Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Bateria w skuterze - coroczny kłopot z ładowaniem i kupowaniem

KaKamilo 09 Maj 2020 23:13 1842 108
  • #91
    szogun
    Poziom 21  
    Rezystor240 napisał:
    KaKamilo napisał:
    Zdradzisz jak się te obciążenie sprawdza żebym się przygotował ? Tylko prostym jerzykiem proszę


    Dwie żarówki H7, i powinno wystarczyć.

    Powoluśku odechciewa mi się pisać w tym temacie...


    Wyjaśnij dokładniej ! Żarówkami H7 czy językiem ?

    Dodano po 3 [minuty]:

    E8600 napisał:
    Akumulator powinien być po tym czasie naładowane ale zapewne i tak nie odpali bo zwyczajnie jest zużyty.

    Jeśli nie zależy ci na przestrzeni ładunkowej w pod siedzeniem to można pomyśleć o wrzuceniu małego akumulatora samochodowego ok. 30 Ah pozyskanego używanego ze złomu.
    Akumulator samochodowy nawet mocno zasiarczony będzie mieć wystarczający prąd aby odpalić skuter ale to rozwiązanie wymaga przedłużenia przewodów do akumulatora oraz zamocowania go.
    Innym niestandardowym rozwiązaniem jest zakup jum-startera to taki mocniejszy power bank zdolny odpalić nawet samochód więc z skuterem spokojnie sobie poradzi.


    Akumulator można dać duży i przyczepkę jakąś do niego . T nie żart bo zależy ile i po co się jeździ .
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • #92
    Rezystor240
    Poziom 39  
    szogun napisał:
    Wyjaśnij dokładniej ! Żarówkami H7 czy językiem ?


    Pewnie Twoim. Nie rób z siebie wariata.

    szogun napisał:
    Akumulator można dać duży i przyczepkę jakąś do niego . T nie żart bo zależy ile i po co się jeździ .


    To ma być elektryczny, czy spalinowy?

    Jak masz takie bzdety pisać, to lepiej w cale nie pisz.
  • #93
    szogun
    Poziom 21  
    Rezystor240 napisał:
    szogun napisał:
    Wyjaśnij dokładniej ! Żarówkami H7 czy językiem ?


    Pewnie Twoim. Nie rób z siebie wariata.

    szogun napisał:
    Akumulator można dać duży i przyczepkę jakąś do niego . T nie żart bo zależy ile i po co się jeździ .


    To ma być elektryczny, czy spalinowy?

    Jak masz takie bzdety pisać, to lepiej w cale nie pisz.






    szogun napisał:
    Akumulator można dać duży i przyczepkę jakąś do niego . T nie żart bo zależy ile i po co się jeździ .




    Wyjątkowa odporność [oporność ? ] na moje sugestie nawet jak na Skierniewice . O sprawdzanie napięcia czy natężenia językiem pytał autor a ja tylko to ironicznie powtarzałem . Pytanie czy natężenie mierzyć na akumulatorze czy na prostowniku również o czymś świadczy. Od początku sugeruję że temat powinien dawno wylądować w Hyde Parku ale Ty uporczywie pomagasz . Na szczęście kilka innych osób mnie popiera co widać w ich postach .
    Pozdrawiam

    szogun

    Ps. Odpowiedz może Autorowi co go kopie jak dotknie językiem baterię . Wolty czy ampery ? [#87]
  • #94
    KaKamilo
    Poziom 3  
    Ok akumulator odpięty o 15 od nazwę to amperowania prawie dwudniowego o 19:30 było ponad 12V Więcej szczegółów w filmie:

    https://youtu.be/e-qmw1YGrgM

    Znalazłem tylko żarówki nie wiem czy sprawne H4 nie mam H7 poproszę o jakiś prosty schemacik co mógłbym zrobić i jak połączyć

    https://youtu.be/yGW84BTr7Bc
  • #95
    ciuqu
    Poziom 35  
    Z tego akumulatora raczej dużo nie będzie skoro w niedługiej chwili napięcie spadło poniżej 12,5V, odpuść sobie kombinacje z żarówkami zapnij w skuter i zobacz czy zakręci póki jeszcze ciepły, potem zmierz napięcie ładowania, jak będzie dobre to może się z nim przemęczysz w sezonie. Ewentualnie możesz go jeszcze ładować kilka dni ale wątpię żeby to coś dało.
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • #96
    KaKamilo
    Poziom 3  
    Tak czy siak warto spróbować ktoś podpowie jak zrobić próbę obciążeniowa z tych żarówek co mam ?
  • #97
    E8600
    Poziom 38  
    Najprościej to włożyć do skutera i włączyć same światła; jak zaczną po chwili przygasać to potwierdzi, że jest to trup nie warty marnowania czasu w reanimację.
  • #98
    KaKamilo
    Poziom 3  
    E8600 napisał:
    Najprościej to włożyć do skutera i włączyć same światła; jak zaczną po chwili przygasać to potwierdzi, że jest to trup nie warty marnowania czasu w reanimację.



