Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Weidemann T5625 - tryby skrętu

13 Maj 2020 02:24 147 1
  • Poziom 2  
    Witam Wszystkich,
    Niedawno zakupiłem ładowarkę teleskopową jak w temacie z możliwością jazdy jedynie w trybie 4ws (wszystkie koła skrętne). Po przełączeniu przełącznika trójpozycyjnego na pozostałe tryby, czyli 2ws i krab(psi chód) następowała blokada kierownicy. Mimo wielu godzin spędzonych na wyszukiwaniu jakiejkolwiek dokumentacji dotyczącej tego modelu, nie udało mi się nic znaleźć, oprócz pobieżnego katalogu części.
    Dlatego zacząłem na podstawie różnych forów, pokolei roższyfrowywać zasadę działania i całą "kablologię" tej maszyny.
    Okazało się wstępnie że obydwa czujniki indukcyjne IF5878 są mechanicznie uszkodzone. Ze względu na ich cenę zamieniłem je na typ LJ12A3-4-Z/BY. Po ich zamontowaniu i ustawieniu na konsoli wyświetlają się poprawnie wskazania kontrolek na konsoli. Zauważyłem też, że ktoś odpiął jedną z cewek elektrozaworu odpowiedzialnego za przełącznie trybów skrętu. Dzięki temu odzyskałem tryb 2ws(skrętna przednia oś). Jednakże tryb skrętu "krab" w dalszym ciągu powoduję blokadę kierownicy. Na podstawie "katalogu części" przed chwilą uświadomiłem sobie, że prawdopodobnie zamienione są przewody chydrauliczne na zaworzerze kierunkowym trybu skrętu. Poniżej zamieszczam zdjęcie. Weidemann T5625 - tryby skrętu
    Według mojej logiki, jeden z elektrozaworów odpowiada za "kraba", a drugi za 4ws. Oba wyłączone dają 2ws. Obecnie mam sytuację, gdzie jeden odpowiada za 4ws, a drugi za 2ws. Oba wyłączone dają blokadę kierownicy.
    Będę mógł to zweryfikowć dopiero w najbliższy weekend.
    Mimo wszystko podczas przełaczania powinno wystąpić opóźnienie związane z nastawami czujników indukcyjnych. A to w tej ładowarce nie występuje. Na wielu forach przeczytanych przeze mnie występuje sformuowanie "moduł". Niczego takiego nie zauwarzyłem w tym modelu. Za to mimo braku dostępu do listwy przekaźnikowej, udało mi się narysować niekompletny schemat tz."logiki przekaźnikowej". Dostęp do tej listwyj miałem jedynie przez otwór po wyjętym liczniku, a konsola jest umieszczona na podszybiu ładowarki. Pewnie będę musiał zdemontować całą konsolę, jeśli mi się nie uda ustalić przyczyny problemu. Liczę jednak na pomoc kolegów z forum :D .
    Poniżej zdjęcia z symulacji przerysowanego układu połączeń przekaźników.
    Weidemann T5625 - tryby skrętu Weidemann T5625 - tryby skrętu Weidemann T5625 - tryby skrętu
    Symulacje wykonałem w SymulIDI i w zasadzie działa to jak w rzeczywistości u mnie, czyli bez udziału czujników indukcyjnych. Jednakżę jest duże prawdopodobieństwo w błędach, które mogłem popełnić podczas rysowania tego schematu na podstawie listwy przekaźników w tak niedostępnym miejscu.
    Oznaczenia:
    Na przewodach są oznaczenia kolorów - Np Zi-Zu : Zielono-Zółty (brak polskich znaków)
    Cz-front - czujnik indukcyjny, przód
    Cz-rear - czujnik indukcyjny,tył
    Sw trybu - przełącznik trójpołożeniowy (4ws,2ws,krab)
    Prz.strzałki - dodatkowy przyciski push NC (nie wiem jak to działa)
    Cew. .... - cewki indykcyjne krab i 4ws.
    Na pewno połączenie o oznaczeniu Cza-Bi i Br-Bi jest ustalone poglądowo na podstawie kolorów przewodów. Nie jest zweryfikowane żadnym multimetrem.
    Dodatkowo przekazuję zdjęcia listwy przekaźnikowej, które posiadają oznaczenia przekażników, oraz kolory przewodów wedłóg schematów.
    Weidemann T5625 - tryby skrętu Weidemann T5625 - tryby skrętu Weidemann T5625 - tryby skrętu Weidemann T5625 - tryby skrętu Weidemann T5625 - tryby skrętu

    Moje wielkie prośby:
    Czy ktoś jest w posiadaniu jakiejkolwiej dokumentacji dotyczące ładowarki teleskopowej Weidemann T5625.
    Jeśli ktoś jest w stanie rozszyfrować błędy w tym schemacie, być może brakuje dodatkowych przekaźników, lub przewody zostały zamienione. SimulIDE jest darmowy
    - przesyłam dodatkowo plik symulacji.

    Zasada działania instalacji skrętu:
    1. Przełączenie 2ws->4ws
    Oś tylna jest zblokowana.
    Układ oczekuje na impuls od "Cz. front"
    Po czym przełącza układ.
    2. Przełączenie 4ws-krab -> 2ws.
    Wszystkie osie skrecają
    Układ oczekuje na impuls z "Cz. rear"
    Tylna oś zostaje zablokowana.
    3. Przrełączenie 4ws->krab, krab ->4ws.
    Oba czujniki muszą się "spotkać"
    Układ się przełącza
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze