Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Octavia 1,8t - Układ podciśnienia jak sprawdzić? Co to jest?

02 Maj 2020 22:09 249 9
  • Poziom 3  
    Witam,
    mam pytanie - takie ogólnie co to jest układ podciśnienia? :roll:
    Mam problem z silnikiem tzn chodzi ogólnie dobrze ale lekko nim trzęsie nawet kumpel zauważył, taki darmowy masaż :D w fotelu na biegu jałowym np na światłach.

    Dowiedziałem się że może być nieszczelność w układzie podciśnienia, no właśnie czyli gdzie?
    Bo dolot to wiem co to jest tak plus/minus
    a układ podciśnienia?

    Silnik to stare 1,8T "AGU", tam jest to wszystko "niby" prostsze ale chyba nie do końca.
    Poniżej prezentuje zdjęcia/obrazki silnika czy to co przedstawiam to układ podciśnienia?

    Np tutaj te wymienione - czerwone cienkie wężyki (?)
    Skoda Octavia 1,8t - Układ podciśnienia jak sprawdzić? Co to jest?

    albo tutaj na tych schematach czy to podciśnienia?
    Skoda Octavia 1,8t - Układ podciśnienia jak sprawdzić? Co to jest?

    Skoda Octavia 1,8t - Układ podciśnienia jak sprawdzić? Co to jest?

    Chodzi mi o to za co odpowiedzialny jest układ podciśnień? i czy faktycznie dziura w tym układzie może powodować zawirowania w pracy silnika na biegu jałowym?
  • Poziom 35  
    Układ podciśnienia (ostatnie zdjęcie) służy do wspomagania hamulców i sterowania osprzętem silnika jak turbina egr, itp. Nieszczelnosc objawia się słabymi hamulcami i brakami w mocy w autach z turbiną oraz czasem wyższymi obrotami jalowymi które raczej zwiększenia drgań nie powodują. Czy twoje autko jest po jakimś chipie?
  • Poziom 3  
    Tak, auto jest po chipie na +/- 185 koni czyli takie "fake" RS, seria miała 150 i zostały dołożone koniki.
    Ale to poprzednik się tym bawił z 5-6 lat temu.

    Z tego co się dowiedziałem to jak będzie dziura typu dolot/podciśnienia to może rzucać silnikiem bo się dławi - jest lewe powietrze wtedy to nie jest prawda?
    Dodatkowo coś będzie nieszczelne bo słyszę świst jak butuje autem.
    Dlatego chciałem organoleptyczne/wizualnie ocenić stan węży przy podciśnieniu.

    Czyli to jest ostatni rysunek tak? a to co na pierwszym zdjęciu? te czerwone wężyki cienkie?

    Tak wygląda schemat turbo (chodzi mi np o to co to za węże nr 38?)
    Skoda Octavia 1,8t - Układ podciśnienia jak sprawdzić? Co to jest?
  • Poziom 35  
    Te czerwone wężyki to podciśnienie.

    Wcześniej działało dobrze?

    Może mapa tak zrobiona ze silnik twardo pracuje na wolnych, silnik pracuje równo czy nie, jakie masz obroty jalowe?
  • Poziom 3  
    No właśnie nie było tych drgań silnika i tak samo nie gwizdał tak silnik.
    Więc jedno i drugie może być powiązane.

    Nie wiem które węże są typowe przy takich problemach że się coś rozleciało.

    Bo znalazłem takie info:
    Cytat:
    Którykolwiek z elementów dolotu za przepływomierzem (wliczając w to przewody podciśnieniowe sterowania turbiny, DV czy też odmy i układu „secondary air injection” (SAI)), może z wiekiem ulec uszkodzeniu (przetarciu/pęknięciu), a uszkodzenie objawiać się będzie wyłącznie podczas pracy na biegu jałowym. Weryfikację diagnozy potwierdzi obserwacja grupy 032 kanału silnika – powinniśmy zaobserwować tam wartości dodatnie przekraczające +5 do 10%. Należy dokładnie przyjrzeć się dolotowi oraz wszystkim elementom gumowym pod maską. Jakiekolwiek przetarcia przewodów kwalifikują gumę do natychmiastowej wymiany.
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Jeżeli słyszysz gwizdy świsty pod maską to do sprawdzenia dolot, odma, podciśnienie. Jak masz kompresor w domu to możesz zatkać mu rurę dolotu i napompować do max 2 bar i usłyszysz wszystkie dziury.
  • Poziom 3  
    A cały ten układ jest układem zamkniętym? bo może się okazać że napompuje i całe ciśnienie wyleci zanim zacznę szukać dziury.
    Poza tym nie wiem czy przy turbo coś nie jest rozszczelnione a tam w ścianie grodziowej ciężki dostęp.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Cytat:
    chodzi mi np o to co to za węże nr 38

    Wężyk idzie od elektrozaworu regulacji ciśnienia doładowania do siłownika wastegate
  • Poziom 3  
    carrot napisał:

    Wężyk idzie od elektrozaworu regulacji ciśnienia doładowania do siłownika wastegate

    Ok ale na wolnych obrotach też może mieć wpływ na pracę silnika gdyby był dziurawy?
  • Moderator Samochody
    Nie, turbo mogło by przeładowywać i sterownik wchodzić w tryb awaryjny gdyby zawór upustowy nie działał, ale bez wpływu na wolne obroty
    Weź płaskie szczypce i zaciskaj po kolei wszystkie wężyki dochodzące do kolektora ssącego na wolnych obrotach, zobaczysz czy zatkanie któregoś wpłynie na pracę silnika