Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Poślizg koła tył Paggio Hexagon LX 125 1998r

15 Maj 2020 10:48 312 9
  • Poziom 3  
    Witam,
    Problem pojawia się w tylnim kole, otóż podczas jazdy usłyszałem jak coś się ślizga w kole z tyłu i sprawdziłem pasek i okazał się być okey, a następnym krokiem było dokręcenie koła. Czuć, że skuter próbuje jechać, ale jest to niemożliwe ponieważ śruba która jest w środku koła się ślizga, a koło stoi w miejscu mimo tego, że skuter wchodzi bez problemu na obroty i widać, słychać jak ta śruba przyspiesza, podjąłem próbę zdjęcia koła licz mi to nie wychodzi, odkręciłem tłumik, i zacząłem odkręcać śrubę na klucz 24, do pewnego momentu szło okey, ale nagle śruba można powiedzieć stanęła i już dalej nie jestem w stanie jej odkręcić. Chciałbym się dowiedzieć czy koło na tej śrubie jest na klinie czy na frezie i jakaś porada odnośnie zdjęcia koła ?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 29  
    Koło ma napęd poprzez wielowpust (wieloklin). Prawdopodobnie jest już uszkodzony i w kole i na wałku. Dokręć nakrętkę, oczyść gwint na wałku i jeszcze raz próba odkręcania.
  • Poziom 39  
    Najprędzej wielowpust w kole będzie zjechany, musiałeś jeździć z niedokręconym kołem i w końcu padło. Teraz możesz mieć problem ze znalezieniem i zakupem takiego samego koła. Co do nakrętki - klucz pneumatyczny lub próbować odkręcać przy zablokowanym dzwonie sprzęgła (po zdjęciu pokrywy napędu).
  • Poziom 3  
    Koło zostało zdjęte i tak samo wyjęty ten wałek, w kole powierzchnia jest niemal gładka natomiast na wałku jest jeszcze w miarę wyczuwalny frez. Czy po odkręceniu w feldze pięciu nitów wyjdzie ta tulejka z tym nazwę to dekielkiem ? ( mam hamulce bębnowe), a może próbował ktoś to wytoczyć ?
  • Poziom 43  
    Dawidekone napisał:
    może próbował ktoś to wytoczyć ?
    Nie tyle wytoczyć, ile wyfrezować w tulei koła i na wałku rowki i użyć pojedynczy klin. Taka to proteza, bo przy zcięciu multiklina czy wielowypustu, wymienia się obie współpracujące części.
    Dawidekone napisał:
    Czy po odkręceniu w feldze pięciu nitów
    Nitów się nie odkręca, nity się zcina lub rozwierca.
  • Poziom 3  
    Źle się wyraziłem, nie nitów, a imbusów
  • Poziom 39  
    Krzysztof Kamienski napisał:
    Nie tyle wytoczyć, ile wyfrezować w tulei koła i na wałku rowki i użyć pojedynczy klin.

    Kiepski pomysł Panie Krzysztofie. Nie jest łatwe do wykonania, problem z wycentrowaniem i mniejsza wytrzymałość wpustu.
    Dawidekone napisał:
    Czy po odkręceniu w feldze pięciu nitów wyjdzie ta tulejka z tym nazwę to dekielkiem ? ( mam hamulce bębnowe)

    Koła są montowane do piasty podobnie jak w samochodach. Wymiana piasty jest prostsza niż wymiana całego koła, tylko że na internecie nie widzę piasty z bębnem hamulcowym, lecz z tarczą hamulcową.
  • Poziom 3  
    Zdaje mi się, że jest tam tulejka ( w feldze) próbowałem ja wyjąc na prasie, ale tylko wygina się cała felga i jeszcze spróbuje ja rozgrzać i ponownie spróbować. A może wiecie gdzie zakupie felgę 12cali na hamulec bębnowy 24 frezy, nigdzie nie mogę znaleść nawet używki albo źle szukam 🤷🏿
  • Poziom 29  
    Nie wyprasujesz tej tulejki, prędzej połamiesz flagę.
  • Poziom 3  
    Wytoczenie frezów