Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

OPEL ASTRA G - KONTROLKA UKŁADU CHŁODZENIA ZAPALA SIĘ

13 Maj 2020 09:24 174 7
  • Poziom 7  
    Witam,
    od pewnego czasu zaświeca mi się podczas jazdy, bądź od razu po zapaleniu silnika kontrolka układu chłodzenia.
    Płyn w układzie chłodzenia jest na odpowiednim poziomie, nic nie ubywa.
    Jest to o tyle irytujące, że samochód przy wyżej prędkości traci czasem 'moc', a także na biegu 1 lub 2 falują mu obroty tzn. sam przyśpiesza i za chwilę zwalnia.
    Zdarza się też, że po bezpośrednim zapaleniu obroty same rosną do 2 tyś.
    Załącza się także wentylator w losowych momentach.
    Prawdopodobnie mam uszkodzony termostat, ponieważ temperatura 'wariuje'.
    Czy to może być przyczyną?
    Pozdrawiam.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 22  
    puux napisał:
    Prawdopodobnie mam uszkodzony termostat, ponieważ temperatura 'wariuje'.

    Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie. Ale, zanim będziesz wymieniał termostat, zrób test diagnostyczny komputerem ;-)
  • Poziom 11  
    Sprawdź, czy płyn krąży, może uszkodzona jest pompa wody. Jak wariuje wskaźnik temperatury może być termostat, kup obojętnie jaki, drogi czy tani i tak jeden szajs wytrzyma może rok, chyba, że będzie pasować do Twojego silnika np firmy MEYLE. Tylko, że jak kontrolka zapala się, to może być jeszcze czujnik temperatury albo coś z wiatrakami, możesz mieć dwa wiatraki, takie rzeczy przetestujesz OP-COMem.

    Co do podwyższonych obrotów to: nieszczelność w dolocie, poszukaj na internecie jak sprawdzić szczelność, chyba, że diesel to wtedy może być jeszcze np czujnik w pompie lub na listwie.
  • Użytkownik obserwowany
    Nie koniecznie termostat. Na zimnym silniku po uruchomieniu sprawdź wąż na dole chłodnicy powinien być zimny. Jak i chłodnica u góry dopiero po osiągnięciu odpowiedniej temperatury zrobi się ciepły a wentylator włączy się później. Sprawdź sam czujnik styki przewodów. Są chyba dwa czujniki jeden do wskaźnika drugi do sterowania silnikiem. Termostat można sprawdzić też w garnku z woda i termometrem.
  • Poziom 38  
    W Astrze G w większości modeli ( jeśli nie we wszystkich) masz moduł sterujący ogrzewaniem/chłodzeniem silnika/klimatyzacją Beru albo Delphi. Zdiagnozuj testerem powinno rozjaśnić sytuację.
  • Poziom 7  
    JerzolEL napisał:
    Sprawdź, czy płyn krąży, może uszkodzona jest pompa wody. Jak wariuje wskaźnik temperatury może być termostat, kup obojętnie jaki, drogi czy tani i tak jeden szajs wytrzyma może rok, chyba, że będzie pasować do Twojego silnika np firmy MEYLE. Tylko, że jak kontrolka zapala się, to może być jeszcze czujnik temperatury albo coś z wiatrakami, możesz mieć dwa wiatraki, takie rzeczy przetestujesz OP-COMem.

    Co do podwyższonych obrotów to: nieszczelność w dolocie, poszukaj na internecie jak sprawdzić szczelność, chyba, że diesel to wtedy może być jeszcze np czujnik w pompie lub na listwie.

    Dokładnie to Diesel, 1.7 DTI

    Te falowanie obrotów ustępuje gdy przestaje się palić kontrolka układu chłodzenia, myślę, że ma to bezpośredni związek z tym
  • Poziom 11  
    No OK, to chociaż przetestuj tak jak pisze kolega poniżej:

    bumble napisał:
    Nie koniecznie termostat. Na zimnym silniku po uruchomieniu sprawdź wąż na dole chłodnicy powinien być zimny. Jak i chłodnica u góry dopiero po osiągnięciu odpowiedniej temperatury zrobi się ciepły a wentylator włączy się później. Sprawdź sam czujnik styki przewodów. Są chyba dwa czujniki jeden do wskaźnika drugi do sterowania silnikiem. Termostat można sprawdzić też w garnku z woda i termometrem.


    Zwykłym ELM327 i jakimś darmowym programem odczytałbyś aktualną temperaturę płynu.

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    puux napisał:
    zaświeca mi się podczas jazdy, bądź od razu po zapaleniu silnika kontrolka układu chłodzenia

    puux napisał:
    samochód przy wyżej prędkości traci czasem 'moc'

    puux napisał:
    falują mu obroty

    puux napisał:
    Załącza się także wentylator w losowych momentach

    Masz "książkowe objawy" uszkodzonego ECU silnika.