Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Leon Mk1 - Brak lewej strony kierunkowskazów przy zamykaniu centralnego

09 Maj 2020 13:45 204 10
  • Poziom 14  
    Cześć.
    Około rok temu zauważyłem że przy zamykaniu alarmu/centralnego nie działa mi lewa strona kierunków (3 żarówki).
    Dodatkowo też nie świeci lewa strzałka na desce rozdzielczej.
    Oczywiście kierunki załączane manetką działają poprawnie. Awaryjne z guzika też.

    Rozebralem właśnie drzwi kierowcy i zrobiłem serwis zamka i elektroniki.
    Naprawilem usterkę polegająca na braku zamykania centralnegi z kluczyka, ale kierunków dalej nie ma.

    Gdzie szukać tej awarii?

    Dodam, że raz na długi czas kierunki migaja poprawnie. Po chwili znów zanikają.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 14  
    Centralny fabryczny, alarm dokładny jeszcze w salonie. Sama centralaka alarmu nie wiem czy działa jako alarm. Na pewno od dawna nie wydaje dźwięku przy zamykaniu /otwieraniu. Raz na ruski rok daje znać. Dźwięk zanik kilka lat temu, kierunki pewnie niecały rok.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 13  
    Jeżeli masz zdalne sterowanie centralnym zamkiem (nie fabryczny pilot) to jest uszkodzona dioda na połączeniu fabrycznej instalacji kierunkowskazów z tą dołożoną centralka pilota
    Można to wykluczyć poprzez odpięcie zasilana nie fabrycznej centralki (wyjąć bezpiecznik)
    Zazwyczaj są montowane za skrzynka bezpieczników lub gdzieś pod kolumną kierowniczą.
  • Poziom 14  
    Z kluczyka tak samo jak z pilota alarmu, działaja tylko prawe kierunki.
  • Poziom 13  
    Mimo wszystko sprawdził bym w pierwszej kolejności elementy nie fabryczne, z uwagi na ich nie pewna jakość i trwałość u mnie był podobny problem i winny był moduł zdalnego sterowania zamkiem centralnym który zakładałem 3 lata wcześniej. Uszkodzeniu uległa dioda prostownicza która wymieniałem, wróciło do normy a po roku cała centralka się uszkodziła, wymieniałem całość już chyba 4 lata działa. Ale prawdopodobnie jej dni już a policzone😁
  • Poziom 14  
    Panowie,
    - otwieranie/zamykanie mechanicznie z kluczyka - brak kierunków
    - otwieranie/zamykanie z oryginalnego pilota centralnego (bez alarmu) - są dwa kierunki

    Przy wymontowanej centralce alarmu, zamykanie z kluczyka nie daje sygnału kierunkowskazami, a manipulowanie centralnym z oryginalnego kluczyka daje sygnał kierunkami (chociaż inna długość impulsu świetlnego niż przy alarmie - szybciej i krócej)

    Mój alarm to Amx-G.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Seat Leon Mk1 - Brak lewej strony kierunkowskazów przy zamykaniu centralnego
    Seat Leon Mk1 - Brak lewej strony kierunkowskazów przy zamykaniu centralnego Seat Leon Mk1 - Brak lewej strony kierunkowskazów przy zamykaniu centralnego Seat Leon Mk1 - Brak lewej strony kierunkowskazów przy zamykaniu centralnego Seat Leon Mk1 - Brak lewej strony kierunkowskazów przy zamykaniu centralnego


