Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Słabe osiągi silnika bldc toprun

termomiks 28 Apr 2020 18:05 1860 9
  • #1
    termomiks
    Level 7  
    Panie i panowie, posiadam 24v250w silnik toprun, sprawny w dobrym stanie z halotronami. Zasilam go porządnym źródłem 24/29/volt/7x7 ogniw li ion 18650/ Sterownik oczywiście chiński/24-36v-13A/. Koło pracuje w hulajnodze /na korpusie silnika osadzona opona/. Silnik owszem porusza pojazdem ale słabo, minimalne wzniesienie i zrywa obroty-staje.. Halotrony połączone ok, fazy ok. Kręci się płynnie. Normalnie napędza koło rowerowe i cały rower z jeźdzcem, tutaj opona ma srednicę około 25cm i baardzo brakuje mu mocy. Gdzie może być przyczyna? Akumulator nowy i wydajny. Mierzyłem oporności faz względem minusa sterownika / 9.4.....9.4.....7.9kom/
  • #2
    wesmar
    Level 22  
    On ma 3 razy mniejszy Kv niż silnik hulajnogi, ale większy moment. Musisz go zasilić 48V, sterownik minimalnie podrasować przez nadlanie bocznika na 15A, dosłownie odrobinę. Nie będzie się grzał przy tym napięciu jakoś znacząco. Bez wzrostu napięcia (pośrednio obrotów będzie wolno jeździł). Sterownik do niego powinien być blokowy z kątem 120. Mi śmigają te silniki i są mocne, nie tak jak 9C, ale znacznie oszczędniejsze (sprawniejsze) i to w kole 28''. Sprawdź jeszcze bez hali na samonauce czy dostaje kopa o ile twój kontroler ma tę opcję
  • #3
    termomiks
    Level 7  
    Dziękuję za podpowiedź, problem powtórzył się z drugim kołem /oryginalnym od hulajnogi / na 24v 350W. Faktycznie kręci się znacznie szybciej niż toprun, ale moment również kiepski, może 11km/h pod obciążeniem, małe wzniesienie nie do pokonania. Czuję że ten sterownik jest słabiutki prądowo. Dwa silniki luzem kręcą się przepisowo, pod obciążeniem byłe jak.
  • #4
    wesmar
    Level 22  
    Tak myślałem, a ja kupiłem jakieś mosfety na 60V 4mOhm RDSon i poprawiałem te sterowniki. Chociaż głównie miniaturowe sinusy. Bocznik też nadlewałem, ale prawda jest taka, że toprun tph-b(a)24r przy ruszaniu i wyszych podjazdach pobiera nawet do 25A z DC, a 20 przekracza. Bezpiecznik na baterii w oryginale jest na 30A. Musisz ten sterownik zmodować. Holajnoga na nim będzie mocna, ale i tak wolna. Tam chyba nie ma nawet teraz 16 cali na kole?
    Tu jeszcze masz tak że toprun jest magnesowany trapezowo i z blokowcem jest lux, ale ten od hulajnogi to sinus (przynajmniej te miejskie mają sinus i xiaomi). Więc tam sinus powinien być
  • #5
    termomiks
    Level 7  
    Mam drugi sterownik 48v 5kW.. Podobno działa od 24v do 60v czy nawet wyżej. Kupiłem używkę z zapewnieniem że działa w tak szerokim zakresie napięć. Przy 29v nie działa.. Trochę słabo wierzę sprzedawcy. Ten ster waży że 2kilo.
  • #6
    wesmar
    Level 22  
    Pewnie działa tylko musisz zworkę przełączyć, a jak nie ma to zmodyfikować dzielnik i jeden rezystor na stabilizator podnieść rezystancję proporcjonalnie, żeby nie przegrzać, czy też w przypadku 24V zmniejszyć jego rezystancję. To są ustawienia LVC i albo doczytaj, albo napisz jaki procek i zrób fotę to Ci napiszę, który to. Czy ten kontroler to oparty na KU63?
    Poniżej moje mody/nadlania/sprawdzenie napięcia na pinie procka.
    Od razy zwieraj BKL z EBS dla regenu na sztywno jak rozkręcisz bo warto. W niektórych jest DS i X i to masz zewrzeć. A wyzwalasz GND i SL lub BL (hamulcem niskiego poziomu). Ja się tego narobiłem po zęby, łącznie z wklepywaniem własnego firmware :). Ale wypieściłem wszystko na max sprawności

    Słabe osiągi silnika bldc toprun Słabe osiągi silnika bldc toprun
    Słabe osiągi silnika bldc toprun
  • #7
    termomiks
    Level 7  
    Słabe osiągi silnika bldc toprun Słabe osiągi silnika bldc toprun

    Tak z zewnątrz, ogromny sterownik że skutera.
  • #9
    termomiks
    Level 7  
    Po rozkręceniu sterownika i poszperaniu w sieci znalazłem: procesor DL2501F, 24 Mosfety P75NF68 i czeski link.
    http://www.hybrid.cz/forum/viewtopic.php?f=2&t=107&start=70
    Tam w opisie sterownika napisane Mosfet P75NF75, u mnie KU086N10P. Elektrolity 63v.
    AKUMOTO A10-40, to z tego skutera sterownik. Sprzedający zapewniał mnie że układ działa od 24v/ na obudowie ma napisane 48v/ Po podłączeniu 24v nie wykazywał ochoty do pracy. Myślałem że może winna jest manetka/ podlączałem halotronową/ Coś mi się wydaje że ta deklarowana przez sprzedawcę moc 5kW lekko jest zawyżona.
  • #10
    rdt
    Level 25  
    Cześć
    Bardzo mnie ciekawi jak założyłeś oponę i dętkę na ten silnik.
    Przerobiłem takie coś pod zewnętrzny kontroler i niestety wirnik (czyli czesc zewnętrzna) spadła i ukruszyła mi kawałek rantu.
    Mogę teraz niby skleić ( już skleiłem) ale to nigdy nie będzie to samo.