Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Próżnia do dojarki Alfa Laval

07 Maj 2020 21:41 372 18
  • Poziom 8  
    Witam. Przepraszam za dział, proszę przenieść. Mam pytanie odnośnie próżni. Aktualnie mam pompę próżniową o przepływie 450 l min powietrza. Pompa pracuje przy trzech dojarkach do mleka jednak jest za słaba. Regulator ustawiony jest na 0.5 bar i tu moje pytanie czy da się podłączyć silnik spalinowy żeby on wytwarzał próżnie?
  • Moderator Samochody
    No da się, tyle tylko że będzie to musiał być stary diesel. W starych książkach traktujących na temat mechanizacji w rolnictwie, był poruszany wątek, awaryjnego "napędu" dojarki ursusem - rura ssąca podłaczona do filtra powietrza.
    Ta standardowa "Alfa -Laval" była przeznaczona do pracy z dwoma aparatami udojowymi - dawała sobie radę. Do trzech i więcej, trzeba by dodatkowy agregat dołożyć, bądź znaleźć jeden większy.
  • Poziom 8  
    Podłączyłem MTZ 82 i ciągnik się dusi :/
  • Poziom 39  
    Musisz dać zawór regulujący podciśnienie, ale odpowiedniej przepustowości.
  • Poziom 8  
    Odpowiednia przepustowość do dojenia to 0.5 bara
  • Poziom 30  
    MTZ ma za dużą pojemność, dlatego się dusi . 30 się wyrabiały.
    manta napisał:
    Musisz dać zawór regulujący podciśnienie, ale odpowiedniej przepustowości.
    darkowe1 napisał:
    Odpowiednia przepustowość do dojenia to 0.5 bara

    Nie przepustowość, ale podciśnienie.
    O większej przepustowości nie ma gdzie wkręcić , jeśli rury calówki.
    Chyba, że przy samym "traktorku".


    Ewentualnie zrób otwory w rurze którą zakładasz na filtr. Obserwuj podciśnienie i wierć dalej.
    Podciśnienie ma być 0,5. Jak spadnie zakleisz otwory chociażby "ruską taśmą'
    Pozdrawiam i powodzenia.
  • Poziom 8  
    Wszystko działa, ale mam pytanie czy takie przyduszanie silnika nie uszkodzi go?
  • Poziom 8  
    A czy spalanie wzrośnie ?
  • Poziom 20  
    Silnik generujący podciśnienie do jakiejkolwiek funkcji, jeśli pracuje na wolnych obrotach to nic mu się nie stanie. Nawet różnica w zużyciu paliwa powinna być niedostrzegalna. Można więc śmiało kombinować.
    Co do zastosowania wydajniejszego silnika (jak ten z MTZ) polecam zastosowanie trójnika i zaworu kulowego jako obejście - uchylając zawór zwiększamy ilość zasysanego powietrza z zewnątrz, a przymykając - ilość powietrza zasysaną z układu dojącego.

    Pytanie do Kolegi robokop - kim jesteś z zawodu i jakim wiekiem się szczycisz że na tak wiele różnych tematów z różnych branż masz odpowiedzi, na ogół trafne i sensowne, więc dowodzące świadomości w omawianym aktualnie temacie...
  • Moderator Samochody
    DJ_Opornik napisał:
    Silnik generujący podciśnienie do jakiejkolwiek funkcji, jeśli pracuje na wolnych obrotach to nic mu się nie stanie. Nawet różnica w zużyciu paliwa powinna być niedostrzegalna.
    No nie do końca - diesel pracuje z nadmiarem powietrza, bez jakiegokolwiek dławienia ssania - przytkanie będzie powodowało podniesienie dawki paliwa, dla utrzymania obrotów - ssanie to też praca.
  • Poziom 20  
    Tak, ale jak wspomniałem do pewnych granic nie stanowi to problemu. Z jednej strony pojawiają się większe trudy ssania, ale z drugiej strony są mniejsze straty na sprężanie niepotrzebnego nadmiaru wiatru. Idąc dalej jak ciśnienie sprężania jest mniejsze to i ciśnienie gazów po zapłonie paliwa będzie niższe. Zatem niech się wypowie ktoś kto mierzył przepał, jak naprawię swojego C5 HDI to sprawdzę dokładnie ile różnicy jest w przepale, stawiam że będzie malutka.
    Bawiłem się takim eksperymentem - przysłaniałem stopniowo dolot, z początku prak reakcji, potem silnik cichnie (nie warczy jak rasowy diesel, pracuje jakby miał komory wirowe) a na końcu wiadomo - jak przecholowałem to zgasł.
  • Moderator Samochody
    DJ_Opornik napisał:
    Z jednej strony pojawiają się większe trudy ssania, ale z drugiej strony są mniejsze straty na sprężanie niepotrzebnego nadmiaru wiatru. Idąc dalej jak ciśnienie sprężania jest mniejsze to i ciśnienie gazów po zapłonie paliwa będzie niższe.
    Nie ma zbędnego czy niepotrzebnego powietrza w cylindrze w dieslu! Mniej powietrza, to mniejsze sprężanie - nie dojdzie do przemiany adiabatycznej.
  • Poziom 8  
    Ciągnik kopci na fioletowo jak podłącze dojarki ale daje radę :) czekam na efekty uboczne
  • Moderator Samochody
    darkowe1 napisał:
    Ciągnik kopci na fioletowo jak podłącze dojarki ale daje radę :) czekam na efekty uboczne

    Bo ma mniej powietrza, niż potrzebuje. Do tego pilnuj oleju, może się zużycie nieco zwiększyć.
  • Poziom 20  
    robokop napisał:
    Nie ma zbędnego czy niepotrzebnego powietrza w cylindrze w dieslu! Mniej powietrza, to mniejsze sprężanie - nie dojdzie do przemiany adiabatycznej.


    Dobrze, złe słowa użyłem. Chodziło o to że na wolnych obrotach bez szkody dla całego procesu silnik jest w stanie chodzić na pewnym podciśnieniu.
    Jeśli użytkownik zaczyna widzieć dym w nietypowym (lub raczej jakimkolwiek) kolorze to znaczy że granica została przekroczona i dla tego silnika jest za mało wiatru - zalecane jest dorobienie niewielkiego obejścia. I jak wspomniał przedmówca - sprawdzać olej czy nie podsysa pierścionkami bo to może być współźródłem koloru dymu
  • Poziom 8  
    Ok a jakbym do aktualnej pompy próżniowej dal mocniejszy silnik z większą szajba to czy proznia by wzrosła ?
  • Moderator Samochody
    Ale pompa ma określoną wydajność, przy ściśle określonych obrotach. Owszem, zwiększając prędkość wirnika wydajność się zwiększy, ale kosztem trwałości pompy. Nie lepiej kupić od razu większy, dedykowany agregat do dojarki?
  • Poziom 30  
    darkowe1 napisał:
    aktualnej pompy próżniowej dal mocniejszy silnik z większą szajba to czy proznia by wzrosła ?


    Masz pompę próżniową na paski?
    Pokaż . Pokaż tabliczkę znaminową.

    Pompy raczej nie lubią takiego napędu (obciążenie naciągiem paska).

    Może straciła wydajność?

    Tak na wszelki wypadek, jakby ktoś chciał się czepić.

    Jest "drobna" różnica między napędem przekładnią pasową, a zębatą.

    Autorze.

    Sprawdź stan filtra powietrza w traktorze.
    Nie dość, że musi ssać przy podciśnieniu 0,5, to jeszcze filtr może stwarzać duże opory.