Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra G 1.4 16V -brak mocy

11 Maj 2020 22:06 1137 39
  • Poziom 24  
    Witam. Nastąpiła nieoczekiwana usterka w samochodzie. Podczas jazdy gdy wrzuciłem autko na luz i po "przejechaniu" kilkuset metrów i próbie ruszenia z 2 biegu autko zachowało się jakby ruszało z 4.
    Myślałem że to może coś z tłumikiem. Bo tłumik końcowy dziurawy ale po wymianie jest to samo. Autko nie ma mocy. Czy zimny czy ciepły jest to samo. Silnikiem trzęsie na wolnych obrotach. Silnik bardzo słabo wchodzi w obroty. Ale jak wezmę na luzie nacisnę gaz to bez problemu łapie 5-6obrotów/minutę.
    Zrzut z opelscanner z biegu jałowego ok800obr.min:
    Code:
    1 Battery Voltage -14.0 V
    
    2 Blinkcode Request- Inactive
    3 Fuel Pump Relay -Active
    4 TPS Signal -0 %
    5 TPS Signal -0.53 V
    6 MAP Sensor- 0.55 Bar
    7 MAP Sensor -2.38 V
    8 Coolant Temperature -72 °C
    9 Coolant Temperature -2.7 V
    10 Intake Air Temperature -40 °C
    11 Intake Air Temperature -2.9 V
    12 Check Light -Off
    13 Injection Pulse -4.1 ms
    14 Clear Flood Mode -Inactive
    15 Spark Angle before TDC - 3 °CA
    16 Knock Cell Number -10
    17 Cyl.1 Knock Retard -0 °CA
    18 Cyl.2 Knock Retard -0 °CA
    19 Cyl.3 Knock Retard -0 °CA
    20 Cyl.4 Knock Retard- 0 °CA
    21 EGR Position Command -0 %
    22 EGR Position Feedback -0 %
    23 EGR Position Feedback -1 V
    24 Fuel Tank Ventilation Valve -0 %
    25 O2 Sensor -256 mV
    26 Air/Fuel Ratio -14.6
    27 O2 Sensor Loop -Closed
    28 Air/Fuel Status- Lean
    29 O2S Integrator 129 -steps
    30 O2-Loop BLM Enable -Active
    31 O2 BLM Cell Number -18
    32 O2 BLM Cell Content -114 steps
    33 O2 Sensor Heater -Active
    34 Engine Speed -825 RPM
    35 Idle Air Control -23 steps
    36 IAC Control Enable -Active
    37 Desired Engine Idle Speed- 800 RPM
    38 Idle Adjust- Modified
    39 Engine Load -9 %
    40 Engine Speed Pulse -Not Received
    41 Vehicle Speed -0 km/h
    42 Dec. Fuel Cutoff -Inactive
    43 Full Load Enrichment- Inactive


    Obroty 2000 / min:
    Code:
    1 Battery Voltage -14.1 V
    
    2 Blinkcode Request -Inactive
    3 Fuel Pump Relay- Active
    4 TPS Signal -15 %
    5 TPS Signal -1.04 V
    6 MAP Sensor -0.38 Bar
    7 MAP Sensor -1.46 V
    8 Coolant Temperature -79 °C
    9 Coolant Temperature-2.5 V
    10 Intake Air Temperature -40 °C
    11 Intake Air Temperature -2.9 V
    12 Check Light -Off
    13 Injection Pulse -2.9 ms
    14 Clear Flood Mode- Inactive
    15 Spark Angle before TDC -25 °CA
    16 Knock Cell Number -11
    17 Cyl.1 Knock Retard -0 °CA
    18 Cyl.2 Knock Retard -0 °CA
    19 Cyl.3 Knock Retard -0 °CA
    20 Cyl.4 Knock Retard -0 °CA
    21 EGR Position Command- 0 %
    22 EGR Position Feedback -0 %
    23 EGR Position Feedback -1 V
    24 Fuel Tank Ventilation Valve -6 %
    25 O2 Sensor -411 mV
    26 Air/Fuel Ratio -14.6
    27 O2 Sensor Loop- Closed
    28 Air/Fuel Status -Lean
    29 O2S Integrator -126 steps
    30 O2-Loop BLM Enable -Active
    31 O2 BLM Cell Number -1
    32 O2 BLM Cell Content -118 steps
    33 O2 Sensor Heater -Active
    34 Engine Speed -2050 RPM
    35 Idle Air Control -34 steps
    36 IAC Control Enable- Inactive
    37 Desired Engine Idle Speed -1850 RPM
    38 Idle Adjust -Modified
    39 Engine Load -21 %
    40 Engine Speed Pulse -Not Received
    41 Vehicle Speed -0 km/h
    42 Dec. Fuel Cutoff- Inactive
    43 Full Load Enrichment- Inactive


