Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Grand Vitara 2001 rok silnik 1,6 przy uruchomieniu kopci białym dymem

grzeskier 13 May 2020 00:09 486 4
  • #1
    grzeskier
    Level 10  
    Witam
    Być może powtórzę temat ,ale szukałem i nie znalazłem podobnego
    Jak w tytule ,Grand Vitara 1,6 z 2001 roku sprowadzone z UK ,także fajera po prawej ,ale to chyba nie jest powód :)chodzi o to ,że przy uruchamianiu ,strasznie kopci białym dymem ,ale tylko przy zimnym silniku i dodając gazu z rury wydechowej wycieka jakby rdza z wodą ,po rozgrzaniu obroty warują,spadają do poniżej 500 ,natomiast podczas postoju obroty są równe 900 .Dodam jeszcze ,że na początku palił się czek i mechanik stwierdził podłączając komputer ,że jest to wina zaworu EGR i go zaślepił ,ale to nic nie dało czek zgasł tylko na parę dni i później znów się pojawił ,postanowiłem więc wyjąć samemu EGR i go przeczyścić jednocześnie usuwając zaślepkę .Na chwilę obecną czek się nie świeci natomiast są objawy jak opisałem wyżej ,a ha dodam jeszcze ,że wymieniłem przepływomierz (na używany)
    Jeszcze jeden problem ,choć może myślę że tak ma być ,bo chodzi o spalanie ,a może to wina tego kopcenia i nie równej pracy silnika ,bo wydaję mi się ,że dużo pali ,tak około 12 - 15 litrów ,założone są opony LT 235/70R16 także dosyć duże .
    Także jak by ktoś miał podobny problem i go rozwiązał ,to bym poprosił o porady...
  • Helpful post
    #2
    elektron252
    Level 13  
    Do sprawdzenia:
    ciśnienie paliwa-jak będzie słabe to wtryski będą pluły a nie rozpylały i paliwo nie spali się dobrze w cylindrze i będzie spalać się w katalizatorze
    regulator ciśnienia paliwa na listwie paliwowej lub przy pompie w baku
    podciśnienia-fałszywe powietrze które może powodować też błąd EGR z racji błędnych odczytów przepływu powietrza
    MAP sensor w kolektorze ssącym- zmienia się dawka paliwa i kąt wtrysku
    świece zapłonowe- szczelinomierz w rękę i sprawdzić przerwę między elektrodami, ewentualnie sprawdzić symbole w katalogu czy pasują
    rozrząd- przesunięcie może powodować złe sterowanie zapłonem
    czujnik temperatury
    Musisz pojechać do kogoś kto ma np G-scan lub Carman scan. One dobrze czytają auta azjatyckie. Tu jest potrzebna dobra diagnostyka na podstawie odczytu parametrów a nie tylko odczyt i kasuj błędy.
    Czy na zimnym silniku czuć zapach niespalonego paliwa?
  • #3
    grzeskier
    Level 10  
    Tak ,czuć zapach paliwa w spalinach przy zimnym silniku ,ale mam wrażenie ,że i przy ciepłym silniku również ,byłem dzisiaj u następnego mechanika ,który podpiął komputer i stwierdził ,że nie ma żadnych błędów ,stawiam do niego we wtorek i ma sprawdzać krok po kroku ,może ten spec coś wymyśli :(
  • #4
    elektron252
    Level 13  
    Jak czujnik temperatury będzie miał -10 stopni to błędu nie pokaże bo mieści się w granicach prawidłowego odczytu. Parametry tzw. live data. Tego potrzebujesz. Jak będzie tka możliwość to rób zdjęcia monitora i wstaw.
  • #5
    grzeskier
    Level 10  
    ok ,jak będę go stawiał do mechanika ,przekaże te wszystkie informacje co pisałeś ,być może to go na coś naprowadzi ,no i jak będę miał taka możliwość to zrobię foty i wstawię
    Generalnie dzięki za pomoc .