Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

passat 94 TD - nie działa turbo

02 Paź 2005 21:05 6963 8
  • Poziom 10  
    Kupiłem passata 75 KM, który zachowuje się tak, jakby mu nie działało turbo. Poprzedni właściciel coś majstrował z przewodami podciśnienia do turba i recyrkulacji spalin - oba przewody są połączone.Steruje nimi jeden elektrozawór, po drugim została tylko wtyczka. Jak powinno wyglądać sterowanie turbem i recyrkulacją, kiedy który elektrozawór powinien zadziałać? Uszkodzony jest również mikrowyłącznik na pompie wtryskowej. Czy ma coś z tym wspólnego?
  • Poziom 14  
    może masz otwarty cały czas zawór recylkulacji spalin i dlatego masz wrażenie braku mocy a w silniku td turbina jest sterowana siłownikiem pneumatycznym o ile dobrze pamietam ale żeby sprawdzić to trzeba podłączyć ciśnieniomierz i sprawdzić ciśnienie doładowania
  • Poziom 2  
    Na pewno recyrkulacja spalin nie ma bezpośredniego wpływu na moc turbiny, ponieważ spełnia inne zadanie, mianowicie dopalenie spalin. Przy sprawnej recyrkulacji powietrze z kolektora dolotowego miesza się ze spalinami powodując: +dopalenie spalin + mniejszą temperaturę spalania (uboższa mieszanka) za to -pogarsza osiągi silnika ponieważ mniej czystego tlenu, -powoduje że na turbinie się pojawia się nagar (turbina szybciej sie zużywa). W starszych samochodach recyrkulacja powoduje więcej szkody niż pożytku. Wspomniany mikrowyłącznik na pompie otwiera obieg recrkulacji czyli powoduje, że część spalin trafia z powrotem do kolektora dolotowego. Jeśli chodzi o samą turbinę należy sprawdzić jakie ciśnienie daje. Powinno ono być ok 0,8 bar przy 2 tyś. obr/min. Jeżeli jest bardzo niskie niestety trzeba pomyśleć o remoncie.
  • Poziom 19  
    Witam!
    sprawdz sisnienie doladowania i zawor na turbinie (jesli jest) ktory przy za duzym doladowaniu wypuszcza czesc powietrza w wydech.
    Pozdrawiam :D
  • Poziom 21  
    A więc tak!~
    Recyrkulacja nie moze być połączona z podciśnieniem do turbiny bo to nie będzie działac powinieneś mieć dwa zawory sterujące.
    co do podłaczeń to poszukaj tu: www.diakom.ru
  • Poziom 20  
    Ostatnio robiłem takie auto i też miało połącone na jenym podcisnienu recylkulację i egr był to silnik AAZ .ale jeszcze go nie naprawiałem bo nie ma części ale wruci to się przyglądne.
    Gdybyś odał jaki kod i który to rok to się przyglądne i ci odpowiem jak ma być,
  • Poziom 10  
    to jest silnik AAZ rok 94, ciśnienie jest dobre przy obrotach ok 2000, a potem znika, znalazłem schemat połaczeń przewodów podciśnieniowych i faktycznie jest taka możliwość podłaczenia na jednym zaworze turba i recyrkulacji, a drugi zawór steruje podciśnieniem do pompy wtryskowej. Tego drugiego zaworu nie mam, a przewody są złaczone. Jeżeli jest to poprawne połączenie to jakie znaczenie ma mikrowyłacznik na pompie wtryskowej, który jest u mnie uszkodzony. Zauważyłem też, że przy gwałtownym naciśnięciu pedału gazu wylatuje paliwo przez odpowietrznik pompy wtryskowej, a silnik wyrywa do przodu i za chwilę słabnie
  • Poziom 10  
    Witam. Ten pstryczek na pompie to własnie wyłącznik recylklacji- zawór recylk. ma zamykać się przy obrotach "wyższych od wolnych" bo to co spręzy turbina uciekło by przez EGR do wydechu. Prawda?? Jeżeli pstryczek zacioł sie i EGR jest otwarty to spróbuj zciągnąć węzyk z zaworu zatkaj go.

    Dodano po 12 [minuty]:

    A i dodam jeszcze że według autodaty w trzech rodzajach TD AAZ są dwa elektrozaworki oddzielny do EGR i do turbiny...
  • Poziom 1  
    witam potrzebuję schemat podłączenia wężyków podciśnienia do elektrozarorów Passat B3 1.9TD