Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Citroen Berlingo 1,9d 2005r - Nie może wejść na obroty, po wciśnięciu gazu na f

15 Maj 2020 13:18 207 9
  • Poziom 8  
    Witam
    Posiadam Citroen Berlingo 1,9d 2005r na pompie lukasa, samochód jeździł bez żydach problemów. Ostatnio stracił moc, wymieniłem filtr paliwa, zalałem i odpalił ale nie może wejść na obroty (jak przed wymianą). Dodam że odpala zawsze od pierwsze strzała i nie ma z tym problemu. Dodatkowo równo chodzi w tym momencie. (jak by nie miał problemów). po dodaniu gazu lekko wchodzi na około 1,5k i wywala czek i samochód automatycznie gaśnie. Jak nie gazuje potrafi chodzić długo bez gaśnięcia, ale też się zdarza że po jakimś czasie zgaśnie.
    Po podłączeniu komputera ma dwa błędy:

    P0170 - Fuel Trim Malfunction (Bank 1)
    P1687 - Pump module not matched/unlocked

    Proszę o pomoc. co może być przyczyną zachowania.
    -Dodam że ten model nie posiada pompy w baku. (sprawdziłem)
    -w wężykach nie widać powietrza lub rzadko mały bąbel
    -układ paliwowy nie widać wycieków
    -pompowanie ręczne w momencie gazowania nic nie zmienia.

    Proszę o nie odpisanie pod tytułem oddaj do mechanika bo nie zależy mi na tym aby mechanik wymieniam mi pół samochodu aż trafi co jest przyczyna. Może ktoś miał podobny problem
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 10  
    Na mój gust warto przyjrzeć się zaworowi odpowiedzialnemu za kąt wtrysku w pompie. Może jakiś brud się dostał do pompy i blokuje przepływ paliwa. Próbowałeś ominąć układ paliwowy metodą dwa węże i bańka z olejem napędowym? Jakieś kopcenie przy tym występuje?

    Pierwszy błąd jest ogólnie naprowadzający na usterkę układu paliwowego natomiast drugiego nie bierz pod uwagę. Trzeba wyjąć bezpiecznik w BCM odpowiadający za pompę paliwa w zbiorniku której fizycznie nie ma, odłączyć akumulator na kilka minut, po czym podłączyć i wykasować błędy. Powinien dać się skasować po tej operacji.
  • Poziom 8  
    Bardzo dziękuję za odpowiedz,
    Jednakże już wyczytałem ten sposób wcześniej w internecie i próbowałem to zrobić wyciągnąłem bezpiecznik nr2. pod maską i odłączyłem aku. przed tym skasowałem błędy. Po odpaleniu błąd P0170 nie zniknął co więcej pojawił się nowy
    P0215 - Engine Shutoff Solenoid Malfunction.
    o tym błędzie w sieci jest mało napisane do Citroena więc postanowiłem wrócić do poprzedniego stanu, włożyć bezpieczniki i błąd 215 zniknął.
    Co do zaworu, postanowiłem najpierw zająć się tym:
    Link

    chyba że o ten zawór Ci chodziło, zważyłem że przedmuchanie go zmieniło prace silnika najpierw na pozytywny a później za drugim razem na negatywny. Aktualnie mocze go w nafcie i zobaczymy co dalej. nie chce wydać ponad 300 zł w błoto jak to nie to :)

    Brak kopcenia, mniej kopci niż mój właściwy samochód ;D
    Myślałem o tym aby ominąć filtr paliwa ale aktualnie tego nie zrobiłem jeszcze.
  • Poziom 10  
    Tak to o niego mi chodziło. Możesz też sprawdzić ten drugi od którego Ci błąd wyskoczył. Jak nie zapomnę jutro to zobaczę na wartości pomiarowe obu zaworów tego od regulacji kąta i zaworu gaszenia. Sprawdź jeszcze czy nie wariuje napięcie na zaworze gaszenia.
  • Poziom 8  
    dalej problem nie rozwiązany, samochód odpala i chodzi jakieś 8-10 sekund, po tym obroty lekko falują i zaczyna gasnąć, wciskam mu gas i wchodzi na obroty, jak odpuszczę gas od razu gaśnie jeśli go trzymam przez jakieś 5-8 sekund zaczyna tracić moc i gaśnie.
    Zawór kąta wtrysku myślę że nie jest walnięty bo on przez te 10 sekund chodzi bardzo równiutko i dopala od strzała.
    Zawór gaszenia dziś go wymontowałem, sprawdziłem chodzi. ma 3 piny. masa stała, zasilanie po przekręceniu stacyjki i trzeci najprawdopodobniej jakiś prąd o jakieś "danej" bo ja go rozłączyłem to wgl nie odpalił, jak mu dałem + lub - też nie odpalał.
    sprawdziłem czy w tym czasie co gaśnie znika tam prąd czy spada napięcie, nie zawór jest cały czas otwarty.

    Pomocy ;D
  • Poziom 20  
    Ten trzeci to transmisja immo. Można taki zawór z powodzeniem zastąpić elektrozaworem z tylko jednym plusem (KL15) i wtedy blokada immo będzie nieaktywna.
  • Poziom 8  
    Tak wiem, myślę że on działa poprawnie, ale sprawdziłem jeszcze to montując śrubę o podobnej długości ( nie ma zaworu gaszenia) samochód odpala bez problemu ale objawy są dalej jak były po paru sekundach gaśnie, przy tym wywala zawsze czeka. daje gas wchodzi na obroty i jak odpuszczam to od razu gaśnie. (wniosek ten zawór go nie odcina)
    czy wywalić imo z komputera?

    spróbowałem obiegu paliwa na krótko:
    - bez baku, zasilanie powrót do bańki- bez zmian
    - bez baku i bez pompki ręcznej i filtra paliwa - bez zmian.

    Co innego może go jeszcze odcinać?
    czy zawór kąta wtrysku mógłby coś takiego robić ?
    czy pompa wtryskowa po prostu padła i ma jakiś problem ? choć to raczej nie możliwe bo on odpala i chodzi przez chwilę jak igła
  • Poziom 20  
    Sprawdź czy problem nie jest w układzie powietrznym (filter, EGR).

    Jeśli ma być problem w pompie to raczej w stopniu wstępnym, łopatkowym. Spróbuj po odpaleniu (inna osoba) intensywnie i szybko pompować gruszką paliwo czy ma to wpływ na jego pracę.
  • Poziom 8  
    Oczywiście już to sprawdziłem pompowanie nic nie daje.
    Zawór EGR to masz na myśli ten na rozdzielaczu gdzie wchodzi powietrze z przepływki i spaliny, na środku silnika ?
  • Poziom 8  
    Problem rozwiązany ;D
    jako że już wszystko zostało sprawdzone została tylko pompa.
    na pompie została mi tylko jedna rzecz "zawór"- "śruba przelewowa" nie wiem jak to nazwać, ale odprowadza ona nadmiar paliwa do baku i część wraca od razu do filtra. Ten o to zawór po wymontowaniu i machaniu przy uchu powinien wydawać dźwięk "fappania" u mnie tego nie było wrzuciłem go na 72h do nafty a następnie przedmuchałem 5b powietrzem i nagle coś mocno strzeliło i kulka która tam jest z powrotem zaczęła się ruszać. Zamontowałem, odpowietrzyłem i samochód chodzi bez zarzutów.
    Podsumowując zawór się zaciął i pompa nie mogła wytworzyć odpowiedniego ciśnienia (myślę że było za duże bo powrotem nie wracała za dużo paliwa)

    Pozdrawiam. :)