Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Elektromobilność napędza popyt na systemy wykonane z węglika krzemu

ghost666 02 Maj 2020 23:38 531 1
  • Elektromobilność napędza popyt na systemy wykonane z węglika krzemu
    Energoelektronika jest obecnie wzbogacana o rozwiązania z węglika krzemu (SiC), które spełniają parametry projektowe wymagane w zastosowaniach o dużej mocy, zapewniając w ten sposób istotny wkład w wydajność systemu i długoterminową niezawodność.

    Fabryka urządzeń półprzewodnikowych X-FAB promują powszechne przyjęcie technologii SiC, oferując węglik krzemu w swoich usługach na skalę krzemową. Firma ta uplasowała się jako pierwsza w branży produkcji SiC typu pure-play, a teraz dodała do swojej oferty wewnętrzne możliwości epitaksji SiC. Dzięki zdolności X-FAB do produkcji układów krzemowych i z węglika krzemu na tych samych dużych liniach produkcyjnych, jej klienci będą mieli dostęp do wysokiej jakości, dużych ilości, opłacalnych rozwiązań półprzewodnikowych.

    Wiadomo, że rezystancje szeregowe w dyskretnych urządzeniach zasilających w znacznym stopniu wpływa na wartość tych urządzeń. W SiC grubość warstwy epitaksjalnej, grubość podłoża i rezystancje kontaktowe są głównymi elementami składowymi rezystancji szeregowej. Optymalizacja procesu zakończona w X-FAB zapewnia zminimalizowanie efektów rezystancji styków omowych kontaktów. Dzięki możliwościom epitaksji wewnętrznej X-FAB był w stanie przejąć kontrolę nad dodatkową częścią łańcucha procesowego SiC, skutkując krótszym czasem dostawy i umożliwiając klientom szybsze wprowadzanie produktów na rynek. Dzięki nowemu zestawowi narzędzi epitaksjalnych, z opcją dwuwarstwowej epitaksji, firma będzie w stanie osiągnąć znacznie lepszą jednorodność tej warstwy, co pozwoli na zmniejszenie całkowitego oporu elementu. Jednocześnie X-FAB uruchomił nowe procesy do produkcji kontaktów omowych minimalizując jednocześnie wkład podłoża w rezystancję szeregową.

    Zalety technologii SiC dla półprzewodników mocy obejmują wyższe napięcie robocze, znacznie niższą rezystancję kanału, niższe straty transmisji i przełączania, wyższą temperaturę roboczą, pracę z bardzo wysoką częstotliwością i niższą pojemność pasożytniczą. Parametry te są niezbędne w obwodach kluczujących zasilaczy i przekształtników mocy w pojazdach elektrycznych, turbinach wiatrowych i inwerterach instalacji fotowoltaicznych.

    Systemy z elementami SiC są mniejsze i lżejsze, ponieważ mogą pracować w wyższych temperaturach i są znacznie wydajniejsze niż analogi na bazie krzemu. Praca w wysokiej temperaturze poprawia niezawodność, szczególnie w nieprzyjaznych zastosowaniach przemysłowych, samolotach i lokomotywach. Ponadto zmniejszony rozmiar i waga są niezbędne w przenośnym sprzęcie medycznym i hybrydowych pojazdach elektrycznych. Dzięki zastosowaniu technologii opartych na węgliku krzemu urządzenia zasilające są w stanie lepiej zarządzać obciążeniami elektrycznymi i obsługiwać podwyższone szybkości przełączania.

    "Przyszły sukces SiC jest ściśle związany z przyszłością pojazdów elektrycznych. Pole bitwy między SiC i GaN odbędzie się na rynku 650 V. Dziś urządzenia produkowane w naszym zakładzie w Lubbock obejmują wszystko, od MOSFETów 650 V i diod po urządzenia 3,3 kV" dodał Ed Pascasio, dyrektor finansowy X-FAB Texas.

    Źródło: https://www.powerelectronicsnews.com/evs-driving-high-volume-manufacturing-demands-for-sic-devices/

    Fajne! Ranking DIY
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
    O autorze
    ghost666
    Tłumacz Redaktor
    Offline 
    Fizyk z wykształcenia. Po zrobieniu doktoratu i dwóch latach pracy na uczelni, przeszedł do sektora prywatnego, gdzie zajmuje się projektowaniem urządzeń elektronicznych i programowaniem. Od 2003 roku na forum Elektroda.pl, od 2008 roku członek zespołu redakcyjnego.
    ghost666 napisał 9778 postów o ocenie 7961, pomógł 157 razy. Mieszka w mieście Warszawa. Jest z nami od 2003 roku.
  • #2
    KonradGatek
    Poziom 20  
    Pomoże to nam, Polakom, na wyprodukowanie dwóch milionów polskich samochodów elektrycznych napędzanych polskim węglem.