Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Przewymiarowywanie fronius + powyżej 6.5 KW

grekpg 28 Apr 2020 11:45 1077 6
    grekpg
    Level 10  
    Cześć mam taki temat - zakupiłem panele - 6.2 KW + 3 fazowy falownik fronius Symo 6.0-3-M kW panele sharp mono 310.

Montaż na dachu płaskim leżąco - nie na ekierkach. Ze względu na nieznaną wytrzymałość dachu jak i chęć wykorzystania całej powierzchni. (przy poniesieniu potrzeba sporej przerwy pomiędzy rzędami. )

Instalacja już działa - aktualnie osiąga moce do ok 4 KW. (raz widziałem 5KW przez może minutę) średnio w słoneczny dzień 30 kwh dziennie.

Jako że nie mam doświadczenia nie wiem jaka moc możliwa jest do uzyskania ale po miesiącu doszedłem do wniosku aby dodać paneli.
    (docelowo chciał bym ok 9 KW + pompe ciepła, rekurpuracje i prawie pasywny dom :) jak środki pozwolą.

Na fronius piszą że jak najbardziej przewymiarowywać a nawet jest to zalecane bo ekonomiczne.
    https://www.forum-fronius.pl/moc-instalacji-pv-a-moc-falownikow-fronius/

Myślę aby dołożyć 6 paneli 310 wat - do tego falownika. czyli do ok 8 KW wtedy średnio powinna wydajność podnieś się o te 30% wiec z średnio 4 przy słońcu do ok 5 przy słońcu w kwietniu.
    Za dodanie paneli instalator wycenił mi 7 250 zł brutto na 8% VAT jako że główna instalacja była z kredytem jak i konieczna była modernizacja instalacji cena nie była priorytetem jednak teraz chciał bym zrobić ze względów finansowych maksymalnie ekonomicznie. Czytałem że lepiej podnieść szybko bo potem dokładnie takich paneli może nie być itd. Cena takich nowych paneli https://kotly.com/pl/1396-panel-fotowoltaiczn...ac-monokrystaliczny-310-w-bez-transportu.html to