1. Silniki zarówno 4 cylindrowe jak i 6 cylindrowe to bardzo dobre sprawdzone konstrukcje. Chyba że kupisz coś w promocji z zajechanym motorem i wtedy będziesz narzekał że Mercedes zły. Jak trafisz egzemplarz gdzie poprzedni właściciel nie oszczędzał na obsługach i naprawach, to auto posłuży bezawaryjnie przez długi czas.
2. Bluetec jest mało awaryjny, problemy zdarzają się przy bardzo różnych przebiegach zależy co kto leje i czy nie są to bańki po ropie itp. Po za tym pojawiają się usterki samej wiązki elektrycznej do modułu SCR, padające czujniki nox, zapchane moduły dozujące. Wszystko do ogarnięcia aby katalizator był zdrowy, i turbina szczelna nie rzucała na niego oleju.
3. Najlepiej to sprawdzić używając komputera diagnostycznego, wykonać przejazd i obserwować parametry pracy układu po rozgrzaniu katalizatora. Jeśli nie masz takiej możliwości to jedynie zobacz na desce czy nie pali się kontrolka MIL, czy widoczny jest poziom adblue w zbiorniku oraz czy nie ma aktywnych błędów powiązanych z układem oczyszczania spalin. Dodatkowo można po włączeniu zapłonu nasłuchiwać czy przez dyszę rozpylającą czynnik do tłumika przepływa powietrze, sprawny układ wykonuje przedmuch po przekręceniu zapłonu.