Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Valtra Valmet 8150 - Zmiana półbiegów spadek obrotów dusi się silnik

Dziadzior123 19 Maj 2020 16:55 1302 50
  • #31
    eksploatacja
    Poziom 14  
    Mam namiary na części w dobrych cenach jakby co.
  • TermopastyTermopasty
  • #32
    Dziadzior123
    Poziom 8  
    Wymontowałem tą obudowę na 3 śruby ścisnąłem każdy pierścionek aż zamki się poschodziły idealnie skrywają się z wałkiem. wyjąłem pierścionki na zewnątrz wsadziłem w obudowę zamki idealnie się poschodziły do siebie... przypomnę obudowa nowa jak i pierścienie nowe. Czy jest możliwość że w koszu jest jest jakiś przeciek?
  • #33
    eksploatacja
    Poziom 14  
    Ej,u was spręzone powietrze to na wage zlota jest czy jak? Zdjąleś koncową obudowe to masz dostęp do otworow w tuleji prowadzących do sprzęgieł. Dmuchasz i wiesz to o co pytasz..... Mierzyleś czy tuleja z galerią olejową nie jest za dluga?Jest slad od pierscienia srodkowego w tym elemencie co zdjąłeś? Musi byc miedzy otworami od rurek zasilających. Taśmą izolacyjną owinąc wałek między 1 i 2-im i 3 -cim pierscieniem by zatkac otworek do sprzęgieł. Zlożyć. Dmuchac w otwór od przykręcania C1. Jesli powietrze wylazi przez otwor od zasilania C2-winne pierscionki no bo otworki zaklejone i powietrze nie moglo wejsc do sprzęgla i przeniknąc do drugiego.Moglo przeniknąc tylko przez pierscien separacyjny 2.
    Nie leci powietrze-przenika przez osadzenie cylindra wewnętrznego(tego od mniejszego tłoka) W miejscu osadzenia na tuleji galerii olejowej. Na rysunku wyzej na prawo od grota strzałki nr14 do pierscienia zabezpieczającego.Ale pewnośc bedziesz mial jak zdejmiesz dzwon dps-a i dmuchniesz powietrze przez otworek między pierwszymi drugim pierscionkiem na tuleji galerii olejowej.Moze zle poskladane i łazi coś miedzy C1 i C2. Dzwon i tak musisz odkręcic bo trzeba obejrzec tarczki czy juz nie niebieskie i powyginane.
  • #34
    Dziadzior123
    Poziom 8  
    Dmucham w wałek od sprzęgieł i nigdzie tam nie ucieka
    Ale za to w tuleji są trzy odbicia pierścieni i idealnie oddzielają kanały w tuleji.
    Zakleiłem taśmą jak mówiłeś otwory na wałkach nawinąłem dookoła kilka warstw aby było dość szczelnie założyłem obydowę i dmuchamy w otwór C1. średnio min. 9 bar. Kręcę przy okazji wałkiem i powietrze cały czas ucieka z wyjścia C2. Jak kręce wałkiem to raz mocniej ra słabiej ale ucieka cały czas. Ścinąłem jeszcze raz pierścienie na wałku żeby zamki się zeszły i jednak pierścienie nie leżą idealnie na wałku a jest delikatny luz.
    Pierścienie były nowe. Obejrzałem wzrokowo pierścienie i po zewnętrznych stronach są wyślizgane aż się blyszczą ale w środku kolor czarny jakby wgl nie pracowały środkiem. Czyżbym dokupił za niskie pierścienie? i potrzebne są wyższe? czy tak ma być że mają mieć luz na wałku
  • TermopastyTermopasty
  • #35
    eksploatacja
    Poziom 14  
    Pierscienie mają się rozprężyć w obudowie i stać.Rowki na walku mają sie kręcic wewnątrz pierscieni a pierscienie mają stać.Tworza w ten sposob dławice albo inaczej mówiąc uszczelnienie labiryntowe.Ważna jest szerokość pierscienia.Ma idealnie wchodzić w rowek.Wewnątrz niema byc sladow slizgania.
