Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jak zrobić silnik spalinowy domowej roboty.

Sdkwk 13 May 2020 11:33 1059 23
Telkom Telmor
  • #1
    Sdkwk
    Level 3  
    Witam. Zainteresował mnie ten https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2484145-120.html temat więc postanowiłem zrobić silnik spalinowy ale mam problem bo niewiem na jakich wysokościach wywiercić otwory w cylindrze może ktoś z was by mi pomógł? Podaję dane cylindra
    Wysokość cylindra 70mm
    Skok tłoka 47mm
    Wysokość tłoka 15mm
    Jeśli ktoś wie jak to obliczyć to proszę o pomoc.
  • Telkom Telmor
  • #2
    BANANvanDYK
    Level 39  
    Dwusuwowego silnika nie zbudujesz ze względu na niespełnienie zależności: długość płaszcza tłok > skok tłoka. Płaszcz musi zamykać okno wydechowe. No, chyba że silnik dwusuwowy z zaworem wydechowym (grzybkowym) w głowicy jak przy silniku ZS.
    Tłok o takiej wysokości to dość małe oparcie dla sił bocznych i ryzyko przekaszania się w cylindrze.
    Raczej silnik czterosuwowy wchodzi w grę, lecz wykonanie głowicy i systemu rozrządu będzie trudniejsze do zrealizowania.
  • Telkom Telmor
  • #3
    Sdkwk
    Level 3  
    To jak panowie z linku wyżej robili te silniki? Chodzi mi o te dwusuwy było tam ich parę

    Dodano po 53 [sekundy]:

    A dlaczego wydech musi być zakryty?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Chodzi mi o najprostszy silnik dwusuwowy żeby paliwo kapało do cylindra zostało sprężone spalone a następnie spaliny wyleciały przez okno wydechowe nie rozumiem po co ma być tam jakieś zakrycie wydechu
  • #5
    Sdkwk
    Level 3  
    Możesz rozpisać bardziej ten system? Zaciekawiłeś mnie tym :)

    Dodano po 9 [minuty]:

    A tak wracając do tematu to wie ktoś jak zrobić te otwory na jakich wysokościach? Bo szczerze mówiąc o to prosiłem a tu się rozpoczęła rozmowa o budowaniu zaworów co też nie jest złe bo chciałem zrobić najpierw dwusuwowy a później coś z rozrządem ale mówcie też o tych zaworach może się przydać na przyszłość :) ale powiedzcie gdzie te otwory zrobić na jakich wysokościach ;)
  • #6
    sanfran
    Level 40  
    Kolego,
    Jeśli chodzi o otwory w cylindrze to nie jest tak prosto.
    Jest to wszystko bardzo uzależnione od planowanej mocy, stopnia sprężania, obrotów.
    Bardzo ważny jest również układ wydechowy, na przykład zdjęcie tłumika, które w czterosuwach pomaga, w dwusuwach wręcz szkodzi - spada moc i wzrasta zużycie paliwa.

    Polecałbym się trochę zapoznać z teorią silników, obiegiem pracy.
    I nie to, że nie chcę pomóc, ale kilka semestrów przedmiotu "podstawy konstrukcji silników spalinowych" ciężko zmieścić w kilku postach. Ponadto obecnie uprawiam zawodowo zupełnie inną dziedzinę inżynierii.

    Jeśli nie masz wykształcenia inżynierskiego o kierunku maszynowym to ciężko tobie będzie rozwiązać nawet najprostsze problem. Inżynier złapałby w lot mój pomysł i wiedział jak go zastosować.

    Aby już zupełnie nie zniechęcać to poleciłbym budowę silników z tzw kitów o spalaniu zewnętrznym - na przykład parowych, czy silnik o obiegu Stirlinga.
  • #7
    Sdkwk
    Level 3  
    No mi chodzi żeby tylko odpalał nic więcej nie musi robić nie potrzebuje niewidomo jakiej mocy to ktoś napisze mi gdzie zrobić te otwory żeby chociaż odpalił jeśli dobrze widziałem to wlot ma być jak najbliżej DMP a wylot trochę dalej? Jeśli źle mówię to proszę pomóżcie mi te otwory zrobić i po problemie resztę zrobię sam jeśli będzie działać to może i się pochwalę :) dajcie tylko (najlepiej rysunek) cylindra z oznaczonymi otworami i ich wysokościami jak się nie uda to nie będę próbował wtedy czterosuwa ;)
  • #8
    carrot
    Moderator of Cars
    Ale dwusuw wymaga szczelnej skrzyni korbowej w której tłok spręża mieszankę swoją "spodnią" częścią i kanałów przelotowych doprowadzających sprężoną mieszankę do cylindra. Gdzie zrobić otwory ? Tłok w DMP, okno wylotowe na wysokości górnej krawędzi tłoka, okna kanałów przelotowych ciut wyżej, po bokach. dolot najprościej do skrzyni korbowej i zainstalować zawór membranowy
  • #9
    Sdkwk
    Level 3  
    carrot wrote:
    Ale dwusuw wymaga szczelnej skrzyni korbowej w której tłok spręża mieszankę swoją "spodnią" częścią i kanałów przelotowych doprowadzających sprężoną mieszankę do cylindra. Gdzie zrobić otwory ? Tłok w DMP, okno wylotowe na wysokości górnej krawędzi tłoka, okna kanałów przelotowych ciut wyżej, po bokach. dolot najprościej do skrzyni korbowej i zainstalować zawór membranowy

    Dzięki za pomoc a po co skrzynia korbowa nie można zrobić bezpośredniego dolotu do cylindra tak jak w silnikach z pierwszego linku? Ktoś tam pisał że paliwo kapie do cylindra następnie ulega sprężeniu i zostaje spalone i te silniki działały.

    Dodano po 58 [minuty]:

    Mówisz że kanał wylotowy ma być DMP a w google na rysunkach jest niżej dolotowy troszkę wyżej wydechowy to jak to jest? Jak coś to niechcem podawać paliwa przez skrzynię korbową tylko będzie sobie kapać do cylindra przez kanał dolotowy mi się wydaje że ma być tak jak mówisz ponieważ gdy zamknie się wydech to będzie lecieć paliwo do cylindra później będzie sprężone a w GMP spalone wtedy tłok pójdzie w dół spaliny wylecą zamknie się wydech i naleci świeża mieszanka i tak ciągle dobrze myślę? Czyli wydech DMP dolot 5mm wyżej i już? Powiedzcie czy dobrze to rozumiem bo się trochę pogubiłem :)
  • #10
    carrot
    Moderator of Cars
    Quote:
    nie można zrobić bezpośredniego dolotu do cylindra

    Nie, ponieważ mieszanka paliwo-powietrze musi zostać zassana, a w cylindrze silnika dwusuwowego nigdy (w żadnym momencie jego pracy) nie panuje podciśnienie
  • #11
    Sdkwk
    Level 3  
    carrot wrote:
    Quote:
    nie można zrobić bezpośredniego dolotu do cylindra

    Nie, ponieważ mieszanka paliwo-powietrze musi zostać zassana, a w cylindrze silnika dwusuwowego nigdy (w żadnym momencie jego pracy) nie panuje podciśnienie

    Zassana? To czyli jak te ich silniki chodziły? Napisał tam ktoś że mieszanka kapała bezpośrednio do cylindra gdy tłok opadł na dół. To się nawet wydaje realne przeczytaj mój poprzedni post
  • #13
    Sdkwk
    Level 3  
    Dobra dzięki panowie za rady skorzystam z pomysłu który podsunął mi carrot zrobię tak jak opisałem wszystko trochę wyżej jak się uda to się może nawet pochwalę :)

    Dodano po 33 [minuty]:

    Na szybko taki schemacik narysowałem te przerywane linie to momęt w którym mieszanka paliwo-powietrzna będzie sprężana Jak zrobić silnik spalinowy domowej roboty.
  • #14
    sanfran
    Level 40  
    Tutaj wychodzi brak podstaw teoretycznych.
    Przy takim rozmieszczeniu kanałów całe spaliny idą w kierunku dolotu.
  • #15
    Sdkwk
    Level 3  
    sanfran wrote:
    Tutaj wychodzi brak podstaw teoretycznych.
    Przy takim rozmieszczeniu kanałów całe spaliny idą w kierunku dolotu.

    A jak bym dał zawór jednokierunkowy w dolocie? Albo zamienił kanały miejscami?

