Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

UPC urządzenie Horizon a własny router.

10 Maj 2020 21:59 231 7
  • Poziom 11  
    Witam.
    Jestem nieszczęśliwym posiadaczem wytworu UPC w postaci dekoderomodemu, czy jak to nazwać o imieniu Horizon. Co raz bardziej mnie ten sprzęt denerwuje bo dekoder zacina się tj. bywa że przestaje reagować na polecenia pilota bo np. żaden przycisk nie reaguj i trzeba go z prądu odłączać żeby się zresetował. Co do internetu, a tu jest gorzej, korzystam z partnerka z WiFi zarówno 2.4 jak i 5ghz na dwóch telefonach i laptopie. Występują przerwy w połączeniu, spowolnienia prędkości sieci itp. Na tyle długo z tym walczę resetując Horizon tym micro magicznym przyciskiem, formatując laptopa, zmieniając kanały w ustawieniach tego routera. To wszystko spędza na niczym. UPC zasłania się tym, że w umowie jest zapis o gwarancji pewnego łącza tylko po kablu, a za WiFi nie odpowiadają. Napędzany dość duża liczba narzekań ogólnie na urządzenie Horizon, zwracam się do Was o pomoc.
    Najczesciej polecana metoda znaleziona w Google jest zainwestowanie we własny router. Tyle co się dowiedziałem trzeba go jakoś skonfigurować w tryb "bridge" żeby olać zupełnie router wbudowany w Horizona.
    Czy potraficie mi polecić coś tańszego co faktycznie polepszy jakość internetu w postaci własnego routera, ale z WiFi 2.4 i 5 GHz? Nie mogę się porozumieć z UPC i oni dopuszczają tylko wszelkie zmiany sprzętu najwcześniej za rok jak mi się skończy umowa. Czuję się oszukany płacąc za usługę, która sprawia mi wiele problemow z siecią. Jak to oni mówią "u nas wszystko w porządku". Nie widzi mi się dokupowanie własnego sprzętu, ale jak nie chce się wykończyć to być może to zrobie. Dodam, że grywam strumieniowo w usłudze Geforce Now z powodu słabego laptopa a przerwy w dostawie internetu i wysoki ping uniemożliwiają mi swobodna rozgrywkę. Tak, rzadko, ale po kably też zdarzają się problemy.

    Reasumując szukam taniego routera, który będzie "pasować" do Horizon i polepszy sytuację.
    Proszę o propozycje.

    P.s. Monter przy przedłużeniu umowy nakazał teściowi zostawić stary router oprócz Horizona nazywając go szajsem, co świadczy, że nawet pracownik potrafi szczerze oceni ich sprzęt jako felerny. Teściu nie ma żadnych problemów z internetem. Ja ufając reklamom wybrałem SAM horizon i teraz krew mnie zalewa.
    Internet 150 Mbps
    Brak konkurencji dla nich w miejscu zamieszkania.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.

  • Poziom 21  
    Jedyna opcja to kłócić się z UPC o ich router instalowany obok tego badziewia Ten Horizon nie nadaje się do niczego więcej, jak sporadyczne oglądanie „kotków na fejsbuczku” i nie jest typowym routerem, więc możesz zapomnieć o pracy w trybie bridge. Pewne będziesz się musiał pomęczyć z UPC, bo łatwo się nie poddadzą, więc dzwoń, pisz podania itp. UPC to naprawdę dobry ISP ale jako osprzęt od prawie zawsze wciska badziewie...

    Pozdr.
  • Specjalista Sieci, Internet
    Dwie sprawy - Ty już masz router, a w jednej sieci nie może być dwóch urządzeń z NAT (w praktyce dwóch routerów), bo inaczej nie będą działać bardziej zaawansowane usługi sieciowe (kotki na fejsbuczku sobie poogladasz, ale już online nie pograsz, ani po VoIP nie porozmawiasz). Tak więc nie kupujesz routera, tylko access pointy, ale najpierw:
    - ile masz kasy do wydania (porządny AP to ok 600zł)?
    - ile innych sieci w sąsiedztwie - skan programem Wifi Analyzer i pokaż wyniki
    - jedyne pewne połączenie to przewód - jak sieć zachowuje się na połączeniu przewodowym. Jak są problemy na przewodzie, to wnioskować do UPC najpierw o wyłączenie IPv6.
  • Specjalista Sieci, Internet
    hooma napisał:
    Jestem nieszczęśliwym posiadaczem wytworu UPC w postaci dekoderomodemu, czy jak to nazwać o imieniu Horizon.

    Przyjęło się mówić "modemorouter".

    hooma napisał:
    Co raz bardziej mnie ten sprzęt denerwuje bo dekoder zacina się tj. bywa że przestaje reagować na polecenia pilota bo np. żaden przycisk nie reaguj i trzeba go z prądu odłączać żeby się zresetował.

    Reklamuj. Zapoznaj się z prawidłową formą prowadzenia reklamacji --> https://cik.uke.gov.pl/uslugi-teleko/

    hooma napisał:
    Występują przerwy w połączeniu, spowolnienia prędkości sieci itp. Na tyle długo z tym walczę resetując Horizon tym micro magicznym przyciskiem, formatując laptopa, zmieniając kanały w ustawieniach tego routera. To wszystko spędza na niczym. UPC zasłania się tym, że w umowie jest zapis o gwarancji pewnego łącza tylko po kablu, a za WiFi nie odpowiadają.

    No i niestety, tu akurat mają rację, że wifi jest już "po twojej stronie". W bloku z wifi bywa horror, niezależnie od routera, tu decyduje ilość śmiecia w powietrzu, czyli innych sieci (może ich być kilkanaście, a bywa że i dwadzieścia kilka) oraz pozostałych zakłóceń.

    Zrób na początek diagnostykę wifi i eteru --> https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3158772.html

    Najpierw pomiar w bezpośredniej bliskości Horizona, potem w miejscach, gdzie typowo są odbiorniki wifi. Poobserwuj kilka minut, czy poziomy są w miarę stabilne.

    hooma napisał:
    Napędzany dość duża liczba narzekań ogólnie na urządzenie Horizon, zwracam się do Was o pomoc.

    I to może być kolejny problem przy Hirizonie - pewnie z uwagi na niską przepływność po wifi - może się po prostu "dławić" - mówiąc po ludzku.

    hooma napisał:
    Nie widzi mi się dokupowanie własnego sprzętu, ale jak nie chce się wykończyć to być może to zrobie.

    Samego Horizona niczym sam nie zastąpisz, to może tylko UPC. Z ich strony jest autoryzacja sprzętu, której nie przeskoczysz.

    hooma napisał:
    Dodam, że grywam strumieniowo w usłudze Geforce Now z powodu słabego laptopa a przerwy w dostawie internetu i wysoki ping uniemożliwiają mi swobodna rozgrywkę.

    Granie po wifi to słaby pomysł, a z Horizonem wręcz desperacki. Kabel.

    hooma napisał:
    Ja ufając reklamom wybrałem SAM horizon i teraz krew mnie zalewa.
    Internet 150 mbps

    No, cóż, kreatywny marketing.

    Masz świadomość, że w realu z tych 150Mbps mogłoby pozostać około 50...70% przy bardzo czystym eterze, zależnie od charakteru wymiany danych w Internecie i 40MHz pasmem... W praktyce mogłoby to być może około 70Mbps dla 40MHz i 35Mbps dla 20MHz dla czystego eteru, przy "zaśmieconym" zwykle jest dużo, dużo mniej.

    O stabilności w ogóle nie ma co mówić przy zaśmieconym eterze.

    Czyli, jak wyżej @IC_Current napisał - dodatkowe AP lub PLC (wifi) albo najlepiej kabel. Bo Horizona raczej nie przeskoczysz, chyba, że podniesiesz pakiet.

  • Poziom 21  
    _cheetah_ napisał:

    hooma napisał:
    Jestem nieszczęśliwym posiadaczem wytworu UPC w postaci dekoderomodemu, czy jak to nazwać o imieniu Horizon.


    Przyjęło się mówić "modemorouter".


    Kolega nie ma „modemoroutera” tylko dekoder z funkcją wifi i pewnie jednym gniazdkiem LAN. Gdyby to był „modemorouter” problemu by nie było. Tu nie chodzi tylko o podwójny NAT, ale o stabilność i jakość pracy tego czegoś. Tylko wymiana i jak oni to nazywają „dekonsolidacja” usług (osobny dekoder i osobny modemorouter) coś zmienią. Marketingowy szajs jak napisałeś.

    Pozdr.
  • Poziom 11  
    Teściu ma Horizona i router obok bo uczciwy serwisant nakazał mu zostawienie tego routera bo horizon jest "różny". I nie narzeka na takie jaja jak ja.
    W usłudze streamowania gier na Geforce Now zawsze robię test łącza po kablu na początku i wychodzi super z pingiem max 40, łączem over 50mbit i jest wszystko na zielono. Jednak w trakcie rozgrywki potrafi mnie rozłączyć, a kto korzystał z geforce Now wie ile to roboty z po ownym włączaniem się do usługi i gry. Ech.
    Uważam, że poprostu horizon jest niestabilny. Przy 2.4ghz WiFi jest tłok, ale mam ustawiony taki kanał który nie haczy z innymi. Po 5ghz jest mały ruch ale też potrafi zaiwesc na moim telefonie i partnerki. To jest takie losowe. Rozłącza kiedy chce niespodziewanie lub bardzo spowalnia. I nawet nieważne czy siedzimy 1m od routera czy w drugim pokoju.

  • Poziom 21  
    hooma napisał:
    Teściu ma Horizona i router obok bo uczciwy serwisant nakazał mu zostawienie tego routera bo horizon jest "różny". I nie narzeka na takie jaja jak ja.


    Dostałeś bubla od UPC, bo marketingowiec robiąc sprzedaż ma wyrobić normę. Nie ma co narzekać, tylko trzeba coś z tym zrobić. Próbowałeś skorzystać z rad tu udzielonych dzwoniąc na infolinię? Technicznie nic z tym się nie da zrobić.

    Pozdr.
  • Specjalista Sieci, Internet
    hooma napisał:
    Uważam, że poprostu horizon jest niestabilny. Przy 2.4ghz WiFi jest tłok, ale mam ustawiony taki kanał który nie haczy z innymi. Po 5ghz jest mały ruch ale też potrafi zaiwesc na moim telefonie i partnerki. To jest takie losowe.

    Możliwe, że ma nie najwyższego lotu operowania po wifi, możliwe też, że mimo wszystko występują chwilowe zakłócenia po wifi, których nie jesteś w stanie wychwycić. Piszesz, że nie "haczy", ale skąd wiesz, czy nie ma jakiegoś innego kanału w automacie, który co jakiś czas pojawia się na twoim? I to może wystarczać na chwilową utratę połączenia, zanim routery się dogadają. A może Horizon nie lubi dwu urządzeń po wifi, jeśli twoje łącze go silnie obciąża. Wtedy może wystarczać, że partnerka będzie się łączyć czy coś tam innego robić, też znacznie obciążając łącza.

    Warto to by było zweryfikować.

    A nie masz możliwości połączyć się kablem z Horizonem?

    Może rozwiązaniem byłoby dołożenie AP albo po PLC (wifi) do Horizona - nie masz gdzieś możliwości pożyczenia i sprawdzenia?

    Takie uwagi na okoliczność, gdyby nie udało ci się dodać routera z UPC.