Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Instalacja fotowoltaiki - potrzebne certyfikaty

11 Maj 2020 12:03 465 19
  • Poziom 8  
    Dzień dobry,

Na wstępie chciałbym napisać, iż jestem dość zielony w tym temacie, ale wydaje mi się, że jestem również całkiem łebski.
    Ostatnio w domu rodzinnym pojawił się temat zainstalowania paneli fotowoltaicznych, mała instalacja na własny użytek. Oczywiście jest wiele firm do których można się zgłosić, które przeprowadzą całość procesu od A do Z. Nie o nich jednak tutaj chciałbym porozmawiać.
    Zaczęliśmy się zastanawiać - a gdyby całość instalacji poprowadzić samemu? Ewentualnie tyle, ile można? Chodzi o montaż dobranie elementów itp.
    Zacząłem czytać na ten temat, jednak(zabijcie mnie), pomimo mnogości tematów nie mogę znaleźć dokładnej odpowiedzi na to co chcę.
    Nie chodzi mi o schematy co, jak podłączyć, bo nie jest to chyba tajemna wiedza. Zresztą mam znajomych którzy posiadają firmę(!) zajmującą się montażem(dalecy znajomi, wolałbym sobie poradzić bez nich) jak i człowieka który zdecydował się samemu podłączyć. Tak, oczywiście byłoby najłatwiej się do niego zgłosić, jednak i tutaj najpierw chciałem przekopać internet. Elektroda oczywiście w duużej mierze w to wchodzi. :)
    Chciałbym się dowiedzieć jakie są stawiane wymagania formalne które umożliwią zajęcie się montażem samemu, na własny użytek? Jakie certyfikaty są rzeczywiście potrzebne? Mieszkam na terenie na którym rządzi Energa, jeśli jest to istotne. ;)

Również zacząłem się zastanawiać, jakie certyfikaty muszą posiadać firmy zajmujące się montażem paneli fotowoltaicznych? Ten pomysł jest blady, jednak nie da mi to spokoju jeśli się nie dowiem.