Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

citroen xsara picasso - licznik xsara picasso

09 May 2020 20:33 1026 15
  • Level 10  
    witam wszystkich
    mój problem polega na tym, że stan licznika czyli ilość przejechanych kilometrów chyba po wymianie BSI wskoczył na 999999999 km.
    problem w zasadzie nieistotny dla mnie , ale istotny dla gościa od przeglądów technicznych, nie chce podbić przeglądu bo nie wie jak wpisać kilometry gdzie te dane w samochodzie są zapisane i jak je ewentualnie skorygować
  • Level 17  
    Jesli chodzi o wskaznik kilometrów to licznik jest zespolony z bsi. Po wymianie bsi musisz programatorem wpisać przebieg rzeczywisty.
  • Level 10  
    witam
    jeżeli jest zespolony to dlaczego licznik nie wyswietla stanu licznika z wymieninego (używanego ) BSI ?
  • Level 37  
    Bo zawsze przepisuje ten większy. Możesz przełożyć 100 liczników i na każdym będzie 9999999 a co lepsze jak wsadzisz tamten licznik do innego auta po takiej operacji to też zrobisz w nim 999999 . Ta usterka to najczęściej wynik oszczędzania na wymianie akumulatora lub naprawie rozrusznika , A teraz to problemy są dwa bo trzeba zaprogramować bsi i ilicznik tylko na jaki przebieg bo oryginalnego już nie ma , do tego trzeba kwit z przeglądów że zegar podlega wymianie bo każda interwencja w układ bez kwitów to od 3mcy do 5 lat pudła dla zleceniodawcy i zleceniobiorcy ...
  • Level 10  
    witam
    dzieki za post ale mam jeszcze pytanie
    po włączeniu zapłonu na liczniku wyswietla sie 183 tys. km, trwa to chwilkę a potem pojawia sie 999999999 oraz dzienny przebieg, moze to tylko uszkodzone BSI ?
  • Level 37  
    Możliwe że wysypane jest bsi ,ale dla pewności lepiej zaprogramować oba modułu żeby nie robić dwa raz tej samej roboty .
  • Level 10  
    witam
    ale gdzie to zrobić jak nikt tego nie potrafi
  • Level 16  
    mojak wrote:
    witam
    ale gdzie to zrobić jak nikt tego nie potrafi

    Odezwij się do użytkownika tego forum jokerro >>> Kontakt <<<
    Ze swojej strony mogę polecić - PSA to jego mocna strona.
  • Level 10  
    witam
    a gdybym zakupił komplet tzn BSI i licznik od tego typu pojazdu (przebieg dla mnie nieistotny, nie zamierzam go sprzedawać ) to jest szansa że liczniki się zgrają ?
  • Level 37  
    No i jeszcze sterownik silnika , bo to też do kompletu potrzebne no i kluczyki ( transpondery) i na końcu okaże się że poza rzeczami które łatwo przewidzieć typu nie taki VIN bo to inne auto to zacznie walić błędami o rzeczy których ma lub nie ma . A to żre przebieg jest nie istoty to cię oświeci pierwszy patrol który sprawdzi i stwierdzi że w cepiku jest więcej niż na desce i będziesz kolego w przysłowiowym D... A tak za cenę tego zestawu można to postawić po bożemu że się numery będą zgadzać , części będą oryginalne a wymieni się ewentualnie tylko to co konieczne . Zestawów startowy to taka metoda żeby kogoś ożenić z czymś co jako kawałki ma wartość 200pln ale jako tzw zestaw biorą za to 500 albo więcej .
  • Level 10  
    witam
    jak juz wspomniałem wymieniałem BSI, wymieniałem licznik, powód - znikające kierunkowskazy, znikające radio itp - ale jedynym problemem jaki wystąpił to właśnie ten stan licznika kluczyk sie programuje prosto czyli to ze system zapisuje stan wyzszy licznika czy to z BSI czy wyswietlacza to nir do konca prawda bo znalezc BSI czy licznik ze stanem 999 tyś. km to raczej niemozliwe

    Dodano po 2 [minuty]:

    a jezeli chodzi o kontrole drogowe to stan licznika jest maksymalny i nizszy nie będzie wiec to nie problem bo nie zanizam wskazan licznika

    Dodano po 2 [minuty]:

    a taki zestaw startowy nie przekroczy wartości pojazdu - rocznik 2001 to jakieś 2000 PLN - i gdzie jest on dostepny ?
  • Level 17  
    Zależy ile chcesz użytkować ten pojazd bo jak przyjdzie czas na wymianę zespołu paska rozrządu... :-)
  • Level 10  
    wymieniałem już pasek rozrządu łącznie z pompą wodna i rolkami i koszt grubo poniżej 400 zł, oczywiście robiłem to sam
  • Level 11  
    Chłopie, programujesz/zerujesz (wpisujesz 00000 przebiegu) licznik, w BSI programujesz faktyczny przebieg pojazdu. Na odłączonym aku podpinasz licznik i BSI. Podpinasz aku, włączasz zapłon. I masz rzeczywisty przebieg na liczniku.
  • Level 26  
    Pytanie kto jaki virgin wgrał do bsi... tutaj może być problem, ze coś się gryzie.

    Sprawdzić czy oba BSI - stary/nowy mają taki sam nr. części. Później już tylko zostaje, albo poprawny virgin nowego, albo przerzucenie eeprom.
  • Level 10  
    LeonMP wrote:
    Chłopie, programujesz/zerujesz (wpisujesz 00000 przebiegu) licznik, w BSI programujesz faktyczny przebieg pojazdu. Na odłączonym aku podpinasz licznik i BSI. Podpinasz aku, włączasz zapłon. I masz rzeczywisty przebieg na liczniku.


    witam
    to może powiesz po kolei jak to zrobić , jak zaprogramować BSI itd ?
    pozdro