Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seicento nie odpala, może to moja wina

Agnik89 07 May 2020 20:07 906 21
    Agnik89
    Level 2  
    Na wstępie powiem że jestem kobietą i jestem kompletnie zielona jeśli chodzi o mechanikę. Ale przejdźmy do tematu. Od jakiegoś czasu (mniej więcej 3 tygodnie) moje autko nie chce odpalić ani na gazie, ani na benzynie. Ojciec próbował naprawić, stwierdził, że gdzieś jest zwarcie i jak jadę mam odkręcać jeden kabelek na akumulatorze jak będzie stał. Tak więc zrobiłam. Wczoraj było ok, ale dziś niestety padło. Jak zwykle w takiej sytuacji tel do ojca, który przyjechał, wymienił akumulator i po kilku próbach reanimacji wreszcie ruszył. Mam takie pytanie czy to może być moja wina - kiedyś podłączając prostownik poszła iskra na jednym styku.
    Mobali
    Level 39  
    Z opisu wynika, ze coś powoduje rozładowywanie akumulatora. Zakładając że jest on sprawny, a alternator poprawnie ładuje, masz dwa wyjścia;
    - zdiagnozować i usunąć usterkę powodującą rozładowywanie akumulatora,
    - zamontować mechaniczny wyłącznik masy, który będzie powodował fizyczne odcięcie akumulatora na postoju.
    Oczywiście rozsądniejsze jest usunięcie usterki
    Agnik89 wrote:
    Mam takie pytanie czy to może być moja wina-kiedyś podłączając prostownik poszla iskra na jednym styku.
    Zwykłe zaiskrzenie podczas podłączania prostownika zdarza się i raczej nie ma zagrożenia, że spowodowało to poważniejszą awarię. Co najwyżej można w ten sposób uszkodzić prostownik.
    Agnik89
    Level 2  
    Dzięki za rade. Zobaczymy co da się zrobić.
    diablo23248
    Level 27  
    Zacząłbym od radia i jego instalacji. Do sprawdzenia co "zjada" prąd wystarczy miernik z marketu za 15 pln i odrobina dobrych chęci.
    Mobali
    Level 39  
    diablo23248 wrote: