Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Valtra Valmet 8150 - Zmiana półbiegów spadek obrotów dusi się silnik

14 Maj 2020 12:57 1125 46
  • Poziom 8  
    Witam.
    Valtra Valmet 8150 ze 3-stopniową przekładnią Delta Power Shift. Model przekładni powershift 460 typ P.
    Traktor zakupiony już z problemem z półbiegami, a mianowicie podczas przełączania z II na III półbieg silnik gwałtownie spada z obrotów (dusi się) ciągnik staje nie jedzie jakby coś go blokowało. III stopniowa przekładnia planetarna Delta Power Shift. Po rozebraniu oraz wymianie wszystkich tarczek z przekładkami uszczelnień tłoków oraz pierścionków na wałkach i regeneracji przekładni planetarnej oraz wszystkich łożysk (Składane według książki serwisowej) traktor dalej zachowuje się tak samo. Po wymianie Zaworu odcinającego/regulującego ciśnienia w sprzęgłach C1 oraz C2. problem także pojawił się przy zmianie z I stopnia na II. Cewki, elektryka, elektrozawory przeczyszczone oraz sprawdzone na poprawność działania wszystko ok. Nowa pompa oleju, na zimnym ok. 25BAR na filtrze pierwszym za pompą oraz utrzymuje ciśnienie oleju na bloku zaworowym równo 20BAR. Podczas zmiany półbiegów ciśnienie nie rośnie ani nie spada więc także okey. Wydaje się problem leży w nieprawidłowej wymianie ciśnień pomiędzy sprzęgłami C1 oraz C2. Ciśnienie oleju podawane na C1 przy czym nie zwalnia ciśnienia oleju z C2 i dochodzi do załaczęnia 2 sprzęgieł na raz co powoduje spadek obrotów silnika i jakby dwa biegi weszły na raz. Rozkładam ręce i proszę o podpowiedzi co może być nie tak... POMOCY!!!
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 14  
    A lock valve sprawdzałeś i testowaleś? On odpowiada za trzystopniowe zrzucanie cisnienia.Podlączałeś manometry pod sprzeęgła i sekwencja ciśnien jest?
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 8  
    Lock Valve - Czyli chodzi Ci o "Zawór odcinający/ zawór regulujący ciśnienia" ten pomiędzy blokiem zaworowym a sprzęgłami C1 i C2 tak?
    No właśnie ten zawór zakupiłem nowy oraz zamontowałem (4000zł) i dalej to samo.
    Test przeprowadza się podczas jazdy przy 2000obr/min, przytrzymujesz hamulec aby obroty silnika podczas hamowania spadły do 1800obr/min i zmieniasz półbiegi z II na III i odwrotnie. Jeśli obroty gwałtownie wzrosną czyli gdy będzie się ślizgać któreś ze sprzęgieł lub gdy obroty silnika gwałtownie zaczną spadać i nastąpi "przeciążenie silnika" oznacza uszkodzony zawór lock valve. Właśnie dlatego zawór wymieniłem ponieważ na luzie przełączając półbiegi z II na III dochodzi do przeciążenia silnika tzn. obroty spadają i zaczyna się dusić jakby miał zaraz zgasnąć. zawór sprawdziłem pod ciśnieniem powietrza dmuchając np. z prawej strony a powietrze przedostawało się na lewą stronę więc było jasne że jest do wymiany. A jednak... po wymianie dalej to samo... naprawdę nie mam pojęcia co jest przyczyną. blok elektrozaworowy mam wyjęty po raz kolejny, po raz kolejny sprawdzam suwak ten pomiędzy elektrozaworami Y6 i Y4 od sprzęgła C3 też jest OK. już nie wiem gdzie mam zajrzeć. Ewidentnie albo olej nie ma ujścia z jednego sprzęgła podczas gdy drugie jest pod ciśnieniem i załączone są obydwa na raz lub też mniej prawdopodobne że cały czas jest podawane ciśnienie na sprzęgło C3 i przekładnia planetarna nie zatrzymuje się tylko kręci się dalej..

    Dodano po 34 [minuty]:

    Kolego przepraszam nie przeczytałem ze zrozumieniem. Już się biorę do roboty.
    Tylko podpowiedz wepnę 3 manometry jednocześnie pod sprzęgłą C1 C2 i C3. Z tym że 2 manometry na trójnikach pomiędzy lock valve i sprzęgłami C1 i C2 ? i trzecim manometrem wepnę się trójnikiem w przewód od sprzęgła C3 przy samym bloku elektrozaworów bo bliżej sprzęgła nie będę miał jak przeszkadza zbiornik.
    I teraz odpalę traktor i na wciśniętym sprzęgle przełączając półbiegi powinienem normalnie odczytać wszystkie wartości ciśnienia prawda? na I powinno być ciśnienie na wszystkich sprzęgłach. II tylko C1 a III tylko C2. i patrzeć czy podczas zmiany zakresów ciśnienie uchodzi z poszczególnych sprzęgieł odpowiednio do zakresów ?
  • Poziom 14  
    Dławiki z otworkiem 1,6mm ?
  • Poziom 8  
    Tak tak według serwisówki wszystko sprawdzałem typ skrzyni P przekładnia DPS 460: lock valve nowy z dławikami w komplecie, W bloku elektrozaworów dławik na przedni napęd, na sprzęgło C3 bez dławika serwisówka podaje że dłąwiki na C3 wychodziły dopiero w przekładniach 650 tak też dzwoniłem i w serwisie mi to potwierdzili że w 460 nie występuje dławik na C3. redukcje w bloku na zasilaniu także są sprawdzałem, prawidłowość podłączenia przewodów hydraulicznych jak i elektryki także sprawdziłem. Tylko teraz się zastanawiam właśnie bo poprzedniemu właścicielowi prawdopodobnie przetarł się przewód miedzy blokiem zaworów a lock valve od sprzęgła C4 i założony jest widać nowy wąż hydrauliczny. I lock valve jest podłączony odwrotnie tzn. podłączenie jest prawidłowe Y4-C1 oraz Y6-C2 tylko przewody są zamienione miejscami i czy ma to jakiekolwiek znaczenie? np dłuższa droga do pokonania przez olej?
  • Poziom 14  
    Jeszce raz napisz co teraz nie dziala.Czy tylko z 2 na 3 czy z wszystkich na wszystkie.Da sie wlączyć 3 na postoju,ruszyc i zrzucic na 2? Muszę sie z tym przespać..., nie umiem naprawiac jak nie stoje obok ciągnika.
  • Poziom 8  
    Problem polega na tym że odpalę, i I półbieg działa jak trzeba normalnie pracuje i ruszy na I ciągnie jak należy.
    przełączam na II i silnik spada z obrotów mało nie zgaśnie dostaje dużego obciążenia i traktor nie ruszy a podczas jazdy na I wrzucam na II i traktor momentalnie się zatrzymuje. To samo na III półbiegu.
    Po pierwszej regeneracji sprzęgieł raz już przełączyłem na III półbieg i poczekałem z myślą może puści i puściło zaczął jechać na III zakresie ciągnął dobrze, z tym że... no właśnie zaczął się ślizgać wtedy na I i II półbiegach. Po rozebraniu od nowa skrzyni okazało się spaliło całkowicie nowe tarczki na sprzęgle C1... teraz po raz drugi wymieniłem tarczki i zmagam się dalej z tym problemem. z tym że teraz przy przełączaniu na II czy III zakres wciskam sprzęgło i podczas pusczania powoli sprzęgła czuję jak zaczyna dusić silnik tak jak pierwszym razem.
  • Poziom 14  
    Sprawdzałeś sekwencje ciśnien?
  • Poziom 8  
    Kolego dzisiaj wieczorem podma ci wszystko apropo sekwencji.
    Tylko podpowiedz jak to dobrze zrobić ? Chodzi o podanie wartości ciśnienie na poszczególnych sprzęgłach na każdym półbiegu?
  • Poziom 14  
    Poskladaj do kupy wszystko. Zdejmnij cewke Y6.i zrób próbe.Powinienes miec pierwszy i drugi bieg.Potem zalóż Y6 i zdejmij Y4.i znów proba.Powinien byc pierwszy i trzeci.Do zdjętych cewek wkładaj srube lub inny metal bo bez rdzenia cewkasilnmie sie nagrzewa.Zrób to i opisz co jest.trzeba znaleść gdzie blokuje zrzucane cisnienie.
  • Poziom 8  
    Okey mam poskładane zaraz odpala tylko czy do I półbiegu nie potrzeba elektrozaworów Y6i Y4? bede miał wtedy tylko II albo III
  • Poziom 14  
    Masz może racje może nie będzie jedynki ale bedziemy wiedzieli czy drugi i trzeci jest osobno i czy skrzynia dobrze złożona..Podaj nr .telefonu.
  • Poziom 8  
    Jest tak po zdjeciu cewki Y6 zrobiłem takie testy:
    Na luzie na biegu jałowym zakres I jest dobrze zakres II jest dobrze zakres III jest dobrze
    Wrzuciłem następujące biegi H 1 do przodu i tak:
    -zakres I rusza nie dusi silnika (oczywiście teraz pod zdjęciu cewki także jest załaczony półbieg II)
    - zakres II jedzie nie dusi silnika
    - zakres III i tutaj po puszczeniu sprzęgła lekko ciągnik dygnął jakby chciał ruszyć
    Po ponownym wrzuceniu na luz puszczam sprzęgło i nagle na I zaczyna dusić silnik na II i III to samo.
    Po zdjęciu cewki Y4 na luzie na I II i III zakresach dobrze nie dusi
    Załączam bieg H1 do przodu i tak:
    zakres I jedzie dobrze nie dusi silnika
    zakres II także rusza (wydaje mi się że po zdjęciu Y4 nie powinien ruszać na II zakresie)
    zakres III dobrze rusza nie dusi silnika
  • Poziom 14  
    Dziadzior123 napisał:
    Załączam bieg H1 do przodu i tak:
    zakres I jedzie dobrze nie dusi silnika
    zakres II także rusza (wydaje mi się że po zdjęciu Y4 nie powinien ruszać na II zakresie)
    zakres III dobrze rusza nie dusi silnika


    Potrzebne by bylo jeszcze raz próba ale z normalna jazdą bo trzeba wiedziec czy zakres ll jest na pewno zakresem ll czy lll zakresem tyle tylko że z przycisku ll.Po prostu sprawdzic czy z l przyspieszy do ll i z ll przyspieszy do lll tak jak powinno byc gdy wszystko jest ok.Potem mozna będzie dedukować... .
  • Poziom 8  
    Dobra jest tak próbę zrobiłem na zdjętej cewce Y4 i tgak:
    wrzuciłem bieg H1 i do przodu na I zakresie jedzie zmiana na II bez zmian na III bez zmian i po zrzucaniu także zero reakcji.
    Czyli wygląda to tak jakby kosz C2 był cały czas pod ciśnieniem oleju. \
    Po zdjęciu Cewki Y6 po chwili ciągnik zaczyna się dusić dostaje obciążenia na każdym półbiegu nawet na luzie.
    Nie zrzuca ciśnienia z C2 a wręcz czaly czas kosz ten jest pod ciśnieniem oleju.

    Dodano po 40 [minuty]:

    Dodam, zę po zdjęciu cewek Y4 i Y6 i po wrzuceniu H1 biegu traktor na każdym półbiegu tak jakby chciał ruszyć i delikatnie szarpnie go do przodu ale nie jedzie. Problem jest z koszem C2 tak mi się wydaje. Na I półbiegu sprzęgła C1 C2 i C3 są pod ciśnieniem, zmiana na II zakres i wtedy powinno rozłączać kosz C3 oraz C2 i pod ciśnieniem powinien być tylko kosz C1 a wygląda na to jakby nie uchodziło ciśnienie z kosza C2 i dochodzi do zblokowania przez siebie koszy C1 i C2. Muszę jeszcze skombinować trójniki zaraz jadę dokupie wszystko i podłacze manometry pod C1 i C2 i wterdy na sprzęglle wciśnietym będę przełączał półbiegi i zobaczę czy faktycznie nie zrzuca ciśnienia z C2. Tylko znowu dlaczego go nie zrzuca? nowy lock valve więc powinien działać poprawnie. Czyżby elektrozawór się nie domykał i i nie pozwala na powrót oleju?
  • Poziom 14  
    Dziadzior123 napisał:
    wrzuciłem bieg H1 i do przodu na I zakresie jedzie zmiana na II bez zmian na III bez zmian i po zrzucaniu także zero reakcji.

    Czyli jest tylko l? bo piszesz ze zmienasz na ll bez zmian i na lll bez zmian.Wstawiaj przecinki i myślniki gdzie trzeba bo trudno .zrozumiec.Jakjest tak jak piszesz to skąd idea że C2 ciągle pod ciśnieniem? Po wyłaczeniu l na inny bieg on by był z zacisnietego według Ciebie C2,a piszesz że nie ma. Ty w ogóle sprawdzałeś czy elektrozawory nie są błędnie zasilane? Moze nie znika napięcie po przelaczeniu z ll na lll lub pojawia sie zasilanie na obydwu czyli Y6 i Y4 po wlaczeniu ll lub lll .Bo objawy takie jakby obydwa działaly jednoczesnie i stąd brak zrzutu oleju Cos mi nie pasuje w tej Twojej opowiesci. Albo zle opisujesz albo nie wiem co...
  • Poziom 8  
    Jeżeli zdjęta jest jedna cewka to jak może być załączony półbieg I?
    sprawdzałem elektrykę i poprawnie znika na przemian prąd na cewkach. Na I napięcie jest na Y4 oraz Y6.
    Na II napięcie tylko na Y4
    Na III tylko napięcie Y6
    Gdy zrzucę cewke Y6 powinienem mieć tylko półbieg II, czyli Na I zakresie oraz na II zakresie mam półbieg II. Po przełączeniu na zakres III nie powinno być żadnego półbiegu. Przy czym po zrzuceniu cewki Y6 jest dobrze a po chwili zaczyna dostawać obciążenia na wszystkich zakresach I II i III.
    Gdy założę Y6 a zdejmę Y4. powinien być tylko III półbieg na I oraz III zakresie a na II zakresie nie powinno być żadnego półbiegu. Niestety u mnie wtedy traktor także jedzie na II zakresie.
    Oraz podczas jazdy przełączam zakresy i nie ma żadnej reakcji.Więc z tąd wniosek że nie rozłącza kosza C2 pomimo braku napięcia na cewkę Y6.
  • Poziom 14  
    Bo w moim poscie powyżej na biało wywnioskowalem ze na l masz jedynke a potem bez zmian. Trzeba bylo napisać że na l jest ll. Niby logiczne ale ...Oglądałeś zawór Y6 czy nie zawieszony?
  • Poziom 8  
    no trochę pogmatwałem przyznaje. No jeżeli jest jedna cewka zrzucona to I półbiegu nie będzie tylko albo II albo III w zależności którą cewkę zdejmę.
  • Poziom 14  
    Zamieniałeś elektrozawory?
  • Poziom 8  
    Po zamianie dalej tak samo
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    No to pozostaje sprężone powietrze.
  • Poziom 8  
    tzn? o co chodzi ze sprężonym powietrzem?
  • Poziom 14  
    Dmuchasz powietrze do rurki idącej od DPS-a do lock-a (od C2). Pozniej do rurki idącej od Lock-a do blocku elektrozaworów i wiesz czy gdzieś blokuje powrót oleju.Po prostu powracający z C2 olej zastępujesz sprężonym powietrzem.Nie wiem czy lock przepuści powietrze podciśnieniem 6-9 bara z kompresora.Trzeba by go podkrecic.Ale 9 bar powinno wystarczyc.
    Popuszczałes rurke idącą do DPS-a (do C2) na pracującym silniku i sprawdzałeś czy tam nie buduje się ciśnienia oleju już zanim wlaczysz jakiś bieg?


    Na rysynku czerwona kreską zaznaczony powrót oleju z C2.Jak widać nie bardzo co ma go blokowac po drodze oprócz elektrozaworu Y6.Jesli zawór Lock sprawny/sprawdzony to zostalo tylko dmuchanie wg. rys.
    - na rys. przeplywu oleju rys .srodkowy-wszystkie sprzegła pod cisnieniem i oznaczone jako ll dlatego inaczej myslimy obiegach.Stąd moje problemy.
    Chyba ze zespol C1 C2 zle złożony i C2 mechanicznie zacisniete na stałe... . :D
    Mysle że sekwencje cisnien nalezalo sprawdzic juz dawno....
  • Poziom 8  
    No właśnie rysunek który podałeś jest od typu przekładni 300 a u mnie 460 więc u mnie jest tak:
    I ciśnienie oleju na C1 C2 i C3
    II ciśnienie oleju na C1
    III ciśnienie oleju na C2

    Lock valve nowy tak jak mówiłem.
    Dzisiaj zrobiłem tak. Odkręciłem przewody od C1 i C2 przy samym zasilaniu na kosze i złączyłem przewodami hydraulicznymi i wpuściłem do skrzyni korkiem wlewu oleju.; Odpaliłem traktor i zmieniałem i jest tak:
    I zakres obydwa przewody pod ciśnieniem oleju
    II zakres Przewód od C1 pod ciśnieniem oleju przewód od C2 olej przestaje lecieć.
    III zakres przewód od C1 przestaje lecieć olej a od C2 jest pod ciśnieniem.
    Czyli wszystko okey.
    Kolejny test jaki zrobiłem to podpiąłem rurkę od Y4 pod sprzęgło C1 a w rurkę od C2 odkręciłem i dmuchałem powietrzem ok. 12bar w stronę bloku zaworowego na odpalonym silniku, czyli
    Zakres II C1 pod ciśnieniem oleju i dmucham 12 bar w przewód od C2, za lock valve odkręcam przewód lock valve puszcza, dalej także okey. Zamiana ról czyli C2 pod zasilaniem i w C1 dmucham 12bar i też wszystko ok.
    I teraz obserwacja co zauważyłem, a mianowicie.
    Podpięta rurka pod C1, a rurka od C2 odkręcona złączona wężem i wpuszczona w wlew oleju. Wrzucam H1 do przodu i tak na I zakresie traktor powinien jechać i jedzie, na II zakresie traktor powinien jechać i jedzie, na III zakresie traktor nie powinien jechać i tutaj traktor rusza jedzie i dosłownie po pół minuty przestaje jechać...Czyli kosz C1 rozłączyło dopiero po czasie półminuty. To samo jest z II zakresem gdy odłącze rurke C1, a podepnę rurke C2. Jest możlwość że w serwisie 2 razy źle złożyli mi kosze C1 i C2? bo na to wygląda że coś jest nie tak z koszami zbyt dlugo schodzi sprężyną żeby pchnąć tłoka z powrotem aby zluzował tarczki...

    Dodano po 57 [minuty]:

    Daj znać co o tym myślisz ja jestem gotowy do rozjazdu traktora i wyjęcia DPSu trzymam już ampola w ręku i klucze po kieszeniach poupychane zdaje się na Ciebie. Rozjeżdżać?
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Też wydaje mi się ze mechanicznie trzyma C2.Ale byl rozbierany kilka razy i nikt nie znalazl problemu? Jak zlożyłeś zespół C1C2 to zaciskałeś sprzęgła sprężonym powietrzem i widzialeś że odpusciło?.Traczki zrobiły wżery na zabierakach wewętrznych i koszu? Polożyleś ciężar na sprężynach talerzowych i ugięcie było tyle ile mowi serwisowka?Tuleja kosza na której są te sprężyny miała już rowki?
    Jesteś pewien że pierscien zabezpieczający na cylindrze wewnętrznym(tego mniejszego tloka) jest zapięty?
    To opuznienie nie jest spowodowane zasilaniem elektrycznym 12V?
    Podkladaleś gumki i lub podkladki pod sprężynki elektrozaworów?

    jak na większość z tych pytan odpowiedz jest- nie- to rozbieraj.
    Tloki cześto sie blokują od złych o-ringow,najmniejsze rysy powodują ich kantowanie.Rozmawialem z kolega z serwisu Valtry ,teżuważa zezj..ne jest w srodku.Choc zalecal sprawdzenie sekwencjizasilania el. i cisnien oleju.

    W 12 poscie prosiłem o nr. telefonu. Co wy taką łaske wszystkim robicie....?
  • Poziom 8  
    Kolego Całe kosze regenerowane były w serwisie Valtry odebrałem już wszystko poskładane i kazali zakładać założyłem raz spaliło tarczki zrobili na gwarancji założyłem i znowu to samo. Uważam że hydraulika jak i elektryka jest w pełni sprawna. zrobiłem mnóstwo testów swoich jakże i twoich. Wszystko składane i sprawdzane zgodnie z parametrami z książki.
    Tylko że właśnie sprawdzałem pod sprężonym powietrzem te kosze i nie widziałem nic złego dlatego składałem traktor do kupy.
    Sprawdzałem wysokość sprężyn na koszu C3 bo akurat jego składałem sam od postaw po rozbiórce i kosz jest poskładany i sprawdzany pod ciśnieniem kosz zwalniał przekładnie przy ciśnieniu 17bar oraz zaciskał tarczki poniżej czyli działał poprawnie.
    zasilanie elektryczne jest okey. sprawdzane przy przełączaniu miernikiem i napięcie ginęło odrazu po zmianie zakresu.
    Nic nie podkładałem żadnych gumek pod elektrozawory jedynie mogę stwierdzić że na sworzniu elektrozaworu co montowana jest cewka było poobrabiane kluczem i rowek na oring miedzy cewką a elektrozaworem jest zniszczony wiec spiłowałem na równo pilnikiem i nie ma tam oringa właśnie ale przecież to jest oring aby się syf nie pchał.
    Nwm jakie oringi założyli w serwisie wolałem nie rozbierać ze względu na gwarancję lecz teraz chyba już rozbiorę.
    Kolego podasz stronę z serwisówki w której jest opisana sekwencja ciśnień ? jeszcze to sprawdzę i rozbieram. mam kpl serwisówkę więc podaj tylko dział i stronę i już to wykonam jak się należy. lub opisz po krótce co i jak. Wyślij mi na PW swój numer jutro po południu ewentualnie zadzwonię. Doceniam i szanuję bardzo twoje zaangażowanie w pomoc. Też jestem typem człowieka co pomoże bezinteresownie i mam wielką nadzieję że kiedyś to Ja będę mógł pomóc tobie. Dziękuję.

    P.S. Dodam że serwis ponoć te kosze wysyłał do regeneracji za granicę. Czas oczekiwania do 2 miesięcy czekałem. Nwm możliwe że robili to u sb na warsztacie i mogli nie mieć pojęcia za bardzo.
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Ten test z odpiętą rurka C2 zrob jeszcze raz. Jedz l na ll i po chwili na lll. Potem z lll zredukuj na ll i po chwili na lll. W otwór po rurce C2 włóż czysty papier toaletowy.Jeżeli znow przez pół minuty jedzie a papier toaletowy wyrzuci cisnienie oleju ze sprzęgła C2 a nie powinno go tam być to znaczy że olej z C1 przedostaje się do C2. Bo na ll olej jest cisniety tylko do C1.
    Czyli jechaleś do lll po chwili odpusciło,redukcja do ll olej poszedl do C1 .C2 odpusciło nawet jesli było mechanicznie zablokowane.Wlączasz znów lll.tym razem nie powinno ruszyc jesli nie popchneło go cisnienie oleju a tego nie ma bo rurka C2 odkręcona. Jesli ruszy to przeciek jest przez sprężysty pierscien separacyjny na tuleji z galerią olejową (srodkowy pierscien pod 1a,1b na rysunku.)
    Oczywiscie o ile otwór w DPS po rurce miałes zaslepiony tak jak powinno do testów. Jesli nie był zaslepiony to moja teorianie działa bo olej cofał by sie tym otworem . Pozostawaloby tylko mechaniczne zacisniecie sprzęgłaC2.

    PS. Dlaczego przyjąłeś że na l powinien tez jechac z okręconą rurką C2. Ono też jest potrzebne nieprawdzaż? Jesli tak to znów coś je zaciska.A ponieważ jedzie długo to znaczy że ma zasilanie ... od C1 , czyli przeciek w miejscu o ktorym mówie. Oczywiscie znow przy zaslepionym otworze w DPS porurce C2. Mozna też odkręcic obydwie rurki od DPS-a i w jeden otwór dps-a dmuchac powietrze , nie powinno sie wydostawać z drugiego otworu dps-a. Czy znów mowimy o innych biegach?
    Teraz to ja już tej skrzyni Case-a nie zloże.... tak mi nagmatwałeś
  • Poziom 8  
    Jutro już sprawdzę jeszcze raz. Muszę się przespać bo mi już czacha dymi od myślenia. Wiem domyślam się mieć kilka rzeczy na głowie to już wszystko się miesza.
  • Poziom 8  
    Mamy to, problem prawdopodobnie leży w pierścionkach... pomimo tego że obudowa oraz pierścionki nowe...
    Odłączyłem rurke y6-C2 przy samym sprzęgle i podałem do wlewu oleju aby przepompowywało olej do skrzyni.
    C1 podpięte do sprzęgła i odpalamy valtre. zakres I oraz II olej wylewą się ciurkiem z wyjścia C2. prawdopodobnie puszczają pierścionki. właśnie dzisiaj zastanawiałem się z kąd cały zbiornik mokry w oleju i kałuża pod traktorem.
    Czyli tak jak mówiłeś pierścionki nie są szczelne i podaje ciśnienie na obydwa kosze na raz. Idę rozjeżdżać traktor