Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Yamaha GTS 1000 - Alternator - obciążenie zwiększa napięcie ładowania

02 Maj 2020 21:23 186 2
  • Poziom 2  
    Witam Wszystkich

    Przeszukiwałem forum ale nie znalazłem podobnego przypadku,.. więc pozwoliłem sobie utworzyć ten nowy temat.
    Jeśli coś podobnego gdzieś było to z góry przepraszam ..

    Najpierw może krótki opis sytuacyjny a na końcu pytanie do szanownych forumowiczów

    Mam motocykl, i alternator mi podaje zawyżone napięciem na akumulator.
    Po ustawienie obrotów 2500-5000 uzyskuje napięcia:
    - bez obciążenia 14,6 - 14,65
    - z obciążeniem ( włączone światła ) - 15,05, 15,09

    Z tego co sprawdziłem pomierzyłem
    Plus z alternatora podpięty jest bezpośrednio pod AKU i potem idzie na bezpiecznik główny ( 30A)
    Za bezpiecznikiem głównym jest wyjście na cała instalacje + wyjście kabla na przewód napięcia odniesienia ( referencyjne ) dla alternatora

    I tutaj chyba pojawia się problem.
    bez obciążenia spadek napięcia na bezpieczniku jest rzędu 0,05- 0,1 v, pod obciążeniem spadek jest rzędu 0,5V - 0,6 V
    Jako że regulator napięcia wysterowuje na 14,5 ( podłączenie za bezpiecznikiem) to AKU podczas jazdy dostaje non-stop powyżej 15V.

    I teraz pytanie ..
    Czy mogę przepiąć przewód napięcie odniesienia aby napięcie referencyjne było brane z baterii z pominięciem bezpiecznika?
    Napięcie za bezpiecznikiem pojawia się tylko jak mamy włączony zapłon, po zmianie miejsc podłączenia napięcie na alternator było by cały czas podawane, czym to grozi?

    Napięcie 14,5 było by już dla mnie akceptowalne.. ( w porównaniu do 15,1)

    W załączeniu schemat elektryczny z Manuala .. ( jeśli to by coś komuś pomogło.)
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 2  
    Może inaczej ...

    Obawiam się przełączyć ten kabel aby nie czegoś nie spalić, bo potem taki alternator aby wyjąć to cały silnik trzeba wyciągać...
    Z drugiej strony w zeszłym sezonie jeden akumulator już ugotowałem...

    Dlatego pytanie ..
    Czy ktoś może wie czym takie podłączenie ( na krótko z pominięciem bezpiecznika) grozi ?

    Będe wdzięczny za rady i sugestie.
  • Poziom 25  
    Możesz przerobić instalację tak, że ten przewód referencyjny z regulatora będzie się łączył bezpośrednio z akumulatorem, ale przez przekaźnik załączany plusem po stacyjce. Przerobiłem tak kilka japonskich motocykli i od lat wszystko gra