Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Most star 266 - Mechanizm różnicowy blokuję sie

10 Maj 2020 11:15 294 10
  • Poziom 14  
    Witam.
    Posiadam ciągnik samorobke z silnikiem Andoria s15 i skrzynia oraz mostem od stara 266.
    Most nie wiem czy był skracany czy cos. Posiada blokadę.
    Mój problem polega na tym, że bardzo często się on blokuję nie dając możliwości skrętu co bardzo utrudnia pracę.
    Z moich obserwacji wiem że to nie jest wina blokady gdyż widać ja od góry i wyraźnie nie zazebia się.
    Jaka może być przyczyna ze mechanizm nie pracuje jak powinien??
    Dodam że ciagniczek stał około 15 lat w starym garażu.
    Za odpowiedzi z góry dziękuje.
    Pozdrawiam.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 26  
    Maluch126.p napisał:
    Ciągnik jest tak zrobiony ze jedyne dojście do środka mostu to odcięcie go od ramy.

    I tak to jest jak lajk konstruuje coś własnej konstrukcji...
    Taka konstrukcja powinna być jak najbardziej modułowa, wiele rzeczy skręcane z możliwością demontażu.
    Maluch126.p napisał:
    Czy jest może jaka śruba aby sprawdzić poziom oleju lub wlew oleju?

    Jest. Z tyłu na deklu tym przykręcanym na wiele śrub masz 2 śruby. Jedna duża na klucz chyba 27 służy do wlewania oleju, druga zaś w 1/3 wysokości pokrywy służąca do sprawdzenia stanu oleju. Po odkręceniu tej śrubki olej powinien być przez nią widoczny lub nawet się przez nią wylewać(w przypadku delikatnego pochylenia mostu do tyłu). Oleju do mostu wchodzi 5l klasy 85W140.
    Blokady w starach były reqalizowane na 2 sposoby. Pierwsza to blokada mostu realizowana za pomocą siłownika pneumatycznego przykręconego do tego dekla, druga to wyprowadzony kawałek pręta z mostu który biegł do siłownika pneumatycznego znajdującego się na ramie. Który u cb jest sposób?
    Sprawdź czy jest sprężyna rozblokowująca blokadę między półosiami.
  • Poziom 14  
    Tak jak pisałem. Stał 15 kat w garażu i trafił w moje ręce.
    Blokada w nim jest tak, że tak jak u mnie jest po lewej stronie dyfra tj nad półosią przechodzi (pręt) do którego jest przyspawana rączka. Rączka jest jeszcze doposażona w sprężynę. Most jest też nad tym prętem otwarty tj.wyciete kawałek blachy i z tamtad po włożeniu ręki czuć że blokada się nie zazebia.
    Sprawdzę ten olej i zobaczymy co i jak. Może po takim czasie stania coś tam w środku się zastało i blokują się półosie.
  • Poziom 26  
    Strumien swiadomosc... napisał:
    Spusc olej , zmierz ile jest i wlej z powrotem. Tak to sie robi

    Czyli autor tematu ma wlać 1l oleju bo tyle tam było? Bzdura.
    Wycieki w moście stara to nie jest żadkość, najczęściej ciekło przy flanszy wałka ataku.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Maluch126.p napisał:
    Most jest też nad tym prętem otwarty tj.wyciete kawałek blachy i z tamtad po włożeniu ręki czuć że blokada się nie zazebia.

    Dobrze rozumiem? W moście masz dziure przez którą jestes w stanie rękę włożyć?
    Jeśli tak to Nie dziwota, że to nie działa bo działać nie będzie.
  • Pomocny post
    Poziom 26  
    No skoro masz dziure to nie dziwota, że nie działa.
    Zrób porzadek z mostem, rozbierz, zregeneruj i pozatykaj wszelkie dziury. W chwili obecnej w środku masz pełno piachu i kamieni zapewne.