Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
IT SerwisIT Serwis
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes - do 30 K bezna/gaz, warto?

28 Kwi 2020 18:12 159 4
  • Poziom 22  
    Cześć,
    Mam na oku klasę E, co dla mnie jest dość istotne. Dobrze ;) żeby nie był biały w środku. Z technicznego punktu widzenia co byście polecili? Benzyna ponieważ krótkie przebiegi.
    Powiedzmy, że mam na bieżący serwis 5k / rok to chyba mało?
  • IT SerwisIT Serwis
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    w211 z budżetem serwisowym niecałych 500 zł miesięcznie? Wybij sobie ten pomysł z głowy albo pomnóż go x2 i wtedy dopiero startuj z pomysłem. Wiesz, że tego samochodu nie naprawisz w pierwszym lepszym warsztacie? Bo bez Star Diagnosis nie naprawisz praktycznie nic w tym samochodzie. Rozejrzyj się na początek w warsztatach wyspecjalizowanych w MB w Twojej okolicy.
  • IT SerwisIT Serwis
  • Poziom 29  
    @shizy Ok, dopiszę więcej, bo nie chcę, abyś był kolejną osobą, która "przejedzie się na tym modelu". A widziałem już takich dziesiątki.

    - Ten samochód (bo zakładam, że piszemy o w211) to już niestety komputer na kołach. Każdy jego element jest sterowany komputerem/modułem. Tak z czapy, to będzie ich chyba koło 20 sztuk. Mniej lub więcej, zależnie od ilości wyposażenia samochodu. Każdy moduł ma detekcję usterek (zapisuje w paięci nawet błedy przepalonych żarówek czy zablokowanych lusterek przy składaniu), specyficzne kodowanie do konkretnego samochodu, wartości rzeczywiste pracy i testy wysterowania elementów zarządzanych. Nie istnieje w tym przypadku droga diagnostyki "nie świeci mi żarówka w podsufitce, czy ktoś miał coś podobnego?" Pierwsze co robisz to podłaczasz komputer, on Ci powie, czemu nie świeci. Nie ma tu drogi usterka-domniemana przyczyna. Jest droga usterka-komputer-postawiona diagnoza.
    - Z racji tego, jedyne urządzenie którym jesteś w stanie ogarnąć ten samochód to dedykowany tester Mercedesa Star Diagnosis, którego z racji ceny i braku uniwersalności, ma bardzo mało warsztatów. Dlatego w zasadzie coś więcej niż serwis mechaniczny to warsztat specjalizujący się w Mercedesach. Do tego sprzęt to 30% sukcesu, reszta to osoba, która go obsługuje i umie go obsłużyć - np stwierdzić, czy wskazania elementów sterujących pracą silnika są prawidłowe a jeśli nie, to co jest tego przyczyną.
    - z racji powyższego, pierwsze co, to zobaczyć, czy nie bedziesz musiał w razie czego jeździć albo ciągnąc samochodu na lawecie 200 km od domu - czy ktoś w Twojej okolicy specjalizuje się w Mercedesach.
    - O ile ceny części da się znieść, to serwis jest drogi. Każda usterka nie-mechaniczna to w zasadzie 100-200 zł za samo podpięcie pod komputer. Potem rachunek rośnie.
    - Z racji ilości elektroniki - to się sypie. Bo chcąc nie chcąc, to nie jest samochód opracowany na lata, jak w123. To miało pojeździć 5-7 lat i właściciel miał się tego pozbyć na rzecz nowego modelu.
    - Poczytaj o kosztach serwisu SBC i Airmatica, jeśli będzie na wyposażeniu
    - Silniki v6 m112 i v8 m113 to zdrowe konstrukcje, bardzo dobrze znoszą dobrze dobrane instalacje gazowe ale np mają po 2 świece na cylinder. Drogie świece, których zwykle nikt nie wymienia i zrzuca to na nowego właściciela. Zobacz sobie w przypadku m112 koszt 12 świec PFR5G-11, 6 cewek A0001587803 (szukaj zamienników) i 12 kabli wn NGK 0758. Te kable łatwo urwać nie stosując specjalnego przyrządu do ich demontażu, kiedyś klient chciał pomóc i przy mnie urwał sobie 4 sztuki. Od jeżdżenia z niesprawnym układem WN padają katalizatory (miałem parę takich przypadków) Czasami rozpadają się koła pasowe wału (rozwulkanizowują się) i szumią rozrządy (ludzie jeżdżą i nic z tym nie robią, nie widziałem jeszcze uszkodzonego)