    Przy tej konstrukcji trudno bedzie znależć gdzie przecieka bo przy rozbiorce pierscienie zgarną każdy marker.Mozesz spróbowaś tusz kreslarski. Najpierw benzyna lub rozpuszczalnik w otwór i dmuchasz by wyczysciło z tłustego.Potem wlać tusz do otworu,uszcelnic i dmuchać powietrze aż nie wyleci tusz drugim otworem.Ale nie za długo by nie wyrzuciło dokladnie wszystkiego.Następnego dnia rozbierasz i powinny zostac slady tuszu.Lub nagrzac po przedmuchaniu tuszu element by szybciej zaschnęło. Mozna też uzyć jakieś farby łatwo zmywalnej.
  • #36
    Dziadzior123
    Poziom 8  
    Dzwon zdjęty, kosz ze sprzęgłami C1 i C2 wyjęte na wierzch i tak:
    Sprawdziłem jeszcze raz szczelność sprzęgieł, czyli kosz na stole, w kanał w wałku od C1 wsadziłem kawałek papieru toaletowego i dmucham w kanał C2. Papier nie wyleciał, nigdzie w środku nie syczy powietrze, tarczki C2 ściśnięte, tarczki w C1 luźne wałek C1 lekko się kręci. Papier wkładam w kanał C2 i dmucham w kanał C1. Papier nie wyleciał, nigdzie w środku nie syczy, tarczki C1 ściśnięte i tarczki C2 luźne lekką się kręci wałek C2.
    Sprawdziłem także spasowanie pierścionków w rowkach na wałku. Rowki wyczyściłem z resztek oleju i osadziłem w nich pierścienie. I tutaj odkryłem że pierścionki są delikatnie węższe niż rowki. Załączam zdjęcia. Wsadziłem szczelinomierz i luz między rowkiem, a pierścieniem wynosi 0,25mm. Czy jest możliwa taka tolerancja?
    Zakupiłem już tusz kreślarski, zaraz zabieram się do rozbiórki koszy, aby sprawdzić w jakim stanie są tarczki, jeśli będą ok to składam kosze do kupy, zamontuję w dzwonie (obudowie na 4 śruby) odtłuszczam wszystko, zklejam kanały i skręcam obudowę z pierścieniami na 3 śruby i zalewam tusz i czekamy do jutra. Proszę o zapoznanie się ze zdjęciami i odpowiedź czy taki luz może być czy to nie dopuszczalne. Myślę że to właśnie to jest całą przyczyną. Za wąskie pierścienie. Valtra Valmet 8150 - Zmiana półbiegów spadek obrotów dusi się silnik Valtra Valmet 8150 - Zmiana półbiegów spadek obrotów dusi się silnik
  • #37
    eksploatacja
    Poziom 14  
    Troche te pierscienie za luzne.Ok 0.1 było by ok.Tak duzy luz trafial sie na starych skrzyniach i nawet działało,tyle że tłoki sprzegieł też nie były za szczelne i cisnienie oleju uciekalo przez uszczelnienia.Tu wszystko inne szczelnei najmniejszy przeciek napina sprzęgła.Ale jak wszustko jest ok to cisnienie z przeciekow cofa siedo skrzyni.
    Ja bym jescze zrobil takie dwie próby.Smar w rowki pierscieni i założyc pierscienie.Nasunąc mały dzwon na pierscienie w pozycje taka jakma być.Dmuchac.Nie powinno leciecprzez drugi otwor,przynajmniej przez dluższy czas zanim cisnienie powietrza wyczysci szczeline piersienia.
    Włożyc sam pierscien srodkowy w maly dzwon w jego miejsce.Swiecic swiatłem czy nie ma szczeliny po obwodzie.Może pierscien lub dzwon owalny.Bo teoretycznie pierscien nawet za wąski powinno przesunąc cisnienie do krawędzi i uszczelnic.O ile jest płaski...

    Proba z tuszem wymaga wprawy a raczej szczęścia.Trudno tak za pierwszym razem trafic by zostalo tyle tuszu aby pokazal gdzie przylega a gdzie dmucha.
    ten przeciek nie wydaje sięgrozny.Olej to nie powietrze.

    Niestety tak wygląda naprawa na odległość.Kombinuj.