    Dodano po 5 [minuty]:

    Sanfran jak wiesz jak mają być rozmieszczone te kanały to powiedz bardzo bym prosił :)

    Dodano po 2 [minuty]:

    Bo mnie zastanawia czy gdy dam kanał dolotowy a później wydech (trochę wyżej to czy mieszanka nie wyleci przez wydech? Bo przecież będzie po drodze to chyba wyleci no nie? Jak się mylę to proszę poprawcie.
  • #16
    sanfran
    Level 40  
    Sdkwk wrote:
    Sanfran jak wiesz jak mają być rozmieszczone te kanały to powiedz bardzo bym prosił :)


    Nie wiem, bo jak napisałem wcześniej:

    sanfran wrote:
    Jeśli chodzi o otwory w cylindrze to nie jest tak prosto.
    Jest to wszystko bardzo uzależnione od planowanej mocy, stopnia sprężania, obrotów.


    Poza tym się boję twojego hejtu, gdy konstrukcja nie wyjdzie bo te parszywe gnoje z Elektrody źle mi doradziły

    Ile literatury przejrzałeś od wczoraj? Ile przekrojów silników widziałeś? Czy wiesz jakie orientacyjne ciśnienie będzie podczas wydechu? Czy ewentualny zawór jednokierunkowy wytrzyma?
  • #17
    Sdkwk
    Level 3  
    Ja tam nigdy nikogo o nic nie obwiniam jestem świadomy że to może się nie udać o silnikach czytam od ok 2-3 tygodni a już 1,5 miesiąca temu planowałem zrobić silnik tylko szukałem materiałów.
  • #18
    carrot
    Moderator of Cars
    Jeszcze raz napiszę, bo widzę, że nie dotarło. W silniku dwusuwowym, w przeciwieństwie do 4 suwa, obie strony tłoka są wykorzystywane do zasysania i sprężania mieszanki. Nie da się, ot tak wywiercić dziury w cylindrze i wstawić tam gaźnika, to nie zadziała
    Link
  • #19
    Sdkwk
    Level 3  
    Carrot dzięki za naprowadzenie bo byłem zaślepiony z (podekscytowany) że mogę zrobić silnik dwusuwowy muszę więc wykorzystać to co mam i zrobić jakiś czterosuw najtrudniejsza jest tylko głowica.
  • #20
    sanfran
    Level 40  
    carrot wrote:
    Jeszcze raz napiszę, bo widzę, że nie dotarło. W silniku dwusuwowym, w przeciwieństwie do 4 suwa, obie strony tłoka są wykorzystywane do zasysania i sprężania mieszanki. Nie da się, ot tak wywiercić dziury w cylindrze i wstawić tam gaźnika, to nie zadziała
    Link


    Pozwolę się nie zgodzić. Dwusów ze sprężaniem w skrzyni korbowej to tylko jedno z rozwiązań. Można zastosować zewnętrzną sprężarkę.

    https://autokult.pl/15262,dwusuw-juz-zapomniany
  • #21
    Sdkwk
    Level 3  
    No no powiem że już niewiem czy robić dwusuw czy czterosuw :) czyli jest jednak silnik który mam w głowie ten 1 z tego rysunku : Jak zrobić silnik spalinowy domowej roboty.

    Dodano po 8 [godziny] 24 [minuty]:

    Czyli co jak rozmieszczę otwory tak jak na 1 obrazku to powinno zadziałać?
  • #22
    sanfran
    Level 40  
    Tak, ale w przypadku wtrysku paliwa do cylindra.

    Natomiast jeśli kolega sobie uważa wtłaczać mieszankę stechiometryczną bezpośrednio do cylindra, to mi ten projekt z lekka zalatuje cmentarzem.
  • #23
    cirrostrato
    Level 37  
    sanfran wrote:
    Tutaj wychodzi brak podstaw teoretycznych.
    Przy takim rozmieszczeniu kanałów całe spaliny idą w kierunku dolotu.
    Dokładnie jak w mojej Syrence 104 z 1971r.
  • #24
    sanfran
    Level 40  
    cirrostrato wrote:
    Dokładnie jak w mojej Syrence 104 z 1971r.


    Trabanta kiedyś miałem. Nawalił mi oryginalny rozrusznik to dorwałem z syrenki. Kręcił jak szalony, ale zaskoczyć nie chciał chociaż brał bez problemu na pych. Dopiero przez przypadek zważyłem, że Syrenkowy kręci się w drugą stronę. Dwusuw teoretycznie powinien zastartować do tyłu, ale nie trabant, który miał rozrząd stawidłowy na dolocie i podczas pracy do tyłu nic nie pompował.