Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
e-miernikie-mierniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

seat alhambra skrzynia jc709a3 - seat alhambra skrzynia jc709a321827 bład 01314

29 Kwi 2020 23:30 216 10
  • Poziom 7  
    witam jak w nagłówku błąd moduł sterujący praca silnika 01314 auto w automacie gaśnie podczas jazdy ,bezpieczniki sprawdzone
    przekażnik 109 tez, świece grzeją dziś zauważyłem ,jeżeli zgaśnie nie odpali od razu ,po przekręceniu stacyjki nie podaje pompa paliwa a przy skrzyni słychać dziwne pukanie ,piszczenie oczywiście zapłon włączony około minuty to trwa przy skrzyni przestaje pukać i słychać jak pompa poda paliwo auto pali czy może być problem ze skrzynia auto ma najechane 300tys olej w skrzyni u nas w pl nie był wymieniany podobno skrzynia już była wymieniana na nowa jak przyszedł do polski skrzynia pracuje niezbyt płynnie szarpie na zimnym oleju tiptronic 5 biegów seat alhambra 1,9 bvk 2008r a może szukać w kablotece winy auto kolegi i chce mu pomóc
  • e-miernikie-mierniki
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    Kolego spróbuj zrobić taki manewr, że jak ci auto zgaśnie wypnij wtyczkę od skrzyni tą okrągłą która wchodzi do bloku zaworowego. Często w tych skrzyniach uszkadza się zawór (nie pamiętam teraz jaki symbol ani oznaczenie na schematach vag) odpowiedzialny za załączanie kosza lub regulację ciśnienia. Pobór prądu jest tak wysoki, że obniża napięcie na sterowniku skrzyni. Kiedyś się z tym spotkałem w galaxy a to te same skrzynie i silniki. Tylko, że w moim przypadku klient grzebał sam i przetrenował moduł, który się uszkodził i przestał się komunikować z komputerem. Po wymianie sterownika na inny była taka sama sytuacja jak u Ciebie. Przy odpiętej kostce z płyty zaworowej wszystko było ok do momentu ponownego wpięcia i chwili pracy. Zawory są dostępne używane i nowe bez problemu. Jak po powyższych operacjach okaże się, że wszystko działa jak należy na wypiętej skrzyni to trzeba miskę zrzucić ze skrzyni i zawory po prawej stronie na zasilacz i sprawdzić pobór prądu po kilkunastu minutach od włączenia zasilacza. Prawdopodobnie jeden z nich będzie robił zwarcie po nagrzaniu. W razie wątpliwości pisz.
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 7  
    elektron252 napisał:
    Kolego spróbuj zrobić taki manewr, że jak ci auto zgaśnie wypnij wtyczkę od skrzyni tą okrągłą która wchodzi do bloku zaworowego. Często w tych skrzyniach uszkadza się zawór (nie pamiętam teraz jaki symbol ani oznaczenie na schematach vag) odpowiedzialny za załączanie kosza lub regulację ciśnienia. Pobór prądu jest tak wysoki, że obniża napięcie na sterowniku skrzyni. Kiedyś się z tym spotkałem w galaxy a to te same skrzynie i silniki. Tylko, że w moim przypadku klient grzebał sam i przetrenował moduł, który się uszkodził i przestał się komunikować z komputerem. Po wymianie sterownika na inny była taka sama sytuacja jak u Ciebie. Przy odpiętej kostce z płyty zaworowej wszystko było ok do momentu ponownego wpięcia i chwili pracy. Zawory są dostępne używane i nowe bez problemu. Jak po powyższych operacjach okaże się, że wszystko działa jak należy na wypiętej skrzyni to trzeba miskę zrzucić ze skrzyni i zawory po prawej stronie na zasilacz i sprawdzić pobór prądu po kilkunastu minutach od włączenia zasilacza. Prawdopodobnie jeden z nich będzie robił zwarcie po nagrzaniu. W razie wątpliwości pisz.
    ze nie wpadłem na to a juz trzymalem za nią ale odpusciłem teraz zastanawiam sie nad wymianą skrzyni bo srasznie brudny olej ale sprobuje powalczyc z tym jeszcze dzieki za info jutro jak bede miał czas to zobacze
  • Poziom 13  
    Właśnie tak siedzę i z ciekawości przeglądam schemat to praktycznie tylko któryś zaworek to może robić. Jakby sytuacja miała miejsce na postoju podczas trzymania hamulca to jeszcze może elektromagnes blokowania lewarka w pozycji parking. Te zaworki w płycie zaworowej bardzo często takie numery robią a brak możliwości odpalenia to powód spadku napięcia na sterowniku skrzyni. Przydałoby się w momencie zablokowania spróbować się połączyć ze sterownikiem skrzyni lub silnika. To powinno rozwiać wątpliwości.
    Zaworki dostają 12V po zapłonie ale nie z instalacji z bezpiecznika tylko ze sterownika skrzyni przy akumulatorze. Sterownik może mieć zasilanie stałe i po zapłonie ale na wyjściu z niego na zasilanie zaworów na czarnym przewodzie może być spadek.
    W chwili "blokowania" sprawdź napięcie na:
    22 pin sterownika skrzyni - czerwony przewód plus 12v stały
    45 i 68 pin sterownika skrzyni - przewód czarny plus 12v po zapłonie wychodzący z przekaźnika skrzyni biegów
    Jeżeli tu masz dobre napięcie w momencie występowania opisywanego zjawiska sprawdź:
    pin 64 sterownika skrzyni - przewód czarny plus 12V zasilanie do zaworów regulacji ciśnienia i przełączania biegów w płycie sterującej.
    pin 1 i 24 sterownika skrzyni - przewód brązowy masa karoserii.
    Sprawdź też rezystancję masy względem akumulatora i karoserii. Toteż może się przyczynić do zaniku reakcji sterownika skrzyni biegów.
    Prawdopodobnie w chwili gdy nie możesz uruchomić ponownie auta nie wyświetla też na liczniku zakresu położenia lewarka skrzyni biegów. Mam nadzieję, że pomogłem. Jak coś to pisz będziemy rozkminiać. :D
  • Poziom 7  
    elektron252 napisał:
    Właśnie tak siedzę i z ciekawości przeglądam schemat to praktycznie tylko któryś zaworek to może robić. Jakby sytuacja miała miejsce na postoju podczas trzymania hamulca to jeszcze może elektromagnes blokowania lewarka w pozycji parking. Te zaworki w płycie zaworowej bardzo często takie numery robią a brak możliwości odpalenia to powód spadku napięcia na sterowniku skrzyni. Przydałoby się w momencie zablokowania spróbować się połączyć ze sterownikiem skrzyni lub silnika. To powinno rozwiać wątpliwości.
    hmm tez tak zrobiłem bład był jeszcze od czujnika oleju w silniku ale nie pamietam jaki a i jeszcze jeden 18263 can usterka programowa komunikacji nieciagły tylko przegonilem go bardzo nie wiem czy tos ma do tego
  • Poziom 13  
    Co do 18263 sprawdź kodowania CAN Powertrain. Zobacz czy masz prawidłowe opcje w kodowaniu. Może kodowanie któregoś sterownika jest 00000. Np. sterownik silnika ma kodowanie jak pod manual a widzi obecność sterownika skrzyni i widzi nieprawidłowość. Może to być też spowodowane chwilowym brakiem komunikacji z którymś sterownikiem podłączonym do CAN. Daj znać co ustaliłeś bo to bardzo ciekawy przypadek.
  • Poziom 7  
    Ło kolego wiesz ja początkujący jak bym mógł prosić gdzie szukać mam pseudo autocom czy Delphi czy tam znajdę kodowanie