  • #38
    Dziadzior123
    Poziom 8  
    Będę kombinował z tym że jak mówiłem trochę zaskoczony jestem, ponieważ pierścionki kupowałem nowe w serwisie jak i mały dzwon ten na 3 śruby jest nowy. Dziwna sprawa. Jeszcze tak sb przypominam że jak robiłem testy starego lock valve na sprawność działania. Dmuchałem w jeden otwór i on dawał wszystkimi dziurami czyli nie był sprawny an 100%. Mało tego, podpiąłem sobie na zewnątrz stary lock valve rurkami do sprzęgieł, oczywiście wrzuciłem bieg dajmy na to H1 i revers do przodu i dmuchałem sprężone powietrze przez lock valve np w otwór dla sprzęgła c1 od strony bloku zaworowego. Rzabą kręciłem wałlkiem, tarczki śćisnęło i czułem opór oraz traktor zaczął ruszać więc tam wydawało mi się wszystko ok. (ten sam test podając powietrze na C2) Oprócz właśnie starego lock valve ponieważ dmuchając powietrze na sprzęgło powietrze wydobywało się drugim otworem, a jak przytkałem drugi otwór w lock valve coś się uszczelniało i właśnie blokowało sprzęgła i nie dało się przekręcić wałka rzabką. Byłem pewny że winny był lock valve, a jednak coś mu jeszcze leży..
  • #39
    eksploatacja
    Poziom 14  
    Mnie w ogole tu nic nie pasuje.Nie mam czasu poskladac twoich postów w jeden układający sie logicznie.Moj post o przecieku na pierscieniu separacyjnym miał sens tak jak pisałem tylko wtedy gdy przylacze C2 zaslepileś.Ty tego nie zrobiłes bo jak pamiętam olej ci sie wylewal na zbiornik i posadzke.Zauważ że gdyby była przykręcona rurka C2 to małe przecieki przez ten pierscien cofałby sie poprzez Lock do bloku elektrozaworowi poprzez niego do spływu do skrzyni !!!!! To samo jak rurka byla odkręcona. Cisnienie nie powinno zalączyc C2 bo cisnienie wywalalo poprzez otwor po rurce ! Jesli stwierdziłeś że dwa sprzęgla były załączone to nie bylo ono załączone cisnieniem z C1 bo to rozladowalo sie poprzez ten otwor.Mam racje?

    Inaczej mówiąc nie powinno zaciskac drugiego sprzęgła bo olej szedl nie tylko do sprzęgla ale i w drugą strone do przylącza rurki C2!!!!!!!!!.Zbyt chaotycznie to wszystko robione.Niestety nie mam czasu by sklejac czyjeś posty. Zignorowałeś prośbe o telefon. Pamietaj nie da sie naprawic poważnej awarii pisząc kilku zdaniowe posty,zwłaszcza w formie pytań.
    Ciągle masz problem z blokowaniem splywu oleju poprzez Lock lub blok elektrozaworów.Zbyt wczesnie wysnuty wniosek po stwierdzeniu przecieku poprzez pierscien separacyjny.Jest tam maly problem ale przy poprawnym splywie poprzez galerie C2 ten przeciek nie byl by grozny.
    Wedlug mnie zle ocenileś dzialanie sprzegiel podczas testów i dodatkowo cos pomieszałeś w opisywaniu.Kiedys w podobnym problemie klient zrobil podobnie,twierdzil że robi co mu mowie.Okazalo sie że pomylil wtyczki elektrozaworow.A opisywal rzeczy kture nie mialy prawa miec miejsca.

    Chyba że ja nic nie zrozumialem z Twoich opisów.Niestety nie mam czasu na zadawanie pytań .Nie da sie bez rozmowy.Nawet lekarz zadaje pytania.Starałem sie pomóc ale takklikając nie da rady.
  • #40
    stasiekb100
    Poziom 25  
    Mi też niepasuje to, że dzieje się tak tylko w czasie przełączania. Próby z tuszem i smarem może i dobre, ale wg mnie niewiele tam wniosą.Ja bym założył mały dzwon tam gdzie ma być. Wsadził bym to w imadło do góry nogami żeby można było kręcić koszami. I podłącz normalnie olej i sprawdź czy i ile gdzie leci. Jak byś nie miał skąd wziąć oleju, to pompa od c-330 korbka manometr i jedziesz.