    -w przedliftowych automatach 5-cio biegowych producent na poczatku twierdził, że oleju sie nie wymienia, przez co sporo dostało po dupie. Na szczęście tych skrzyń jest multum, w cenie złomu nieraz, praktycznie każdy warsztat robiący automaty je ogarnia po ciemku. Ale trzeba się liczyć, że to kiedyś będzie wymagało naprawy.
    - te modele wbrew pozorom gniją. Nieraz bardzo. Widziałem egzemplarze idące łep w łep z w210 w tej kwestii.
    - przy zakupie tego samochodu mechanik z wiedzą o MB i star diagnosis jest ważniejszy od właściciela z gotówką. De facto to on stwierdza, czy ten samochód kupić czy nie. Nigdy, absolutnie nigdy nie kupuj tego samochodu bez takiej osoby albo wcześniejszej diagnostyki w spec warsztacie. Żeby mialo Cię to nawet kosztować 500 czy 1000 zł. Uwierz, to pozwala potem uniknąć siwych wlosów. Nawet nie wiesz, ile razy słyszałem "na c**j ja to kupiłem, czemu nie przyjechałem tu przed zakupem zapytać" albo "kupiłem za 20, wsadziłem przez 2 lata 20, sprzedałem za 17 i kupiłem VAGa. Przynajmniej serwisów mam do wybru". Albo "kupiłem za 20, wsadziłem 20, końca dalej nie widać". Jak samochod kosztował x a doprowadzenie go do użyteczności na start to było 0,5x lub nawet 0,75x.
  • Poziom 22  
    Ok dzięki, wybileś m z głowy Mercedesa.
    Pozdrawiam
  • Poziom 29  
    Szczerze? Przy wyborze samochodu kieruj się następującymi kryteriami (kolejność przypadkowa):
    - ceny i dostępność części (a wejdź sobie np na iparts i popatrz co ile kosztuje do poszukiwanego samochodu, jak z dostępnością i cenami zamienników). Jak masz już samochód i liczysz, to zrób listę i kosztorys dotychczasowych napraw i przekalkujuj to samo na nowy samochód. Zobacz, jak z dostępnością uzywek na allegro czy OLX w Twojej okolicy.
    - warsztaty, które naprawią Ci ten samochód. Żebyś potem się nie obudził, ze masz tylko jedno miejsce w mieście z kolejkami na miesiąc
    - know-how do tego modelu (rozpracowana wiedza, czy to w wśród mechaników czy ogólnodostępna typu fora inter.)
    - czy model/silnik nie miał jakichś fuck-upów typu gigantyczne zużycie oleju, przypadki zatarć, pękające głowice itd.
    - czy nie ma napchane elektroniki, która lubi się psuć i nie sposób jej łatwo naprawić/podmienić
    - czy da się ogarnąć podstawową diagnostykę jakimś tanim interfejsem
    - czy nie ładujesz się w egzotykę, którą potem sprzedasz za połowę kwoty którą dałeś, jedynej osobie która zadzwoniła po roku od wystawienia ogłoszenia.

    Mercedes to niestety praktycznie same negatywne odpowiedzi na te kwestię. Piszę to z perspektywy wieloletniego właściciela różnych modeli "gwiazdy" oraz osoby z wieloletnim doświadczeniem w serwisie tego tworu.

    Pamiętaj, że kupujesz coś na lata, za duże pieniądze. Nie spiesz się. Nie działaj pochopnie i pod wpływem impulsu. Każdą nową decyzję odkładaj na następny dzień (przespij się z tematem). Nie bierz gotówki na pierwsze oględziny. Jak nie masz do dyspozycji mechanika żeby rzucił okiem, weź kogoś z chłodną głową i aparatem, nich obok Ciebie robi niezależne oględziny. ZObacz, czy na forum marki nie ma jakichś lokalnych fanów pomocnych w oględzinach. Nie wierz sprzedającemu w jego bajki, ani o historii ani o tym, że jest już kolejka i decyduj. Jak nie ten, to będą następne.