Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Przeróbka, ulepszenie prostownika Impuls ZP-02

Piotr_1990r 15 May 2020 13:21 846 4
  • #1
    Piotr_1990r
    Level 2  
    Witam, posiadam prostownik jak w temacie, sprawny jednak jego mankamentem jest to, że nie posiada kontroli napięcia akumulatora, utrzymuje zadany prąd ładowania co w końcowej fazie ładowania objawia się za wysokim napięciem na zaciskach akumulatora. Schemat urządzenia poniżej:

    Przeróbka, ulepszenie prostownika Impuls ZP-02

    Czy można w prosty sposób dorobić kontrolę napięcia maksymalnego? Tzn np po osiągnięciu 14V prostownik ograniczał prąd ładowania utrzymując zadane maksymalne napięcie?
    Pozdrawiam
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    aksakal
    Tube devices specialist
    Prostownik można uzupełnić schematem ograniczenia maksymalnego napięcia. Po osiągnięciu akumulatorem ustalonego napięcia schemat odłączy prostownik od sieci, a przy obniżeniu do ustalonego minimalnego napięcia znów włączy prostownik dla ładowania.Jeśli ciebie taki wariant podchodzi - napisz.
  • #3
    Piotr_1990r
    Level 2  
    Jaki schemat proponujesz?
    A co z rozruchem, do rozruchu samochodu go nie używałem gdyż zauważyłem podczas rozruchu ciągnika rolniczego że napięcie czasem skacze do 17V a takie napięcie może uszkodzić elektronikę w samochodach. Czy układ który zaproponujesz też się sprawdzi przy rozruchu?
    Czekam na propozycję i uwagi.
    Pozdrawiam
  • #4
    aksakal
    Tube devices specialist
    Prostownik 80 - 90 lat, kiedy elektronika w samochodach należała do rzadkości. Prostownik nie przeznaczony dla rozruchu silnika, a tylko dla pomocy akumulatorowi przy rozruchu. Ograniczyć maksymalne napięcie można tylko w reżimie ładowania.
  • #5
    Błękitny
    Level 13  
    Czy można w tym prostowniku zwiększyć prąd ładowania przez zmianę transformatora, diod oraz tyrystora? Czy trzeba coś zmieniać w elektronice w związku ze zmianą prądu bramki innego tyrystora?