    Obroty 3000/minutę:

    Code:
    1 Battery Voltage -14.1 V
    
    2 Blinkcode Request -Inactive
    3 Fuel Pump Relay- Active
    4 TPS Signal- 21 %
    5 TPS Signal -1.25 V
    6 MAP Sensor -0.31 Bar
    7 MAP Sensor- 1.09 V
    8 Coolant Temperature -87 °C
    9 Coolant Temperature -2.2 V
    10 Intake Air Temperature -37 °C
    11 Intake Air Temperature- 3.0 V
    12 Check Light- Off
    13 Injection Pulse -2.2 ms
    14 Clear Flood Mode -Inactive
    15 Spark Angle before TDC -31 °CA
    16 Knock Cell Number -12
    17 Cyl.1 Knock Retard -2 °CA
    18 Cyl.2 Knock Retard -0 °CA
    19 Cyl.3 Knock Retard- 0 °CA
    20 Cyl.4 Knock Retard -0 °CA
    21 EGR Position Command -0 %
    22 EGR Position Feedback- 0 %
    23 EGR Position Feedback -1 V
    24 Fuel Tank Ventilation Valve- 6 %
    25 O2 Sensor- 853 mV
    26 Air/Fuel Ratio-14.6
    27 O2 Sensor Loop -Closed
    28 Air/Fuel Status- Rich
    29 O2S Integrator -122 steps
    30 O2-Loop BLM Enable- Active
    31 O2 BLM Cell Number- 2
    32 O2 BLM Cell Content -117 steps
    33 O2 Sensor Heater -Active
    34 Engine Speed -3175 RPM
    35 Idle Air Control -43 steps
    36 IAC Control Enable- Inactive
    37 Desired Engine Idle Speed -2963 RPM
    38 Idle Adjust -Modified
    39 Engine Load- 26 %
    40 Engine Speed Pulse- Not Received
    41 Vehicle Speed -0 km/h
    42 Dec. Fuel Cutoff -Inactive
    43 Full Load Enrichment- Inactive


    A także zauważyłem ZNACZNIE ZWIĘKSZONY apetyt na PB95.
    Proszę czy ktoś może pomóc? Nie mam nawet jak dojechać do mechanika w dobie koronawirusa.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Pomocny post
    Poziom 40  
    Jaki rejestruje błąd? Pomiar kompresji i stan świec zapłonowych
  • Poziom 24  
    Błędów nie ma żadnych. Check się nie świeci. Jak odpiąłem sondę lambdę to wtedy zaświecił się check. Ok wykręcę szynę i świece i sprawdzę świece.
  • Poziom 24  
    Możliwe że cewka leży.A potrafisz stwierdzić czy silnik chodzi np na trzy gary czy tylko nim telepie?
  • Poziom 24  
    Hej. Miałem 2 stare świece. Więc ściągnąłem listwę zapłonową z fajkami i wsadziłem 2 świece i kręciłem. Pojawiały się iskry na przemian, potem przełożyłem w kolejne dwie fajki i też pokazywały się iskry. Odłączałem wtryskiwacze. Od razu pod odłączeniu zapalał się check i po jakiejś chwili samochód gasł.
    Jak odłączyłem przewód od rury od filtra powietrza oraz od sondy lamby to wogóle nie widać różnicy.

    Dwa dni temu tankowałem z karnista po którym był przewożony nawóz ale przed wlanie benz płukałem karnister dokładnie.

    Dodano po 1 [godziny] 37 [minuty]:

    A i dodam, że był pęknięty taki wężyk gumowy krótki od takiego metalowego urządzenia do silnika. To metalowe urządzenie to jak filtr paliwa w maluchu tylko z jednej strony są złącza metalowe a z drugiej podłączam ten wężyk. Na złączu pękł wężyk, po wymianie jest to samo.
  • Poziom 24  
    Czy ktoś ma jakiś pomysł? Czy te wskazania z Opel Scanner są pomocne? Albo coś mogę zgrać z Opel Scanner? Może ta listwa robi iskrę ale może nie tak jak trzeba?