  • #41
    Dziadzior123
    Poziom 8  
    Tak się właśnie dzieje, przełączam z I na II puszczam sprzęgło i idzie obciążenie na silnik zdusza go także z II na III i z III na II. Raz odczekałem dusiło dusiło mało nie zgasł i wkońcu puściło, lecz tarczki zdążyły się spalić do samych blach... naszczęście podczas teraźniejszych prób nic się nie stało bo delikatnie puszczałem sprzęgło, a jak zaczynało go dusić to je wciskałem. Kosze rozebrałem sprawdziłem po serwisie poprawność złożenia tarczek, tarczki nie przypalone i proste( no może na przekładkach "delikatniusie" ryski się porobiły ale nie przypalone nawet), złożenie tłoków, sprężyn jak ich sprawność, zrównanie kanałów w wałku i koszu na C2 sprawdzałem poprawność oraz szybkość działania tłoków pod sprężonym powietrzem. Wszystko sprawdzane według serwisówki i tutaj jest wszystko okey. Wałek z koszami szczelny. Sprawdziłem na smar pierścienie i na chwile było okey dopóki nie wydmuchało smaru. Jestem w trakcie dorabiania na tokarni swoich pierścieni(oczywiście tylko na próbę). Został mi taki kawałek jakby teflonu, kiedyś dorabiałem z niego pierścienie do skrzyni JCB w ładowarce i dawały radę parę lat, dopóki nie sprzedałem maszyny(dalej nwm jak sie sprawdzała), poliamid się nazywał bodajrze, nie pamiętam dokładnie nazwy. Jeśli mi uszczelni dobrze kanały aby nie wychodziło nic na zewnątrz, to taki właśnie miałem plan aby wsadzić w imadło obudowę z koszami i podpiąć rurkami lock valve i dmuchać najpierw w C1 (lub tak jak drugi kolega mówił pompę od c330 lub t25 ) i kręcić ściśnie to zmiana na C2 i patrzę czy lock valve poprawnie zrzuca ciśnienie. Jeśli tutaj będzie dobrze dobieram pierścienie składam i szukam przyczyny w bloku zaworowym, możliwe że suwak między elektrozaworami od C3 szwankuję, choć sprawdzałem go mniej więcej jak blok był na wierzchu a także na odpalonym i zasilaniu ciśnieniem na C1, dawałem w rurke od C2 powietrze i puszczało na przelew poprzez lock valve i bez. Nic, będę działał dalej nie będę wam już tak dupy truł no chyba że będę miał o coś pytanie czego nie będzie w książce czy cuś. Dziękuję za dotychczasową pomoc :)
  • #42
    Dziadzior123
    Poziom 8  
    Kosz ze sprzęgłami poskładałem i zamontowałem w duży dzwon. Złapałem całość w imadło. Dorobiłem ala teflonowe pierścienie i złożyłem mały dzwon. Zapodałem ciśnienie w otwór C1 i cisza, tarczki ściska, ciśnienie nie ucieka między pierścionkami ani w koszach czyli jest szczelnie. (zalałem otwór C2 olejem żeby sprawdzić czy idą bąbelki ale nie idą więc na 1000% tutaj uszczelniłem) Teraz tak, zakręciłem rurki oraz do rurek lock valve i zacząłem dmuchać przez lock valve w C1 i tutaj kosz C1 ścisnęło, C2 luźne tarczki, lecz z lock valve otworem od C2 syczy powietrze, gdy przytkam palcem ściska kosz C2. Wtedy C1 i C2 są ściśnięte i dochodzi do zblokowania sprzęgieł i tu jest przyczyna. Coś blokuje olej powrotny z kosza na drodz lock valve - blok elektrozaworowy - przelew do skrzyni. Otwór w skrzyni sprawdzany był czy nie jest przytkany oraz jest odbicie oringa z bloku zaworów wokół otworu. Więc przyczyna leży w bloku zaworowym. Obstawiam suwak od C3 bo przez niego powraca olej do skrzyni z C1 i C2. Jakieś pomysły jak go sprawdzić?
