Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Kłopoty z LPG - passat 93r.

Szanta 03 Oct 2005 19:52 1890 16
  • #1
    Szanta
    Level 11  
    Witam :D
    Dawno mnie tutaj nie było. Odnowiły się kłopoty z moim passkiem (a raczej jego gazową instalacją, bo na benzynie rewelacja).
    Mam instalację Lovato, komputer Autronic, silnik 1.8 1-punktowy wtrysk.
    Zawsze dużo palił po mieście, ale już się przyzwyczaiłam (liczne regulacje nic nie dawały, jazda poza miastem - 10l/100 km - czyli OK, ale po mieście palił 18 l/100 km.

    Po wakacjach pojechałam do regulacji, bo pewien pan, w firmie, w której zakłądałam instalację po licznych reklamacjach założył jakiś przewód, który miał pomóc. Nie pytajcie, jaki pzrewód, bo nie mam pojęcia (tajemnica mechanika). W efekcie autko puszczone na luz gasło. Wróciłam z urlopu i pojechałam w inne miejsce do regulacji. Okazało się, że ten przewód był odwrotnie założony (wiem tylko, że przez ten przewód idzie powietrze) i dlatego pasek gasł. Faktycznie przestał tak robić, dostał niezłego kopa, ale spalanie po mieście wzrosło do 20-21 litrów :cry:

    W sobotę oddałam paska do podmalowania i odłączono mi aku. W efekcie zresetowano kompa i pojechałam dziś powtórnie do regulacji (autko się muliło, miało "dziurę") Wspomniałam o dużym spalaniu. Panowie zaproponowali mi założenie ręcznego registra (skoro regulacje nic nie dają). Nie ustawili Autronica na nowo, tylko od razu założono mi tę śrubę. Dojechałam do domu (40 km) i ręce mi opadły. Boję się, czy szlag nie trafi auta. Czy tak może być, żeby dodatkowo założyć ręczny register, nie zważając na Autronica?
    Auto strasznie mi się muli. Nie wiem jeszcze jakie jest spalanie. Ale czy diabli nie wezmą silnika? Jak jadę to mogę docisnąć full gazu, a passek w ogóle nie reaguje (tylko na lekkei naciśnięcie gazu jest jakaś reakcja w postaci przyspieszenia). Owszem rozbujał się do 130 km, ale nie tak żwawo jak przedtem (szybciej nie próbowałam jechać, bo nie lubię takiej jazdy, poza tym jechałam z 4-letnim malcem).

    Jest jeden plus - nie śmierdzi gazem.

    Doradźcie Panowie, co z tym fantem zrobić? mechanicy mówili, że Autronica nie warto ustawiać, bo teraz za wszystko odpowiada ręczny register.
    ----------------
    Pozdrawiam
  • #2
    jaceksu25
    Level 19  
    Mam pytanko, czy zamiast actuatora wstawili ten zaworek redukujacy?

    A moja rada odkrec troszke ten zaworek :-)
    odkrecaj do momentu kiedy bedzie mial najlepszego kopa, jak przesadzisz z odkrecaniem to przykrec tyci, na zasadzie prob i bledow.

    W tej chwili pewnie masz strasznie zubozona mieszanke, moze to spowodowac BUM! a z czasem na zaworki zaszkodzi. Wiec pobaw sie z registrem jak wyzej pisalem.
    Pozdarwaiam i zycze powodzenia ;-)
  • #3
    gelo 1
    Level 12  
    a kiedy ostatni raz wymieniałeś filtr powietrza i gazu, może w tym tkwi przyczyna takiego spalania
  • #4
    jaceksu25
    Level 19  
    gelo 1 actuator dba o to zeby nie dostawal za duzo gazu, nawet przy brudnym filtrze powietrza. A przy filtrze gazu to by gazoliny na wyzszych nie dostawal.
  • #5
    michailo
    Level 16  
    to juz widze co to za fachowcy od tego registerka pewnie nie wiedzieli jak podejsc w ogole do regulacji autronica.
    proponuje jednak pojechac do jakiegos konkretnego warsztatu i zalozyc tak jak bylo bo komp benzynowy bedzie lapal bledy nieprawidlowego skladu mieszanki. przyczyna nieprawidlowej pracy na lpg jest ewidentnie zle ustawienie parametrow autronica.
  • #6
    jaceksu25
    Level 19  
    michailo od tego sa emulatory zeby nie lapal bledow obojetnie jakie spalanie by nie bylo
  • #7
    michailo
    Level 16  
    jaceksu25 wrote:
    michailo od tego sa emulatory zeby nie lapal bledow obojetnie jakie spalanie by nie bylo


    to jasne wlasnie doczytalem sie ze nie odlaczyli autronica :)

    ale tak czy inaczej to autronic byl zle wyregulowany 18l na silnik 1.8 to troche duzo
  • #8
    WBART
    Level 19  
    dla mnie autronic to fajans z tym nigdy nie można dojść do ładu , a jarały się już po miesiącu
  • #9
    Szanta
    Level 11  
    Witam powtórnie
    Byłam dzisiaj jeszcze raz u gazownika. Poprosiłam o ustawienie instalacji na kompie i odkręcenie na full registra. Teraz chodzi na Autronic'u.
    Ciekawa jestem jaki będzie efekt, ale na zmniejszenie spalania już i tak dawno przestałam liczyć.
    Poprosiłam jeszcze o sprawdzenie średnicy założonego miksera. Pan był bardzo uprzejmy i pofatygował się wymierzyć to "cudo". Podobno powinien mieć średnicę 36mm, a ma 38 mm.
    Czy większa od zalecanej średnica miksera może mieć wpływ na spalanie?
    Mechanik powiedział, że nie. Ciekawa jestem waszej opinii.

