Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot J5 1.9 Diesel - Kopci, gaśnie bez gazu

01 Maj 2020 19:57 165 4
  • Poziom 2  
    Witam,
    posiadam Fiat 1.9 D 290L ( Ducato 1 ) z silnikiem z Peugeot J5 1.9D. Wnioskuje z części które wymieniałem przy remoncie silnika.
    Przechodząc do meritum.

    Auto odpalało od delikatnego przekręcenia kluczykiem zawsze i od razu idealnie pracowało. Posiadam je dwa lata i zawsze pięknie odpalał i jeździł.
    Pewnego dnia odpaliło jak zawsze ( lepiej niż nie jeden benzyniak ) dojechałem na miejsce, mija 5 godzin chcę odpalić a auto nie odpala, nawet nie duka. Stwierdziłem że może paliwa za mało ( wskaźnik paliwa zepsuty więc zawsze leje na zapas ). Nalałem FULL bak i dalej nic.
    Stwierdziłem że sie mógł zapowietrzyć. Auto zostało odholowane do mechanika który w ogóle chciał się podjąć tak wiekowego samochodu. Po rzekomej naprawie ( powiedział że jakiś kabel sie przepalił i dlatego nie odpalał ) auto odpaliło u mechanika ale juz jak zaparkowałem pod domem to już nie odpalił. Mechanik przyjechał, zabrał i stwierdził że uszczelka pod głowicą ( dym wychodził zbiornikiem płynu chłodniczego a ciecz nawet w piane sie zmieniała, czyli uszczelka ).
    Coś zrobił aby auto dojechało do domu i na tym etapie zakończyłem współprace z ów mechanikiem.
    Auto nie odpalało bez PLAKA więc nie odpalałem bo po co niszczyć silnik. Lepiej zdiagnozować/ naprawić/ wymienić.

    Od miesiąca podjąłem się reanimacji tego cudu inżynierii korzystając z dobrodziejstw internetu oraz wiedzy własnej.

    Zrobiłem/wymieniłem :

    Uszczelkę pod głowicą, planowanie głowicy, uszczelkę pod pokrywę zaworów, cały rozrząd w tym pompę wody, zaciski metalowe na przewodach paliwowych/chłodniczych. przewody paliwowe, przewody przelewowe, filtr paliwa, filtr oleju, uszczelke pod miską olejową, uszczelniacze wałka rozrządu, uszczelki kolektora wyd, filtr powietrza, płyn chłodniczy, olej nowy Motul, czyszczenie wtrysków preparatem Liquid Moly ( sporo dało ), nowe śruby mocujące głowice, zamontowałem zaworek zwrotny ( paliwo sie cofało ) i wiele zabiegów.
    Oczywiście jest układ paliwowy odpowietrzony.

    Stało 4 miesiące nie odpalane więc nie wątpie że będzie kopcić, swoje musi przepalić.
    Auto odpala, chodzi ale tylko jak sie psiknie delikatnie np. Plakiem w dolot. Potem odpala bez. Gdy odpali to na początku jak by nie chodził na jeden cylinder. Postaram sie nagranie załączyć.

    Niestety na zimnym musze dawać mu minimalnie gazu aby chodził ładnie i nie zgasł. Dodatkowo auto na początku w miare mocno kopci siwym/białym dymem. Z czasem mniej, ale kopci. Zbiornik płynu chłodniczego nic nie wykazuje ( nie widać pęcherzyków itd. )
    Powietrza z filtra tez nie ma bo sprawdzałem.

    Jedyne co ma racje bytu to wtryskiwacze. Co o tym sądzicie ? Z góry dziękuje za pomoc. Jeżeli potrzeba jakiejś informacji to napisze tak szybko jak to możliwe.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Robiłeś wszystko za wyjątkiem pompy paliwowej? Tu szukałbym przede wszystkim przyczyny. Usterki mogą być różne - przyspieszacz kąta wtrysku, regulator, zawór "stop". Zdalnie zdiagnozować się nie da, ale ja szukałbym najpierw w pompie. Nie wszystkie warsztaty dobrze ogarniają takie pompy, trzeba szukać specjalizującego się. Niestety, najczęściej chcą dostać pompę razem z samochodem (co zrozumiałe).
  • Poziom 2  
    Tak się składa że tak. Do tej pory wszystko śmigało więc ją wykluczyłem. Poza tym cięzko o "pompiarza". Ja sie nie znam na pompach więc poza odpowietrzaniem to nic nie tykam. Pompa to CAV lucas.
    Postaram sie tym zająć ( poszukam mechaniora ) aczkolwiek jak ktoś ma jakiś pomysł to prosze pisać. Wszystko chętnie sprawdzę. Dziękuje
  • Poziom 2  
    Witam,
    Tak jak przedmówca wspomniał winowajcą była pompa.
    Przy wymianie rozrządu źle blokadę ustawiłem na pompie ( nie ta dziura, schemat zły miałem ) . Dlatego tak kopcił i nie palił. Po ustawieniu i odpowietrzeniu auto odpala od delikatnego przekręcenia kluczkiem. Pracuje elegancko. Nie kopci. Obroty równiutko. Dziękuje za pomoc ! Mimo wszystko schemat znalazłem dopiero na tym forum. Naprawa czasochłonna ale udana, a auto działa jak nowe ! Jeżeli ktoś by szukał i będzie sie wszystko zgadzać to proszę.
    ( Peugeot J5 1.9D, 309 1.9d )
    Peugeot J5 1.9 Diesel - Kopci, gaśnie bez gazu
  • Poziom 13  
    Pamiętaj kolego, ze to pompa wtryskowa i blokada to nie wszystko. Blokade wkladasz po to by ustawić palenie na pierwszym cylindrze, a po napięciu paska, złożeniu wszystkiego i odpaleniu należało by ustawić precyzyjnie kąt wtrysku (początek tłoczenia).