    Organoleptycznie nie widać uszkodzeń na PCB. Nie mogę znaleźć instrukcji/schematu do tego alarmu. Jest coś do Amx, ale całkowicie inna jest wtyczka.
    Są dwa przekaźniki. Jeden od kierunków, a drugi?
    Jak się zorientować który jest od kierunków?
    Ten po lewej patrząc na złącze 4117 U-S ma dwa styki, które są normalnie otwarte. Po podaniu na cewkę 12V, styki się zamykają, czyli przekaźnik działa poprawnie - jest to zgodne z datasheet.
    Drugi przekaźnik 4117 V-S ma zmostkowane dwie pary styków. Są one normalnie zwarte. Przy podaniu napięcia 12V na cewkę, styki się rozłączają. Dodatkowo od zmostkowanych styków tego przekaźnika wyprowadzone są bezpośrednio z PCB, z pominięciem kostki, dwa czarne, ok 8cm, dość grube kable zakończone dużymi konektorami żeńskimi. W samochodzie nie były te kable wpięte w instalację, wiec ten przekaźnik nie był wykorzystywany w samochodzie - chyba.
    Wydaje mi się, ze jest to przekaźnik odcięcia zapłonu, którego serwisant nie podłączył.

    EDIT:
    Uzyskałem instrukcję od AMX-G z firmy AMERVOX z Kielc - dostawcy sprzętu (przesyłam w załączniku). Co prawda chyba dla AMX-G+, a nie AMX-G, ale upewniłem się na jej podstawie, który przekaźnik jest od kierunków. Sprawdziłem połączenia kabli w samochodzie. Wszystko wydawało się być OK. Po podłączeniu ponownie centralki alarmu, sygnały świetlne kierunkowskazami działają poprawnie. Gdzieś był/jest brak styku na kostce lub na wpięciu w instalację fabryczną. Może teraz jednak będzie styk już dobrze, pomimo, że nic nie naprawiłem.

    Kierunki "naprawione". Skoro mam to rozebrane, może pomożecie rozgryźć i naprawić sygnał dźwiękowy?
    Zanikł on bardzo dawno (zarówno przy ON/OFF, ale też przy sygnalizacji włamania), ale ku mojemu zdziwieniu powraca raz na jakiś czas. Czasami bardzo cicho wyje, a czasami z normalną głośnością.
    Syrena ma 4 przewody: Czarny - masa, biały, czerwony i brązowy, który albo się urwał, albo nigdy nie był podłączony.
    Jak sprawdzić syrenę i do czego jest ten brązowy przewód?


    Seat Leon Mk1 - Brak lewej strony kierunkowskazów przy zamykaniu centralnego
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Przekaźnik z oznaczeniem 4117-U-S jest od kierunkowskazów.
    Następnym razem przy awarii zobacz czy kierunkowskazy będą w momencie zwarcia na wtyczce przewodów biało-czarnych.
    Możliwe że przekaźnik nie łączył jednego styku.
    Co do syreny to na 99%jest ona do wymiany.
    Czemu ma 4 przewody?
    Czarny masa, czerwony plus a dwa kolejne to wyzwalania plusem lub masą.
    Najbardziej popularne jest wyzwalania plusem przez co jeden przewód jest nieużywany.
    Czyli na czerwonym i czarnym masz zasilanie a jak pojawi się sterowanie z centrali na białym to syrena zaczyna wyć.
    Czyli na czarny masa, czerwony plus i w momencie podania plusa na biały ma wyć.
  • Poziom 14  
    grala1 napisał:
    Następnym razem przy awarii zobacz czy kierunkowskazy będą w momencie zwarcia na wtyczce przewodów biało-czarnych.

    Dobrze, tak zrobię. Oby nie było to potrzebne.

    grala1 napisał:
    Czyli na czerwonym i czarnym masz zasilanie a jak pojawi się sterowanie z centrali na białym to syrena zaczyna wyć.
    Czyli na czarny masa, czerwony plus i w momencie podania plusa na biały ma wyć.


    Czyli do sterowania syreną z centrali (na biały kabel) podawane jest +12?
    Czyli jak na biały kabel przy syrenie podam bezpośrednio z akumulatora +12V, to syrena powinna wyć?
    Zakładam, że na syrenie stała masa czarna i +12 na czerwonym kablu jest poprawna.

    Tak jak wspomniałem, syrena co jakiś czas się odzywa. Czasami bardzo cicho, a czasami normalnie.
    Musze ją sprawdzić. Może jednak ona działa, tylko z kablami coś nie tak.