Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ASTRA H Z17DTH 101 KM 2005 - Nie odpala 1,7 CDTI DTH 101 KM 2005

09 Maj 2020 20:10 303 9
  • Poziom 12  
    Cześć
    moja astra od ponad roku, sporadycznie potrafiła zgasnąć podczas jazdy. Po zgaśnięciu odpalała normalnie, usterka zaczęła się pogłębiać, auto gasło coraz częściej, po zgaśnięciu nie można było go odpalić przez kilka, kilkanaście minut, często wskakiwała kontrolka z kluczykiem albo kontrolka check engine albo dwie naraz. Obecnie auto nie odpala w ogóle ( raz na 100 razy odpali ), po przekręceniu kluczyka słychać jakby przekaźniki, zazwyczaj dwukrotne kliknięcie ale rozrusznik nie kręci. Rozrusznik podłączony na krótko działa. Kody błędów są przeróżne:

    U2105 - Brak komunikacji magistrali CAN z modułem sterującym silnikiem
    (00) - Obecny

    C0242 - Sygnal zadania momentu obrotowego silnika, poza wymaganym zakresem
    (71) - Nie występuje

    C0237 - Nieprawidłowy sygnał czujnika położenia pedału przyspieszenia
    (71) - Nie występuje

    U2105 - Brak komunikacji magistrali CAN z modułem sterującym silnikiem
    (00) - Obecny

    U2105 - CAN-BUS - brak komunikacji z ECM (modulem kontroli silnika)
    (00) - Obecny


    U2139 - Nieprawidłowy sygnał mod. ster. kolumny kierown. (CIM)
    (71) - Nie występuje

    P0500 - Obwód czujnika prędkości koła - poza wymaganym zakresem
    (71) - Obecny

    P0654 - Sygnal predkosci obrotowej silnika, poza wymaganym zakresem
    (71) - Obecny

    P0550 - Sygnał liczn. przebiegu poza zakresem
    (71) - Obecny

    P0460 - Obieg prądowy czujnika poziomu paliwa - wartość poza wymaganym zakresem
    (71) - Obecny

    P0115 - Sygnal temperatury cieczy chlodzacej, poza wymaganym zakresem
    (71) - Obecny


    B0655 - Nieprawidłowy sygnał obwodu włącznika świateł hamulcowych
    (5A) - Nie występuje


    U2139 - Nieprawidłowe dane z modułu ster. kolumny kierownicy (CIM)
    (71) - Obecny


    Akumulator OK, rozrusznik raczej OK, wymieniłem wiązkę 55352064 między komputerem a skrzynką bezpieczników ( oryginalna była lutowana przez poprzedniego właściciela ) - nie pomogło, co może być przyczyną ?

    Na wtyczce wiązki 55352064 odłączonej od komputera, piny B1, B3, B5 powinny być chyba zasilane 12 V po włączeniu zapłonu, u mnie nie ma tego napięcia. Proszę o pomoc.
  • Poziom 17  
    Na B1, B3, B5 i B28 ma być 12V przy włączonym zapłonie, ale nie odłączaj wtyczki od komputera, sprawdź na wpiętej. Dobrze też sprawdzić masy przy nadwoziu.
  • Poziom 12  
    Czyli trzeba nakłuwać przewody ? Czy jest jakiś inny sposób ?
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Ja wbijam cienkie miedziane przewody (takie np. z cewki rozrusznika) od zewnętrznej strony wtyczki aż dosięgną pina, ale to nie zawsze się sprawdza.
  • Poziom 12  
    Wtyczki zapięte w komputer, zapłon włączony, B1, B3, B5, B28 jest 12 V, B2, B4, B6 jest masa, masa jest też na obudowie sterownika. Błędy U2105 -00, P0115-71, P0460-71, P0500-71, P0654-71, P0550-71, U2139-71. Po włączeniu zapłonu, wskaźnik paliwa rośnie do 3/4 baku, trzyma wskazanie przez 4 sekundy i gwałtownie spada do zera. Przy próbie rozruchu nie słychać już charakterystycznego klikania, nic się nie dzieje.
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Ciężko powiedzieć, trzeba by sprawdzić linie Can między sterownikiem silnika, wskaźnikami a CIM.
  • Poziom 12  
    1. Jak sprawdzić magistralę CAN ?
    2. Wymroziłem sterownik ECU sprężonym powietrzem i rozrusznik zaczął czasem zaskakiwać, powróciło też klikanie przy przekręceniu kluczyka w pozycję rozrusznika, jak mogę potwierdzić uszkodzenie sterownika ECU ? ( 0281011943 ZH ) ??
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Can sprawdzisz omomierzem, sprawdzasz ciągłość przewodów między sterownikami, ale chyba znalazłeś już usterkę. Wsadź sterownik do lodówki, sprawdź czy działa, potem podgrzej suszarką.
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    Witam.Sprawdz skrzynkę bezpieczników pod maską, szczególnie wtyczki pod nią.U mnie było to samo, okazało się że po wymianie skrzynki bezpieczników nigdy problem nie powrócił.
  • Poziom 12  
    Po kilkunastu godzinach trzymania sterownika w zamrażarce i podłączeniu go do auta, przez pierwsze dwie minuty nie kręcił rozrusznikiem, coś próbował klikać przekaźnikami. Po dwóch minutach auto odpaliło, można było gasić silnik, odpalać, po skasowaniu błędów nie pojawiały się nowe - miód malina :). Ten stan nie trwał dłużej niż 15 minut i usterki powróciły. Zamówiłem sterownik, identyczny 0281011943 ZH.

    Później OP-COM według poniższej procedury:
    1. Silnik - programowanie - Reset ECU nowym pinem
    2. Kasowanie błędów, został P1610-00 niezaprogramowana funkcja immo
    3. Nadwozie - immobiliser - programowanie immo starym pinem - ECM (Sterownik silnika ) zainstalowany - pomyślnie zaprogramowany
    4. Kasowanie błędów - zero błędów

    Auto pali normalnie, jeździ, jednak czasem traci moc i pojawia się błąd:
    P0400-76 Rozpoznany zbyt słaby przepływ recyrkulacji gazu wydechowego - błąd, który wcześniej nie występował. Czy to może być wina nowego ( używanego ) sterownika ? Sprzedawca sterownika doradził dokodować resztę podzespołów jak np. wtryski, serio ??
    A może zrobiłem coś źle podczas montażu sterownika ??