Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mazda 323 BG--akumulator rozladowany

rocky21 03 Paź 2005 15:10 3419 6
  • #1 03 Paź 2005 15:10
    rocky21
    Poziom 15  

    Witam.
    Na wakacje jechałem nad morze i wyparowała mi połowa elektrolitu z akumulatora i się najzwyczajniej do 0 wyładował, że kontrolki nie chciały się zaświecić. Po powrocie (na zapych) uzupełniłem elektrolit, naładowałem i było OK. Co jakiś czas musiałem doładowywać i znówu padał akumulator. Jak jest na dworze zimno, jak dziś i zostawiłem go dosłownie na 4 minuty na światłach to padł. Odpaliłem na zapych i czym dłużej jechałem i przy 3 tysiącach obrotów zaczynała się świecić kontrolka ładowania, jak włączałem wycieraczki, to samo jak już dojeżdżałem do domu, to się paliła cały czas. Czy oznacza to, że mam totalnie akumulator do śmieci, czy coś z ładowaniem i z alternatorem
    Na luzie jak dodawałem gazu, to się włączała kontrolka akumulatora na pulpicie. Na luzie i przy wolnych nie świeciła się.



    Sprawa wygląda tak:
    - ładowałem akumulator ponad 12 godzin,
    - odpaliła od razu, na luzie ściągnąłem klemę od akumulatora i nawet nie przygasł na chwilkę, ani nie spadły obroty,
    - na wyłączonym silniku na akumulatorze pokazuje 12,9V
    - na włączonym pokazuje 19-22V i skacze.

    Nie wiem, czy dobrze myślę, ale czy to wina regulatora?
    jeżeli tak, to gdzie go szukać w aucie i jakie są koszta wumiiany



    wie ktos jaki to bedzie koszt wymiany regulatora?
    podstawilem sprawny akumulator dzis i to samo. Zmierzylem napiecie bezposrednio z alternatora i tam pokazuje 14v +/- 0,5v a sprawdzam na akumulatorze i 20, jak silnik cieply to do 40 skakalo

    0 6
  • #2 03 Paź 2005 15:23
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Witam
    Masz uszkodzony regulator napięcia, skutkiem czego jest podwyższone napięcie ładowania oraz wygotowanie się elektrolitu z akumulatora.
    Regulatory w większości przypadków montowane są do obudowy alternatora, niekiedy razem ze szczotkami.
    Wymień i będzie po kłopocie. Do akumulatora zawsze dolewa się wodę destylowaną a nie elektrolit.
    Pozdrawiam

    0
  • #3 04 Paź 2005 00:00
    rocky21
    Poziom 15  

    w sklepiezeby cokolwiek mi powiedziec o cenie regulatoora chca znac typ, model alternatora, pisze na nim

    IC REG.BUILT
    B366
    A2T35I77
    12V 65A 3219

    podac im calosc czy co??? czy b366 to typ? jak to jest, a moze na alternatorze gdzies od spodu pisze

    0
  • #4 04 Paź 2005 07:51
    mczapski
    Poziom 38  

    A więc masz alternator MITSUBISHI. Wszystko wskazuje , że to on splajtował co się zdarza szczególnie kiedy kończą się szczotki. Napewno trzeba wymienić. A cena zależy od okoliczności. Koniecznie na nowy. Tylko musisz przed montażem zapoznać się ze specyfiką tego montażu. Jeśli zrobisz coś na siłę szczotki przegrane. Ale swoją drogą to po takiej historii chyba masz więcej działań w programie. Wątpię aby akumulator nadawał się jeszcze do eksploatacji a także inne elementy elektroniczne.
    Oczywiście splajtował regulator. Ale po dłuższym użytkowaniu może być niedobrze z resztą alternatora.

    0
  • #5 04 Paź 2005 09:59
    matrixs
    Poziom 25  

    Nie popaliły ci się żarówki? Cena takiego regulatora to około 130zł(+;-)Regulator do wymiany na 100%. Ciekawe czy reszta ok.
    pozdrawiam

    0
  • #6 04 Paź 2005 10:44
    leszek sam
    Poziom 13  

    Z tego co się wydażyło z tym samochodem wynika że , akumulator jest do wymiany , a odnośnie alternatora to jak kupisz nowy akumulator trzeba zmieżyć prąd ,napięcie ładowania.Sprawdzić szczotki i wtedy dopiero będzie wiadomo co się dzieje z regulatorem.Żeby nie wchodzić w nadmierne koszty.Jeszce jedna uwaga , nie wolno podczas pracy alternatora rozłaczać klem , może to doprowadzić do:spalenia alternatora , popalenia żarówek i elektroniki pojazdu.

    0
  • #7 13 Lis 2005 11:50
    rocky21
    Poziom 15  

    temat rozwiazany, wymiana alternatora , uzywany koszt 90zl :(
    pozdrawiam i dziekuje, do zamkniecia

    0