Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Passat b 7 2.0 tdi 12r - zbyt niskie ciśnienie oleju, czerwona kontrolka

JaworskiZbigniew 05 May 2020 08:11 4191 8
  • #1
    JaworskiZbigniew
    Level 2  
    Witam. Passat 2.0 tdi 140 KM 2012r , kod silnika CFF, 176 tys. przebiegu.Zbyt niskie ciśnienie oleju, na zimnym 1.8 na ciepłym 0.8 zapala sie kontrolka niskie cisnienie oleju. Pompa sprawdzona, panewki sprawdzone i wszystko ok. Silnik pracuje poprawnie nie hałasuje. Proszę o poradę. Gdzie może znikać ciśnienie? Miał ktoś taki przypadek??

    Dodano po 10 [godziny] 39 [minuty]:

    gdyby miał ktoś podobną sytuację proszę o kontakt 691 889 541

    Dodano po 1 [minuty]:

    lub opis problemu, będę wdzięczny bo nie mam pomysłu gdzie dalej szukać? Czytałem że czasem nawet po wymianie pompy, panewek nie było poprawy.. :(
  • Helpful post
    #2
    sigwa18
    Level 41  
    Ja jak już ciężko było stwierdzić gdzie jest problem to ze dwa razy odłączałem napęd pompy (tu jest słynny imbus) i przy zdjętej misce zanurzałem smok w oleju (jakiś pojemnik) i napędzałem pompę tak by miejsce gdzie uchodzi olej nadmiernie samo się pokazało. W nowszej wersji mam zrobiony pojemnik 2 litry wlewam olej i podłączam pod czujnik ciśnienia oleju i podaje sprężone powietrze przez reduktor pod ciśnieniem ustawionym na 2 bary. Powietrze wtłacza olej i przy zdjętej misce widać gdzie jest problem. Jest trochę mniej syfu ale w tej wersji nie ma testu wydajności pompy. Ale taki test to już ostateczność jak wizualnie nic nie widać.
  • #3
    JaworskiZbigniew
    Level 2  
    sigwa 18 udało ci się zlokalizować w tym silniku miejsce gdzie uciekało cisnienie oleuj?
  • #4
    sigwa18
    Level 41  
    Nie miałem takiego pacjenta z tym problemem jeszcze.
  • #5
    michalsadlo
    Level 2  
    Witam Posiadam tourana 2013r 2.0 Tdi 140km. Cfhc. Problem ten sam A mianowicie niskie ciśnienie oleju. Zacząłem od pompy oczywiście symptom uszczelniacza przy smoku też sprawdzony i pompa nowa.. Nic nie zmieniło. Panewki jak nowe wałki rozrządu także. Myślałem że popychacze gubią cisnienie. Następnie że pompa wacum. Włożyłem kupę cierpliwości i kasy ale to nie sztuka wymienić silnik. Wiecie co Panowie się okazało? Był luz na turbinie i uszczelniacze wewnętrzne puszczały i obniżały cisnienie . Olej który tam sie dostawał wracał do miski, A czujnik w głowicy informował o niskim cisnieniu oleju. Na tym temat u mnie się zakończył.
  • #6
    pniok25
    Level 2  
    A mozesz powiedziec jak sprawdziles to ze byla to turbina ? W jaki sposob zauwazyles ze luz na turbinie jest ? Wczoraj tak samo sprawdzalem panewki ,przelozylem vacum ale problem nadal jest .panewki sa niemalze idealne .
  • #7
    sigwa18
    Level 41  
    A jak się stwierdza luz na turbo. Łapiesz za wirnik ( najłatwiej od strony zimnej ) i szarpiesz po osi i porzecznie. Jak chcesz pomiaru to zakładasz czujnik zegarowy i mierzysz skok. Z tego co widać to rysuję sie obraz że pogoń za ekologią ( niskie spalnie) weszła na nowy poziom już nawet opór pompy oleju starają się ograniczyć w myśl że gwarancję wytrzyma.
  • #8
    michalsadlo
    Level 2  
    Kolega ma Rację w ten sam sposób był sprawdzany luz na turbo. Po demontażu Turbo i oddaniu do serwisu otrzymałem informację że łopatki tarły już o obudowę. Jedna sprawa mnie jeszcze nurtowala: wysoka temperatura oleju 115 nieraz i 125 stopni spowodowanie słabym doładowanie silnika i przez to dużym jego obciążeniem . Standard miałem około 85 - 98 przy trybie jazdy na autostradzie i poza nią. Metoda prób i błędów dużo rzeczy wymienionych koszty prawie takie jak za drugi silnik ale prawda jest taka że nie wiesz co kupisz.
  • #9
    vtgbyggservice
    Level 3  
    Witam. Mam podobny problem z cisnienie po wymianie regenerowanego biturbo, jakie cisnienie wskazywało u ciebie ?