Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Man Tga 430KM - Błąd EDC 03781-01

27 Kwi 2020 20:13 435 12
  • Poziom 4  
    Witam mam problem z autem Man Tga 430KM.Pod obciążeniem wywala błąd 03781-01 i traci moc muszę wyłączyć silnik by ten błąd znikł czasem jest tak że wywali błąd 03776 tez
    tylko pod obciążeniem straci na moment moc ale po chwili błąd znika i auto odzyskuje moc bez wyłączania silnika.Filtr paliwa oraz separatora wymieniony M- propozycje wymieniony po zrobieniu DLS na serwisie wtryski w normie.Ma ktoś może jeszcze sugestie?
  • Poziom 32  
    Problem z ciśnieniem paliwa. Za wysokie.
  • Poziom 4  
    Czy może to być zawór na listwie?

    Dodano po 7 [godziny] 51 [minuty]:

    Gdzie można szukać jeszcze przyczyny?
  • Poziom 12  
    SPN 3781 ZAWÓR OGRANICZAJĄCY CIŚNIENIE OTWARTY
    Wskazanie błędu: Centralna lampa usterki miga na czerwono podczas jazdy i podczas postoju,
    wskazanie "stop" na wyświetlaczu (priorytet 1)
    Błąd OBD P1048, MIL wł.
    Strategia
    monitorowania:
    Kontrola pod kątem otwartego zaworu ograniczającego ciśnienie
    Skutek błędu: Ograniczenie ciśnienia w Rail do 700 - 900 barów
    Ograniczenie D08: 100 mg/suw
    Ograniczenie D20: 150 mg/suw
    Ograniczenie D26: 180 mg/suw
    Opis błędu: FMI 1: Za wysokie ciśnienie Rail
    Wskazówka: W przypadku systemów ze smarowanymi paliwem pompami
    wysokociśnieniowymi przy wszystkich błędach, przy których otwierany jest
    zawór ograniczający ciśnienie (DBV), powodem błędu może być także zatkany
    przewód powrotny (np. zgięty przewód) do zbiornika paliwa.
    Przestrzegać schematów połączeń odnoszących się do pojazdu
    Kontrola Pomiar Usuwanie błędu
    Układ paliwowy Kontrolę należy przeprowadzić
    zgodnie z hydrauliczną listą
    etapów kontroli
    – Patrz lista etapów kontroli układu
    hydraulicznego
    Jednostka dozująca
    (MProp)
    Pomiar oporności między pinem
    A08 a pinem A10
    Wartość zadana: 2,5 - 4,5 Ω
    – Sprawdzić przewody
    – Sprawdzić połączenia wtykowe
    Czujnik ciśnienia szyny Sprawdzić połączenie wtykowe
    czujnika pod kątem chwiejnego
    styku
    – Naprawić lub wymienić wtyczkę
    – Wymienić czujnik ciśnienia w Rail
    Urządzenie sterujące
    EDC
    Kontrola zgodnie z informacją
    serwisową 298100 i 334700
    – Zainstalować nowe oprogramowanie do
    sterownika

    Dodano po 1 [minuty]:

    SPN 3776 POZYTYWNA RÓŻNICA REGULACJI CIŚNIENIA W RAIL
    Wskazanie błędu: Centralna lampka usterek świeci stale na czerwono w trakcie jazdy i postoju
    (priorytet 2)
    Błąd OBD P0087, MIL wł.
    Strategia
    monitorowania:
    Kontrola ciśnienia Rail, zbyt niskiego ciśnienia Rail nie można wyregulować
    Skutek błędu: Problemy w doprowadzaniu paliwa. Silnik może się zatrzymać
    Ograniczenie D08: 100 mg/suw
    Ograniczenie D20: 130 - 150 mg/suw
    Ograniczenie D26: 180 mg/suw
    Opis błędu: FMI 1: Za wysokie ciśnienie Rail
    Przestrzegać układów połączeń odnoszących się do pojazdu
    Kontrola Pomiar Usuwanie błędu
    Układ paliwowy Kontrolę należy przeprowadzić
    zgodnie z hydrauliczną listą
    kroków kontroli
    – Patrz lista etapów kontroli układu
    hydraulicznego
    Czujnik ciśnienia Rail Sprawdzić połączenie wtykowe
    czujnika pod kątem chwiejnego
    styku
    – Naprawić lub wymienić wtyczkę
    – Wymienić czujnik ciśnienia w Rail
    Urządzenie sterujące EDC Kontrola zgodnie z informacją
    serwisową 334700
    – Zainstalować nowe
    oprogramowanie do sterownika

    Dodano po 1 [minuty]:

    Wniosek?Czujnik,lub zawór DBV,lub przewód powrotu.
  • Poziom 31  
    A ja obstawiam pompę.
  • Poziom 4  
    Mam drugą pompę więc dam ją do sprawdzenia i później ją podmienie by być pewnym.
  • Poziom 31  
    Bardzo dobrze tylko wcześniej zrób testy. I napisz ile jest diselka na powrocie.
  • Poziom 4  
    Właśnie oto że nigdy nie robiłem takiego testu i nie wiem o co chodzi do końca z tym chodzi.
  • Poziom 32  
    Zacząłbym od zaworu dawki paliwa.
    Współczesne diesle są bardzo wrażliwe na jakość paliwa.
  • Poziom 9  
    kolego jak długo chcesz jeździć tym autem?
  • Poziom 4  
    Ok pół roku.Wzaleznosci od sytuacji na rynku.
  • Poziom 9  
    jak dłużej to warto zrobić kompleksowo układ paliwowy i spokój na pare lat, w takim wypadku tylko jakis porządny fachura od mana co wie jak zaleczyć syfa pudrem....
  • Poziom 31  
    No to masz jak na dloni co dalej należy zrobić .