    W tym modelu jest tak że jak przekręcasz kluczyk to światła się już świeca chyba muszę to przerobić bo zabierają energie przy rozruchu jak kręcę starterem to światła mrugają w sensie w tedy bo teraz jeszcze nie próbowałem... czekam do tej 15 jak radził mi "userRezystor240" i coś szukam w necie jak te oporniki zrobić ale na razie nic sensownego i prostego nie znalazłem :P

    Jak nic nie znajdę zrobię pomiary wcześniej i podepnę dziada :P już sie wzdrygam na myśl o kopaniu kopnikiem żeby paliwo doszło
  • #99
    KaKamilo
    Poziom 3  
    ok jest 15:00 akumulator ma 12,1 V będę myśleć co dalej...
  • #100
    ciuqu
    Poziom 35  
    KaKamilo napisał:
    ok jest 15:00 akumulator ma 12,1 V będę myśleć co dalej...


    Włóż do skutera jak nie zakręci to wyrzuć, znaczy się zachowaj na wymianę. I daj znać lub nagraj filmik z rozruchu.
  • #101
    KaKamilo
    Poziom 3  
    Pogoda nie dopisuje na testy niestety ale z trzema żarówkami h4 Nawet jest dobrze (ponoć bo się nie znam) jak będą sprzyjające warunki to jutro odpalę go z wiertarki albo przynajmniej nasmaruje kopnik bo piszczy że uszy bolą :P a się trzeba nakopać asz zupa najdzie...

    Jak to dzisiaj było https://youtu.be/4_y5zuGmiMA

    (Przy okazji nowo nabytej wiedzy oraz tego że się pogoda zepsuła ożywiam akumulator 12v 40ah 320a w samochodzie https://youtu.be/PdgKfwYFJ5I )
  • #102
    E8600
    Poziom 38  
    Do ładowania akumulatora w aucie warto zdjąć chociaż klemę plusową a najlepiej obie i przy okazji oczyścić papierem ściernym. Po zachowaniu wnioskuje, że mało w nim elektrolitu warto by dolać wody destylowanej tylko nie wiem czy jest taka możliwość. Być może pod tym czerwonym paskiem mocującym jest listwy z korkami do poszczególnych cel, którą należy czymś podważyć.
  • #103
    KaKamilo
    Poziom 3  
    (no z tego co patrzyłem to w tym dużym akumulatorze od samochodu to się nie da otworzyć dolać ale jeszcze popatrzę może śrubokrętem jest jakaś większa zaślepka)

    I jak myślicie będzie żyć ten skuterowy :P ? udało sie go uratować ?
  • #104
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 43  
    KaKamilo napisał:
    I jak myślicie będzie żyć ten skuterowy ? udało sie go uratować ?
    Nie, bo napięcie po tak długim ładowaniu nie przekroczyło nawet 13 V. Trzy żarówki to zaledwie 12 - 16A, a starter skutera to ok. 40-70 A. Możliwe, że obróci starter ze trzy razy i na tym koniec. Natomiast samochodowy (filmik) to już śmieć zupełny. :cry:
  • #105
    ciuqu
    Poziom 35  
    Z rozrusznikiem raczej za długo nie pokręci, ale z zapłonem powinien bez problemu sobie poradzić jeśli skuter ma zapłon DC, więc powinien palic że startera, a przy dobrym ładowaniu można tak sezon przemęczyć póki się nie nazbiera na nowy akumulator. Ale z opisów autora można się domyśleć że należało by zacząć od serwisu skutera a potem dopiero myśleć o nowym akumulatorze.
  • #106
    nomudrek
    Poziom 34  
    Akumulator nadaje się do wymiany, spadek napięcia w krótkim czasie do prawie 12 V wskazuje stan agonalny.
    Tu potrzeba sprawdzić stan instalacji elektrycznej pojazdu, sprawdzenie stanu ładowania akumulatora inaczej za rok temat powróci.
  • #107
    KaKamilo
    Poziom 3  
    Minął tydzień wyszło słonko akumulator stał nic przy nim nie robiłem 11.9V podpoiłem do skutera starter ruszył paliwo doszło noi jeździ... Zostawiłem na podpiętym zobaczę jutro ile zjadło...

    Więcej szczegółów w filmie https://youtu.be/dRUcOkIVWt0

    (Akumulator w samochodzie też mi się raczej udało uratować https://youtu.be/qce8RbRDjOs )
  • #109
    KaKamilo
    Poziom 3  
    Krzysztof Kamienski napisał:
    KaKamilo napisał:
    (Akumulator w samochodzie też mi się raczej udało uratować
    Na jak długo ? Lepiej zawczasu kup sobie kable do ,,pożyczki prunda" :D



    Kable mam. Minął miesiąc Wszystko pali od razu mino że jest mało jeżdżone Skuter i samochód kręcą powinno wszystko do zimy wytrzymać jak temperatury spadną ale suma sumarum ze 250-400zł zaoszczędzone wiec nie trzeba się poddawać tylko próbować teraz jak wiem jak to robić to mogę inne trupy po kimś co nie wie brać za grosze i dalej jeździć