    Dodano po 7 [minuty]:

    elektron252 napisał:
    Właśnie tak siedzę i z ciekawości przeglądam schemat to praktycznie tylko któryś zaworek to może robić. Jakby sytuacja miała miejsce na postoju podczas trzymania hamulca to jeszcze może elektromagnes blokowania lewarka w pozycji parking. Te zaworki w płycie zaworowej bardzo często takie numery robią a brak możliwości odpalenia to powód spadku napięcia na sterowniku skrzyni. Przydałoby się w momencie zablokowania spróbować się połączyć ze sterownikiem skrzyni lub silnika. To powinno rozwiać wątpliwości.
    Zaworki dostają 12V po zapłonie ale nie z instalacji z bezpiecznika tylko ze sterownika skrzyni przy akumulatorze. Sterownik może mieć zasilanie stałe i po zapłonie ale na wyjściu z niego na zasilanie zaworów na czarnym przewodzie może być spadek.
    W chwili "blokowania" sprawdź napięcie na:
    22 pin sterownika skrzyni - czerwony przewód plus 12v stały
    45 i 68 pin sterownika skrzyni - przewód czarny plus 12v po zapłonie wychodzący z przekaźnika skrzyni biegów
    Jeżeli tu masz dobre napięcie w momencie występowania opisywanego zjawiska sprawdź:
    pin 64 sterownika skrzyni - przewód czarny plus 12V zasilanie do zaworów regulacji ciśnienia i przełączania biegów w płycie sterującej.
    pin 1 i 24 sterownika skrzyni - przewód brązowy masa karoserii.
    Sprawdź też rezystancję masy względem akumulatora i karoserii. Toteż może się przyczynić do zaniku reakcji sterownika skrzyni biegów.
    Prawdopodobnie w chwili gdy nie możesz uruchomić ponownie auta nie wyświetla też na liczniku zakresu położenia lewarka skrzyni biegów. Mam nadzieję, że pomogłem. Jak coś to pisz będziemy rozkminiać. :D
    lewarek pokazuje P a nie ma żadnej reakcji jeżeli przełączę na sucho noo teraz to ja muszę to przetworzyć na własny rozum 😁ciężko będzie ale z twoją pomocą damy rady 😁
  • Poziom 13  
    Czujnik jakości i temperatury oleju w misce na 3 piny jest podłączony bezpośrednio do licznika. Sygnał z niego nie przechodzi przez komputer silnika. Zasilanie ma po zapłonie z bezpiecznika wewnątrz F1 10A. Zobacz czy jest dobre zasilanie na nim
    1 pin 12V po zapłonie
    2 pin sygnał na licznik (nie powiem jakie wartości, nie będę czarował)
    3 pin masa
    Jak nie chce ci się mierzyć miernikiem to zobacz w parametrach licznika. Ale jak będzie czujnik uszkodzony to pokaże to licznik w błędach. Można też ten czujnik wykodować.
    Sprawdź jeszcze napięcie na akumulatorze. Ja miałem ostatnio przypadek w innym aucie, że alternator na chwilkę dosłownie podawał napięcie około 16v i cyrki się działy w aucie. Szarpał, potrafił zgasnąć i zablokować się na nieokreślony czas. Na to zjawisko też nie było reguły. kilka dni go trenowałem zanim znalazłem i nie miałem żadnych błędów co najgorsze...

