Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Man tgm euro 5 - Wada samochodu

08 Maj 2020 08:03 567 16
  • Poziom 9  
    Cześć samochód to Man Tgm euro 5 2010 znam już trzy Mamy z takim objawiem czyli powietrze dostaje się do układu chłodzenia jest wysoka temperatura silnika i wyrzuca płyn chłodniczy korkiem bezpieczeństwa. Podobno jakaś wada tych silników i objaw jaki ma to że jak z ziemnego wystartuję to to właśnie tak się dzieje temperatura silnika i płyn chłodniczy a jak jest już rozgrzany to może długo jeździć i nic się nie będzie działo.Zaczęliśmy od najprostszych sposobów, korek, termostat, glowiczkę sprężarki, test na obecność spalin nie pokazuje,intercoolery dwa sprawdzone ale rozmawiałem z kolegą z forum że oni sprawdzają intercooler we wrzątku i przez długi czas my akurat sprawdzaliśmy go zalewając wodą i podając ciśnienie , w innym temacie zadałem pytanie odnośnie osiadania cylindra lub pęknięcia cylindra bo ta wada jest chyba w silniku. Pytanie do was czy spotkaliście się z takim przypadkiem. Pozdrawiam Robert
  • Poziom 31  
    Nie spotkałem i nie zachwalam tego modelu czy producenta - ale kłopoty w każdej marce to 50 % wada fabryczna materialu i 50% użytkownik - Ty musisz znaleźć tylko fachowca który stwierdzi i podpisze sie pod diagnozą.
    Przykład scania r - pękają tuleje cylindrowe, ucieka woda. Kolega ma 12 scanii -i 12 kierowcow zero problemu, drugi ma jedna jeździ sam bardzo delikatnie co widać po spalaniu i braku wymiany klocków hamulcowych przy bardzo wysokim przebiegu - lising po co płacić za więcej niż musi (Bral ja nowa teraz następna też scanie) i na ostatnie 3 miesiace przed oddaniem co kilka dni dolewanie wody.
    Na 40 sztuk w 2 pekl blok po lewej - ładunki zawsze maksymalne A i czasem przekroczone.
  • Poziom 32  
    dzikusek1 napisał:
    objaw jaki ma to że jak z ziemnego wystartuję to to właśnie tak się dzieje temperatura silnika i płyn
    Pytanie czy ten model posiada "PRETARDER" ?
  • Poziom 9  
    Nie posiada retardera też to sprawdzaliśmy.
  • Poziom 9  
    Faktycznie pomyliłem się o szczerze mówiąc to nie wiem zobaczę po vin-e ale teraz patrzyłem po grafice i przy kierownicy jest włącznik tego urządzenia a ten mój tego nie miał. A pod tym urządzeniem jest zamontowany intercooler wodny który jeszcze raz musimy sprawdzić bo kolega z forum napisał że jego sprawdza się pod ciśnieniem i wysoką temperaturą, dzięki za informacje.
  • Poziom 32  
    Gdybyś miał problem z nieszczelną chłodnicą intercoolera to wyrzucało by płyn stale a po rozgrzaniu to już na pewno. U ciebie na zimnym silniku wyrzuca płyn a na ciepłym jest OK. czyli nie pasuje to do chłodnicy a raczej do pracy pretardera ze wskazaniem na zawór DvK zamontowany w okolicy termostatów.
  • Poziom 32  
    Zawór ten jest zainstalowany tylko w przypadku kiedy masz petarder w normalnym układzie nie ma go czyli w przypadku typowym z typową pompa wody. Pretarder to hamulec silnikowy i pompa wody w jednym zawór DvK zamyka obieg i włącza się pretarder podnosząc szybko temperaturę cieczy do optymalnej po czym się wyłącza . Zawór DvK jest sterowany pneumatycznie czyli jest możliwość przedostania się powietrza do układu chłodzenia. Ale najpierw upewnij się czy masz to urządzenie zamontowane bo nie potrzebnie się nad tym rozwodzić jeśli go nie ma.
  • Poziom 32  
    dzikusek1 napisał:
    rozgrzany to może długo jeździć i nic się nie będzie działo
    Więc zdecyduj się. Coś mi się wydaje,że znasz problem ale tylko teoretycznie.
  • Poziom 9  
    Już objaśniam do nas jak przyjeżdżają to on jest już ciepły i my jak nim później robimy testy drogowe to raz nam poszła wysoka temperatura silnika i z nawiewu leci chłodne powietrze przy włączonej na max. temperaturze i cały czas bomblowanie i też jak stał u nas na hali to zanim wyjechaliśmy to go trochę gazowalismy po wymianach elementów silnika a oni jak go mają to twierdzą że jak zimny i buta dostaję to już wiadomo że zaraz skoczy temperatura silnika i później jest prawię dobrze my go od zimnego silnika nie testowaliśmy u nas dobrze a później dzwonią że jest źle. To wszystko już głowa boli co mu dolega . Nie lubię pisać lepiej informacje przekazywać ustnie.
  • Poziom 31  
    Ale tu nie ma komunikatora żebyś się nagrał i w wolnej chwili ktoś by odsluchal - może poproś właściciela żeby zostawił auto np na kilka dni abyście trafnie postawili diagnozę.
    Jeżeli nie może postawić auta na dłużej to :
    Niech jeźdZi do momentu odmowienia posuszenstwa lub odpuść sobie tą pracę.
    mogło być tak, że bardzo często pada w nich chłodnica doładowania i oni jeździli dalej lub nie odpowietrzyli układu chłodzenia - w następstwie się przegrała np. Głowica.
    Dlatego teraz na chłodnym silniku już pcha gazy w układ wodny.
    Ale to tylko hipoteza i Ty musisz z podpowiedziami - znaleźć usterkę. Wiadomo, że otwarcie silnika generuje koszty Ale Ty za nie nie placis przy poprawnej Postawionej diagnozie.
  • Poziom 9  
    A powiedz mi pcha gazy to jak jest to możliwe że nie ma CO2 i serwis co jeździli do Mana też sobie z tym nie poradził i może faktycznie bo długo z tą usterką jeżdżą i głowice szlak trafił i pisał do mnie kolega z tego forum że robił remont silnika i dalej jest to samo co u mnie tylko w mniejszym stopniu.
  • Poziom 29  
    Detektory CO2 są bardzo zawodne. Nie jeden raz nie wykrył gazu a po ściągnięciu głowicy okazało się że jest wydmuchana uszczelka. Detektor tylko przy dużym przenikaniu w obwód chłodzenia pokazuje jego obecność. Więc trzeba szukać tak jak koledzy ci podpowiadają bo może gaz dostawać się w obwód chłodzenia w wielu miejscach
  • Poziom 32  
    dzikusek1 napisał:
    A powiedz mi pcha gazy to jak jest to możliwe że nie ma CO2
    Bo w powietrzu doładowanym jest go na tyle mało,że test tego nie wykryje tak jak pisał kol. stanisławpiotr. Jeśli test jest marnej jakości to nawet nie wykryje nieszczelnej chłodnicy EGR a tam są spaliny chłodzone cieczą.
  • Poziom 9  
    T5 napisał:
    A nie jest przyczyną podnoszenie się tulei przez rdzę?

    Przez rdzę nie podniosą się, bo głowica dociska z ogromną siłą tuleję co najwyżej opada, gdyż pod kołnierzwm tulei " kawituje" gniazdo w bloku. Man tgm euro 5 - Wada samochodu