    Świece mogły się uszkodzić? Wymieniane ok roku temu marki Bosch. Kompletny rozrząd wymieniony ok 5 msc temu.
  • Poziom 24  
    A po co komu wskazania jak nie potrafisz powiedzieć chociaż tego czy auto chodzi na wszystkie gary.Bo jak tak, to możliwe że np wydech zapchany,słabe ciśnienie paliwa,przestawiony rozrząd itp.Ja tam widzę że map trochę wysoko stoi.Jest tam egr?Może otwarty?
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Pierwsza kolumna, wskazanie 5 (podciśnienie w kolektorze)- wartość zła. Tym się zajmij wpierw.
  • Poziom 24  
    Chodzi o TPS? Otwarcie przepustnicy? Proszę o wsparcie z mierzeniem sobie poradzę, natomiast nie znam dokładnie wszystkich parametrów. Czyli sprawdzić czujnik położenia przepustnicy?
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Podciśnienie w układzie dolotowym, taka wartość- 0,55 bar jest niemożliwa na obrotach biegu jałowego przy silniku o dobrej kondycji mechanicznej. Powinna być poniżej 0,40 bar. Taka wartość może była by realna kiedy samochód jedzie pod górę na stosunkowo wysokim biegu, silnik nie ma obrotów, ale jest dosyć mocno wciśnięty pedał gazu. Na mojego nosa w tym samochodzie, co typowe w szesnastkach Opla będzie sporo nagaru na trzonkach (i grzybkach) zaworów, ale to można łatwo wykluczyć.
  • Poziom 24  
    Sygnał TPS też mi się nie podoba i sygnał temp dolotowej.
    Okej czyli MAP sensor jak to sprawdzić? Sprawdzić rezystancję ? szczelność rurek?
    Napięcie dochodzące?
    Może kogoś nakręcę i skołuję pomiar kompresji.

    Stało się to tak nagle że stawiam na elektronikę. Zawsze silniczek jest trzymany na wysokich obrotach więc jakoś nie stawiam na nagar.

    Dodano po 1 [godziny] 31 [minuty]:

    Co dzisiaj udało mi się zmierzyć:
    Rezystancja czujnika temp. dolotu powietrza: 2,6kΩ po odepnięciu nie wpływa to wogóle na pracę silnika

    Jak odepnę MAP sensor to odbroty spadają zapala się check i auto gaśnie.

    Z szyny dis odpinałem każdą fajkę i włączałem silnik. Gdy odpiąłem 1 lub 4 (licząc od rozrządu) to autko po zapaleniu od razu gasło. Gdy odpiąłem 2 lub 3 to brak zmian lub bardzo małe zmiany. Gdy odpiąłem 1 i 4 na raz nie mogłem zapalić samochodu.
    Gdy odpiąłem 2 i 3 uruchomiłem samochód i taka sama praca lub podobna nie widać większych różnic. Wymieniłem świece 2 i 3 ale bez zmian tak samo. Listwę dis sprawdziłem wkręciłem 3 świece i do masy i kręciłem rozrusznikiem sekwencyjnie występowała iskra na każdej świecy, potem przełożyłem jedną świecę w wcześniej puste gniazdo i też była iskra.

    Także przypuszczam że coś jest z 2oma lub 1dnym cylindrem

    A sygnał z TPS nie powinien się zmienić?
  • Poziom 33  
    Nic a nic nie myślisz przy tej robocie.
  • Poziom 24  
    Tzn?

    Staram się maksymalnie jak najwięcej faktów napisać na forum. Jest to dział dla początkujących. Dla mnie jest to dziwne że jak ściągnę z 2 świec fajkę to pali a jak ściągnę potem z pozostałych dwóch a te podłącze to nie chce palić.
  • Poziom 33  
    System z iskrą traconą, toki 1 i 4 a po nich 2 i 3 wznoszą się i opadają razem, kolejność zapłonu 1342. Resztą zawiaduje układ zaworowy.To raz. Wyciąg wnioski. Dwa- silnikowi wiele do szczęścia nie trzeba. Ma zaciągnąć powietrze, ma dostać paliwo i stworzyć sobie z tego mieszankę o odpowiedniej proporcji. Ma mieć możliwość sprężyć to do odpowiedniej wartości i bez zakłóceń, ma mieć swobodę odpalenia tego w odpowiednim kątowym położeniu wału (lub jak kto woli- nim tłok osiągnie jakiś wznios), i musi mieć możliwość to wypierdzieć po robocie. Teraz myśl.
  • Poziom 24  
    To co piszesz jest dla mnie zrozumiałe. Ale jest różnica między maluchem a oplem.
    Dzisiaj zmierzyłem kompresję.
    Patrząc od lewej strony stojąc na przeciwko silnika:
    1-ok 12 bar
    2-ok 3 bar
    3-ok 3 bar
    4-ok 12 bar
    Świece te co wczoraj wykręcałem i był brak różnicy w pracy silnika to właśnie 2 i 3. Były po wyjęciu czarne z lekkim nagarem. A 1 i 4 były wypalone tak na kolor jasny brąz.