    Dodano po 3 [minuty]:

    Do kodowania najlepiej VCDS, Vag Can Pro lub VAS. w Delphi lub Autocom pokaże Ci tylko kodowanie jako cyfry bez opisów. Ale nawet jak odczytasz kodowanie to wyślij zobaczę jakie masz a jakie powinno być ;) Jak nie wiesz czegoś to pytaj śmiało od tego jest forum żeby Ci pomóc. Postaram się wytłumaczyć.

    Dodano po 1 [godziny] 26 [minuty]:

    [/quote] lewarek pokazuje P a nie ma żadnej reakcji jeżeli przełączę na sucho [/quote]
    Na 99 % będzie problem z brakiem/zanikiem napięcia. Albo spada napięcie na sterowniku skrzyni lub silnika ale raczej po analizie schematów silnika i skrzyni bardziej bym się skupił na zasilaniu po zapłonie komputera silnika. Na odpalonym silniku możesz odpiąć sterownik skrzyni, licznik i ABS i silnik ma chodzić. Sterownik skrzyni jest komputerowi silnika potrzebny tylko do informacji o położeniu P do sterowania przekaźnika blokady rozruchu.
    Sprawdź najprostsze elementy czyli stacyjkę, skrzynkę bezpieczników na akumulatorze (tą płaską przykręconą do klemy + akumulatora) która lubi się przepalać na czarnym grubym przewodzie który zasila skrzynkę wewnątrz nad nogami kierowcy, przekaźnik od zasilania sterownika silnika na 3 nogi( dwie grube jedna cieńsza, przekaźnik ten zasila po zapłonie elementy takie jak przekaźnik pompy paliwa-może mieć wypalony styk lub zimne luty).
    No teraz wszystko kolego w Twoich rękach, masz zadanie domowe.
  • Poziom 7  
    Tak gdzieś nie mogłem spać i tak myślę ale był by taki spadek napięcia że odcina komputer a auto kręci dość mocno i szybko na mój chłopski rozum to w tym czasie jak zwiera ten elektrozawór to nie podaje paliwa nie chodzi pompka w baku jak przestanie to słychać ja ale nie ma co najpierw pomirze prądy już bym poszedł ale taka ulewa że szok a auto wyprowadziłem z garażu i wypięty Aku i komp a później mam inną robotę

    Dodano po 8 [godziny] 50 [minuty]:

    A więc tak zaczynam od początku bezpieczniki wszystko oki nie wiem co mnie pokusiło sprawdzić przekaźnik 109 nie działa podpiąłem na krótko nie cyka więc zamówiłem drugi ten na pewno działał bo sprawdzałem zobaczymy jutro
  • Poziom 13  
    Daj znać kolego co było bo nie ukrywam zjada mnie ciekawość :)
  • Poziom 7  
    Więc tak z tego co mi się wydaje po wymianie przekaźnika 109 wszystko ustało skrzynia lekko szarpie tak jak było przed i wydaje mi się że łożyskowanie siedzi w tej skrzyni bo huczy błędów nie ma żadnych śmiga jak na razie tylko ja sprawdzałem ten przekaźnik na samym początku i cykal a w środku jak nowy!

    Dodano po 1 [minuty]:

    elektron252 napisał:
    Daj znać kolego co było bo nie ukrywam zjada mnie ciekawość :)
    przekaźnik 109 padnięty robił zamieszanie