Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Przepływowy podgrzewacz elektryczny - dlaczego nie działa?

05 May 2020 09:56 1254 9
  • Level 3  
    Witam,
    Mam problem z przepływowym ogrzewaczem wody. Jako że nie znam się na elektryce zupełnie, wszedłem na allegro i kupiłem taki który mi się podobał Ariston Aures Slim Multi 7 kW (wiem, wiem teraz skrajna głupota). Później okazało się że instalacja którą posiadam w domku letniskowym nie jest w stanie uciągnąć ogrzewacza tej mocy. Następnie elektryk położył mi kabel 3x4mm^2 i powiedział żebym kupił nowy podgrzewacz ok 5kW. Nie szukałem daleko i kupiłem taki jak poprzednio o mniejszej mocy Ariston Aures Slim Multi 5 kW. Poniżej zdjęcie z charakterystyką obu urządzeń:
    Przepływowy podgrzewacz elektryczny - dlaczego nie działa?Screen Sho....16 AM.png Download (566.37 kB)

I tutaj zaczyna się problem, podłączyłem podgrzewacz o mocy 5kW:
    - kabel idący od skrzynki bezpośrednio do podgrzewcza to 3x4mm^2
    - bezpiecznik w skrzynce 20A
    Podgrzewacz ma regulacje mocy przy której są diody informujące że w danym momencie urządzenie działa. Kiedy odkręcam wodę i przepływa przez urządzenie diody się włączają i wygląda niby jak by działał ale nie grzeje wody. Nie mam pojęcia co może być nie tak. Na dole wrzucam też zdjęcie termostatu, może z nim coś jest nie tak?
    Przepływowy podgrzewacz elektryczny - dlaczego nie działa?Image uplo...OS (1).jpg Download (3.85 MB)

Czy ktoś miał podobne problemy?
    Czy mogę zakładać że podgrzewacz jest zepsuty?
    Co mogę zrobić żeby to uruchomić?
    Ewentualnie jak to działać nie będzie to co zrobić? Wymienić kable czy kupić nowy inny podgrzewacz i najlepiej jaki?