    Jeszcze jedno. Przed zagazowaniem sprawdzałam kompresję silnika. Wszystko było OK. To tak a propos opinii jednego z forumowiczów odnośnie osób, które narzekają na instalację gazową, a wcześniej nie pofatygowały się o sprawdzenie, czy silnik się nadaje :D
    -----------------------------------
    Pozdrawiam

    PS. U mechanika to myślałam, że boki zerwę, jak jeden z uczniów podszedł do mojego auta i zaczął ciągnąć atrapę założoną z przodu, bo chciał biedaczek otworzyć maskę. Uwierzcie, jestem tolerancyjna, ale na taką głupotę to ręce opadają.
  • #10
    michailo
    Level 16  
    WBART wrote:
    dla mnie autronic to fajans z tym nigdy nie można dojść do ładu , a jarały się już po miesiącu


    to co proponujesz jesli autronic to fajans

    jesli ma sie pojecie co robic to z autronikiem tez nie ma problemu a co do palenia to pierwsze slysze.
  • #11
    jaceksu25
    Level 19  
    Szanta jestem ciekawy na czym sie opieral gazownik twierdzac ze mixer jest za duzy i powinien iles tam miec srednicy.....
    Co do spalania w zaleznosci od srednicy narazie sie powstrzymam z moja opinia. Natomiast faktem jest, ze jezeli rzeczywiscie jest za duzy mixer to auto moze byc niestabilne na biegu jalowym. Wtedy stosuje sie kilka sztuczek i moze byc dobrze ( u mnie tak jest, ale plusem tego jest wieksza mocy na wyzszych obrotach)

    Co do doboru mixera mozesz zajzec tutaj:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic369146.html

    PS> zalatw sobie magnetyzer moze tyci obnizy spalanie.....
  • #12
    michailo
    Level 16  
    jaceksu25 wrote:
    Szanta jestem ciekawy na czym sie opieral gazownik twierdzac ze mixer jest za duzy i powinien iles tam miec srednicy.....
    Co do spalania w zaleznosci od srednicy narazie sie powstrzymam z moja opinia. Natomiast faktem jest, ze jezeli rzeczywiscie jest za duzy mixer to auto moze byc niestabilne na biegu jalowym. Wtedy stosuje sie kilka sztuczek i moze byc dobrze ( u mnie tak jest, ale plusem tego jest wieksza mocy na wyzszych obrotach)

    Co do doboru mixera mozesz zajzec tutaj:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic369146.html

    PS> zalatw sobie magnetyzer moze tyci obnizy spalanie.....


    gazownik mogl sie opierac na jakims swoim katalogu mikserow gdzie wlasnie taka srednica wystepuje do tego silnika rybacki tez ma w ofercie srednice od 34 do 38
  • #13
    jaceksu25
    Level 19  
    tyle to i ja wiem, a zadalem pseudo zlosliwe pytanie , poniewaz ja tez mialem katalogowo dobrany i przy 3tys. obr praktycnie silnik sie konczyl...
  • #14
    leinadzs
    Level 27  
    jaceksu25 wrote:
    tyle to i ja wiem, a zadalem pseudo zlosliwe pytanie , poniewaz ja tez mialem katalogowo dobrany i przy 3tys. obr praktycnie silnik sie konczyl...


    A spróbój zwiększyć trochę ciśnienie na parowniku
  • #15
    jaceksu25
    Level 19  
    zwiekszylem dopiero przy wiekszym mixerze(bo byl problem z wolnymi obr.)+kilka innych regulacji, katalogowy za bardzo tlumil doplyw powietrza i auto na wyzszych nie chcialo ciagnac( zarowno na lpg jak Pb)
  • #16
    michailo
    Level 16  
    To wlasnie jest dziwne w tych katalogach ciekawe czy ktos faktycznie w praktyce przetestowal te miksery w kazdym aucie. tak jak bywa do auta z silnikiem 2.0 mpi jest przewidziany mikser o srednicy palnika 30-32mm i jak to ma jezdzic kiedy silnik dostaje polowe mniej powietrza wtedy z tych np. 120KM robi sie 80
    tak jak u ktoregos tunera byla bmka 2.5i ze zwykla instalacja na mikserze i na hamowni z katalogowych 190KM na gazie miala 140 a na benzynie 153KM
  • #17
    lisztwank
    Level 14  
    witam
    mam paska 1,8 monowtrysk i założony gaz , przez pół roku się męczyłem z tym gazem zawsze duże spalanie strasznoie mułowaty aż wreszcie się odważyłem i kupiłem BLOSA ( gaźnik gazowy ) na Allegro , jestem naprawdę zadowolony poprostu jest rewelacyjny , wywaliłem silnik krokowy połączyłem go z parownikiem bez żadnych zaworków ze śrubką i działa , a efekt jest zaskakujący spalanie spadło w trasie do 8,8-9 litrów a w mieście do 11-12 litrów moc na gazie jest chyba moim skromnym zdaniem nawet troszeczkę większa niż na benzynie no i przyspieszyłem zapłon z 6st na 10st , jednym słowem inwestycja opłacalna 360zł i prosty montaż . regulacja jest banalnie prosta 2 śrubki , jedna do wolnych obrotów a druga do składu mięszanki , średnica tego BLOSA to 70mm , czyli nie zawęża dolotu powietrza , nie tak jak miksery o średnicy 32-36 ( porażka) , to tyle ale się napisałem jak by ktoś chciał zobaczyć jak to wygląda w rzeczywistości to zrobię fotki
    pozdrawiam