Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

NAD C315BEE wymiana elektrolitów

Arasch 13 May 2020 11:57 864 8
    Arasch
    Level 11  
    Witam
    Moje pytanie dotyczy wygrzewania czy też układania się kondensatorów filtrujących. Wczoraj tuż po wymianie kondensatorów dźwięk był wyraźnie suchy i metaliczny. Wzmacniacz jest cały czas włączony. Dzisiaj jeszcze nie porównywałem. Jakie macie doświadczenia w tej sprawie. Może trzeba będzie zainwestować w markowe kondensatory typy Nichicon Rubycon itp.
    Wiem na pewno że różnica między wzmacniaczem wyjętym z pudełka a grającym kilkadziesiąt godzin jest ogromna. W tym przypadku nie mam doświadczenia.
    Proszę o opinie.
    Pozdrawiam

Dodano po 8 [minuty]:

Kondensatory które wymieniłem to typowe zamienniki oryginalnych które Nad stosuje w swoich wzmacniaczach.

SLPX 85degC Snap-in cap 10,000uF 50V
    Stock no.: 7441168
    jozgo
    Level 40  
    A jaki był powód wymiany tych kondensatorów?
    Arasch
    Level 11  
    Wymiana na lepsze wydaje mi się nielogiczna z uwagi na te które zastosował producent. To jakby ten sam pułap. Skoro więc uzyskali ponadprzeciętne walory brzmieniowe na takich podzespołach jaki sens inwestować w droższe?
    Dorian Olech
    Level 29  
    Niektóre kondensatory tak wyglądają i nie są one uszkodzone. pamiętaj ,że o uszkodzeniu elementu decyduje pomiar a nie wygląd zewnętrzny.
    czy zmierzyłeś napięcie na tych elektrolitach przed wymianą?
    czy zmierzyłeś pojemność kondensatorów?
    czy zmierzyłeś napięcie po wymianie kondensatorów?
    NIM MA czegoś takiego jak ułożenie kondensatora- to prosty element który działa lub nie
    Arasch
    Level 11  
    " Niektóre kondensatory tak wyglądają "
    Możliwe ale na pewno nie nowe i nie sprawne kondensatory.