  • #43
    eksploatacja
    Poziom 14  
    Kolego, nie wraca przez suwak C3 .przyjrzyj sie rysunkowi ktory zapodałem w poscie nr 24. Komora tego suwaka jest na bocznej galązce od komory Y6.Olej spływa przez srodek elektrozaworu w dół do wylotu 5.To samo pokazuje schemat hydrauliki.
    Wedlug mnie powinienes to samo co robiłeś sprawdzic jeszcze raz ale wykręcając caly Y6. i zaslepiającotwór po nim jakims korkiem.Mialbys wtedy calkowicie swobodny spływ oleju jego naturalna droga.

    Tu masz rys.od Twojej skrzyni .Cienki czerwony-splyw.Gruba czerwona- pokazana ze nabocznej galązce jest suwak C3
  • #44
    eksploatacja
    Poziom 14  
    A może problem nie lezy w jednoczesnym działaniu C1 i C2 kolego,tylko C3 ?No bo masz problem z ll i lll.Myslale o tym juz wczesniej. Wtedy suwak C3 jest podejrzany.
    Na rys. sekwencja cisnien.Szary kolor-jest cisnienie.Biały kolor-brak ciśnienia.(X)-sprzęgło zacisnięte.(-)-sprzęgło rozluznione.
    Przy sprzegle C3 (X) i (-) są jakby zamienione ale to dlatego że to sprzęglo jest de facto hamulcem (sprzęga satelity przekladni planetarnej z nieruchoma obudową skrzyni,czyli hamuje wirujący element) Ale to jest nie ważne.
    Wazne są teraz cisnienia oleju.czyli sekwencja,ktora powinna byc zbadana już dawno.

    Jak masz blok z suwakiem zabezpieczonym srubą na płaski srubokręt to sprawdz czy jest zapunktowana.I czy ktos przy niej grzebał.Policz,zmierz jak głęboko jest wkręconai dopierowtedy odkręc by dostac sie dosuwaka.
    Jak masz wersje z zaslepką to suwak jest regulowany poprzez szlifowanie cienkich koncówek.
    Ale najpierw sprawdz czy suwak w ogóle jest.... bo po tylu rozbieraniach to kto wie.Bo objawy takie jakby go nie było i C3 zasilane nonstop.Nie odłącza sie przy ll i lll.
    Moze Stasiek coś dopowie.Albo ma jakiegos pomysla.
  • #45
    Dziadzior123
    Poziom 8  
    Suwak jest ba bank, mam właśnie wersję do szlifowania. Jutro zajrzę to mechanicznej części C3 jeszcze raz i zacznę składać DPS do valtry. Tylko teraz tak, czy mógłbym zostawić te pierścienie które dorabiałem? Są z materiału poliamid.
    Testowałem je pod ciśnieniem 12bar sprężonego powietrza i jest baaardzo szczelnie. Troszkę ciężej się teraz kręci wałek, bo zrobiłem troszkę ciaśniej i zacząłem na wolnych obrotach "docierać" te pierścienie na tokarni. W JCB takie latały parę lat, możliwe że do teraz jeszcze latają (sprzedałem ładowarkę) Masz rację z tym spływem,suwak nie ma nic do tego. Lecz gdyby ciśnienie nie schodziło z C3 to przekładnia się kręci i np. przy załączonym koszu C1 na II zakresie traktor powinien mieć cały czas I półbieg lub zostać na luzie. muszę to przmyśleć i przejrzeć jeszcze raz.
  • #46
    stasiekb100
    Poziom 25  
    W sprzęgle c3 tarczki sciska sprężyna. Podanie ciśnienia oleju na siłownik c3 powoduje sciśnięcie sprężyny i rozluźnienie tarczek. Gdyby utrzymywać tam ciśnienie cały czas ciągnik jechał by tylko na pierwszym półbiegu, notomiast na drugim i trzecim półbiegu ciągnik by stał i silnik pracował normalnie(nie dusił się). Jednocześnie mogą być ściśnię tarczki tylko na dwóch z trzech sprzęgieł. Problem z gaśnięciem powstaje wtedy gdy są ściśnięte tarczki na trzech sprzęgłach.