    To teraz kompresja jest nieprawidłowa w tłokach 2 i 3. Czytałem na internecie że czasami pomaga płukanka silnika. Czy raczej trzeba auto stawiać do mechanika.
    Elektrycznie to bym sobie poradził ale mechanicznie raczej nie.
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    Pewnie wypalona uszczelka między 2 i 3 garem.
  • Poziom 24  
    Mogę jeszcze coś sam zrobić czy prowadzić do mechanika? Płukankę stosować czy dać sobie spokój?

    Dodano po 27 [minuty]:

    Przeprowadzać próbę olejową?
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    Wszystko wskazuje właśnie na uszczelkę.Bo nie wierzę że np wypaliło dwa zawory i to środkowe.Płukanka raczej nie pomoże.
  • Poziom 24  
    No nic muszę zaprowadzić do mechanika. Próba olejowa podniosła kompresję o 2-3bary w każdym cylindrze o zmniejszonej kompresji. Potem po zapaleniu, z wydechu był siwo-biały dym czyli iskra jest i spalanie ale pewnie za słabe.
    Natomiast powracając do wcześniejszego tematu. Co z tego że jest system traconej iskry? Po wykręceniu fajki powinna być różnica w pracy, tutaj nie było bo nie ma kompresji.
  • Poziom 33  
    Dalej sądzę, że wiszą zawory. Spróbuj wepchać ciśnienie w sąsiadujące cylindry.
  • Poziom 24  
    Jak poznam diagnozę to napiszę. Czy podwieszone zawory to poważna sprawa?
  • Poziom 33  
    elektronikq napisał:
    . Czy podwieszone zawory to poważna sprawa?
    Nie; robił się nagar na trzonkach i grzybkach. Częste jak jak oplowska szesnastka robiła krótkie trasy po mieście.
  • Pomocny post
    Admin grupy Samochody
    Juras, tam padła UPG.
    Wypaliło pomiędzy cylindrami.
  • Poziom 33  
    T5 napisał:

    Wypaliło pomiędzy cylindrami.
    Może być, nikt nie mówi że nie. To oderwane od rzeczywistości podciśnienie w kolektorze dolotowym świadczy o tym, że część wytworzonego ciśnienia sprężania niejako cofa się do kolektora dolotowego. Taka wartość może też powstać w takiej sytuacji jak niedrożny wydech bądź znacznie przesunięty kąt wyprzedzenia zapłonu.
  • Poziom 24  
    To co mechanik mi przekażę napiszę aby inni mieli łatwiej.
    Wskazania temp. pokazują że czujnik jest zepsuty? Jak padła uszczelka to z jednej strony fajnie a z drugiej strony się wkurzę bo 30kkm była robiona głowica.
  • Poziom 33  
    elektronikq napisał:
    To co mechanik mi przekażę napiszę aby inni mieli łatwiej.

    to nie robisz tego sam?
  • Poziom 24  
    Napisałem że mechanicznie sobie z tym nie poradzę. Elektrycznie bym podołał nie mam warunków.
    Czujnik raczej jest dobry wskazuje temp ok 40C
  • Poziom 3  
    Sprawdź czy żadna kuna Ci nie zjadła przewodów podciśnieniowych, sprawdź sondę Lambda czy działa dobrze (filmików jest sporo na yt jak to zrobić)
  • Poziom 24  
    T5 napisał:
    Juras, tam padła UPG.
    Wypaliło pomiędzy cylindrami.

    A jaka jest przyczyna takiego stanu rzeczy?
  • Poziom 33  
    Za mała odległość pomiędzy sąsiednimi ściankami cylindrów, niepłaskość bloku bądź głowicy, zużycie naturalne; szereg przyczyn.