    Skoro jest problem na drugim i trzecim półbiegu to:
    1 y4 się przycina i słabo spuszcza olej
    2 y6 się przycina i słabo spuszcza olej
    3 suwak od c3 się zaciął lub uszkodził że powoduje przepływ oleju od y4 do y6

    Valtra Valmet 8150 - Zmiana półbiegów spadek obrotów dusi się silnik
    4 ciśnienie w punkcie 28 jest za małe(po drodze jest dysza 2 mm oraz ezawór 4wd), żeby przyłączyć lock valve (zamek hydrauliczny tak go trzeba traktować) i tym samym trzyma ciśnienie na c1 i c2 ( c3 ścisneła sprężyna więc silnik się dusi)
    5 ten waż gumowy co idzie do lock valve jest niedrożny
    6(dopisać swoje)
  • #47
    Dziadzior123
    Poziom 8  
    Ciśnienia 28 nie sprawdzałem. Redukcja/dusza jest bo właśnie sprawdzałem cały blok czy niczego nie brakuje. Ciśnienie mierzyłem zegarkiem na filtrze zaraz na wyjściu z pompy, na zimnym oleju 24-25bar jak pochopdzi chwile to spada tak 20-22 bar, oraz było mierzone w punkcie 6 w bloku ezaworów tam trzyma 20-21bar. Podczas zmiany zakresów nie zauważyłem żadnych skoków ciśnień na zegarkach. No może naprawdę delikatne dygnięcie wskazówek na zegarku.
    Te pierścionki niestety nie zdadzą tutaj egzaminu. Dotarłem je na wolnych obrotach na tokarni, lekko się kręci wałek teraz ale sprawdziłem je na szczelność i puszczają i to tak jak tamte żeliwne. Muszę dojść najpierw ładu z pierścieniami, uszczelnić to jakoś, żebym miał to już z głowy i biorę się dalej.
  • #48
    Dziadzior123
    Poziom 8  
    Podpowiedzielibyście czy dobrze wykonałem test?
    Obudowa z koszami w imadle. Na sprzęgle C1 i C2 założone trójniki, podłączone dwa manometry i rurki oraz lock valve.
    W drugim imadle pompa od T25 z korbką, zasilanie pompy z bańki i dalej wężem od pompy do lock valve. Najpierw podpiąłem pod C1 i kręcę pompą i wałkiem z koszami. Ciśnienie na zegarku na początku rosło do 3bar i spadało momentalnie, olej uciekał do środka obudowy i trochę także kapało z lock valve z wyjścia C2. Po chwili ciśnienie urosło, pierścienie chyba się uszczelniły i tak kręciłem do 20bar max i przestałem, ciśnienie powoli sb spadało na zegarku i stanęło na 5 bar. Sprzęgło C1 ściśnięte, sprzęgło C2 luźne tarczki. Odkręciłem zasilanie z pompy(węża) przy lock valve z C1 i zakręciłem do locka na C2. Ciśnienie na C1 nie spadło cały czas 5bar. Zacząłem kręcić pompą i wałkiem z koszami, zaczęło rosnąć ciśnienie oleju na sprzęgle C2, tarczki na C2 zaciśnięte, tarczki na sprzęgle C1 dalej zaciśnięte ciśnienie nie spada. Odkręcam całkowicię węża zasilającego z pompy od locka i nic. Obydwa sprzęgła zaciśnięte, ciśnienia na obydwu sprzęgłach około 5 bar i nie wiem o co chodzi, czy Ja coś źle robię? jak popuszczę przewody na trójnikach przy sprzęgłach ciśnienie uchodzi i sprzęgła się luzują.
  • #49
    eksploatacja
    Poziom 14  
    Chyba nie było wystarczającego cisnienia pompowanego na C2 by zrównoważyć 5 bar z C1 cisnące na tloczek Locka i potem przełamac rownowage i przesunąc suwak.
    Ile mialeś barów na C2 ? Na obwodzie tłoczka Locka cisnienia muszą sie zrównoważyc (najpierw cisnienie wypelnia C2 poprzez zaworek,kulke ze spręzynką w Locku),potem coraz wyzsze cisnienie na stronie C2 przesuwa suwak Locka co powoduje plynny spadek cisnienia na C1i proporcjonalny wzrost ciśnieniana C2.
    Oczywiscie przy zmianie z C2 na C1 analogicznie.....
    Zauwaz na tabeli sekwencji cisnien że zawsze na ktoryms ze sprzegiel C1 i C2 moze byc cisnienie.Dlatego nie ma potrzeby zrzucania cisnienia z obydwu sprzęgiel jednoczesnie. Albo C1 albo C2 .Konstrukcja Locka innej opcji nie przewiduje.Podanie pelnego cisnienia na jedno sprzegło odblokowuje drugie i na odwrót.

    Czyli napompowałeś sprzęgła poprzez zaworki z kulką w Locku.Najpierw cisnienie nie spadło w C1 bo nie podano jeszcze cisnienia na C2.Podając cisnienie na C2 napompowales je przez drugi zaworek z kulką. Ale cisnienie nie było wystarczająco wysokie by przesunąc suwak Lock-a i by ten odblokowal cisnienie unosząc zaworek z ruchomą rurką.ta rureczka odpowiada za plynny spadek cisnienia....
  • #50
    Dziadzior123
    Poziom 8  
    Panowie problem mam rozwiązany.
    Wiem ile nerwów was to kosztowało, przyznaje nie które rzeczy robiłem nie dokładnie. Przyłożyłem się i już wszystko wiem.
    Testy na imadle wskazywały na kostkę lock valve pomimo że jest nowa. Po rozebraniu jej okazało się że jest wadliwa (źle odlana czy cuś) sprężynki były ściśnięte tłoczek nie miał w niej jak pracować (nie przesuwał się)
    Zjechałem do kupy ciągnik. Sprawdziłem jeszcze raz elektryke, sprawdziłem drożność wszystkich przewodów. Założyłem stary lock valve i pozakładałem trójniki przy sprzęgłach z zegarkami. Przypomnę na nowej kostce locka problem był na II i III zakresie. Na starej tylko na III zakresie. Odpalam i ciśnienia prezentują się tak:
    Ciśnienie na bloku w punkcie 28 co kolega stasiek podał 18bar.
    Ciśnienia Zakres I : C1 18bar, C2 18bar
    Ciśnienia Zakres II : C1 18 bar, C2 0bar
    Ciśnienia zakres III: C1 18 bar i baaaardzo powolutku spada, C2 18 bar (dusi silnik po puszczeniu sprzęgła)
    Teraz na III zakresie: popuszczam przewód między lock valve a blokiem ezaworów ciśnienie z C1 nie spada, popuszczam przewód przy samym sprzęgle C1 ciśnienie oleju odrazu uchodzi i III zakres działa poprawnie.
    Problemem cały czas był stary lock valve jak i ten nowy wadliwy lock. Nie sądziłbym nigdyw życiu że po zakupie nowej części z serwisu może ona być uszkodzona fabrycznie. Odwrócę jeszcze satry lock valve na przewodach, jeśli sytuacja powtórzy się tym razem ze sprzęgłem C2 oznaczać to będzie na milion % że lock valve. Zapierdzielam i oddaje nowy lock na gwarancje i rządam nowego. Pozdrawiam.

    P.S. Dziękuję za każdą podpowiedź i pomoc jestem niezmiernie wdzięczny. Poprostu przyznam że nie do końca się dokładałem do tych testów. Muszę zacząć bardziej się do tego wszystkiego dokładać. DZIĘKI WIELKIE!!!!
  • #51
    Dziadzior123
    Poziom 8  
    Panowie na 100% Valtra naprawiona
    Dzisiaj rozebrałem stary lock valve i poskładałem od nowa kolejny raz wraz z wyczyszczenie. Dałem troszkę grubsze podkładki miedziane na zaworkach (grzybkach) i działa!!!!! jeździ nie dusi, nie ślizga się jest poprostu super.