Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Husqvarna 250R - zatarty silnik

16 Maj 2020 19:13 1170 42
  • Poziom 8  
    Witam,
    Kosa Husqvarna 250R przestała chodzić po dwóch godzinach pracy.
    Po zimie wymieniony wężyk od paliwa bo był już sparciały i przeciekało paliwo, nic więcej nie robione.
    Mieszanka świeża 1:50, to znaczy benzyna świeża natomiast olej z zeszłego roku bo mi zostało około 0.5l ale to chyba nie ma znaczenia. Olej oryginalny Stihl zielony. Po odkręceniu wydechu widoczne zatarcia na tłoku. Odkręciłem cylinder i ukazał się moim oczom taki oto widok:
    Husqvarna 250R - zatarty silnik Husqvarna 250R - zatarty silnik Husqvarna 250R - zatarty silnik

    Potrzebuję pomocy w określeniu:
    1. Jakie części są do wymiany.
    2. Co mogło być przyczyną, chciałbym to ustalić aby uniknąć powtórki?

    Mogę zrobić dodatkowe zdjęcia jeśli będzie potrzeba.
    Pozdrawiam
    Piotrek
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • TermopastyTermopasty
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Do wymiany cylinder, tłok, łożysko igiełkowe korbowodu, uszczelniacze na wale, ewentualnie łożyska na wale. Przyczyna - za mało oleju w paliwie lub przekroczone obroty (wynikające z rozregulowania gaźnika lub nieszczelności silnika).
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    OK spoko, obawiałem się że wlałeś jakiegoś zielonego do łańcuchów pił. W takim razie kolega hevet2 chyba napisał wszystko co trzeba. Z twojego posta nie wynika, żebyś ją wcześniej naprawiał na jakichś ryżowych zamiennikach, bo to też by tłumaczyło sytuację.
  • Poziom 8  
    Ok dzięki, czyli jednak za bardzo się wkręcała na obroty i to by się zgadzało bo też mi się tak wydawało.
    Byłem nawet z tym w serwisie w zeszłym roku jednak Pan który testował powiedział że to normalne bo ta piła jest bardzo mocna, dodał że nie muszę jej trzymać na maksymalnie otwartej przepustnicy bo i tak ma zapas mocy.
    Będę musiał poczytać na czym polega regulacja gaźnika w tym modelu.
  • TermopastyTermopasty
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Ten pan w serwisie zwyczajnie cię zbył, bo mu się nie chciało. Gaźnik reguluje się wg miernika obrotów silnika. Jeśli silnik przekraczał znacząco znamionowe obroty, to chodził za zbyt ubogiej mieszance czego skutków - być może - właśnie doświadczyłeś. A potem każą ci kupić nową kosę, bo naprawa nieopłacalna.
    W serwisie to trwa kilka minut i kosztuje niewiele, tylko musi im się chcieć.
  • Poziom 8  
    hevet2 napisał:
    Do wymiany cylinder, tłok, łożysko igiełkowe korbowodu, uszczelniacze na wale, ewentualnie łożyska na wale.


    Zrobiłem listę części wg powyższego:
    1. Tłok kompletny z cylindrem nr 502 27 34-01 szt.1
    2. Łożysko igiełkowe 501 45 16-01 szt.1
    3. Łożysko wału 738 22 02-15 szt. 2
    4. Uszczelniacz wału 503 26 02-04 szt 2.
    Husqvarna 250R - zatarty silnik Husqvarna 250R - zatarty silnik Husqvarna 250R - zatarty silnik

    Czy coś jeszcze?

    Jeśli ktoś z szanownych kolegów na forum który mógłby mi to wycenić to proszę o PW.

    Dodano po 3 [godziny] 40 [minuty]:

    Aby zobaczyć dokładniej stopień uszkodzenia cylindra potraktowałem go chemią oraz delikatnie polerowałem watą szklaną.
    Materiał który tłok zostawił udało się usunąć tak to wygląda teraz.
    Góra cylindra nawet nieźle pod palcem/paznokciem nic nie czuć, natomiast to uszkodzenie poniżej otworu wydechowego wygląda gorzej.
    Zdjęcia są ze zbliżeniem, w rzeczywistości wygląda to lepiej.
    Czy jest sens coś z tym robić? Czy tylko szrot?:
    Husqvarna 250R - zatarty silnik Husqvarna 250R - zatarty silnik

    Dodano po 1 [godziny] 53 [minuty]:

    Tłok wygląda trochę gorzej ;):
    Husqvarna 250R - zatarty silnik Husqvarna 250R - zatarty silnik
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Cena oryginalnego tłoka rzuca na kolana (a musiałby być wymieniony) zamienników nie widzę jedynie używka, uszczelniacze oraz regulacja gaźnika i jest szansa, że będzie chodziła ( jakiś czas). Ewentualnie pełny remont ( pewnie tylko serwis zapewni Ci części ale zmartwię Cię cylinder z tłokiem ok.1000 zł.)
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Tajfun211 napisał:
    Czy te uszczelniacze mogły być również przyczyną obecnej awarii? Na co mają wpływ jak są nieszczelne?

    Lewe powietrze zubaża mieszankę i podnosi obroty max oraz temperaturę spalania.
  • Poziom 20  
    Przy niewielkiej nieszczelności trudno wyrokować, czy bardziej wydmuchuje czy bardziej zasysa. Na pewno silnik nie chodziłby prawidłowo i byłyby problemy z regulacją i byś to odczuł.
    Uszczelniacze wymień, nie kosztują dużo, na pewno mniej niż powtórna robota z rozbieraniem. No i jakieś tam ryzyko, że ta awaria z ich winy jest.
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Powodów mogło być dużo że zatarłeś silnik. Moja rada jest taka. Jak złożysz silnik to nie cuduj, i kup normalny polski olej do takich maszynek, nazywa sie MIKSOL. Pamietaj ażeby poprzycinać uszczelki z tektury np. do gażnika, zrób wszystkie nowe (lewe powietrze itd.).
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Ten typ gażnika, ma w środeczku takią membranke gumową, warto zainteresować sie nią, chyba że to nowa kosa. Po zimie "wywal" wszystko ze zbiornika i zalej nowe paliwo z olejem ja dałbym 1:30 (nie znam instrukcji). Zawsze daje wiecej oleju.
  • Poziom 8  
    Jestem po wizycie w serwisie, części zamówione.
    502 27 35-01 - tłok z pierścieniem 265 PLN
    501 67 67-03 uszczelka pod cylinder 11 PLN
    501 86 21-02 uszczelka pomiędzy kolektorem a cylindrem 10 PLN
    501 86 25-02 uszczelka pomiędzy kolektorem a gaźnikiem 7 PLN
    501 45 16-01 łożysko tłoka 25 PLN
    503 26 02-04 uszczelniacz wału 2 szt - 35 PLN/szt
    Razem 388 PLN
    Serwisant oglądał tłok i twierdzi że wygląda jak by coś wpadło do środka bo jest grube zatarcie na tłoku.
    Patrząc na uszczelkę pomiędzy cylindrem a karterem wygląda na to jak by była skoszona i zerwana w miejscu gdzie doszło do uszkodzenia.
    Czy możliwe aby uszczelka zrobiła takie szkody?:


    Husqvarna 250R - zatarty silnik Husqvarna 250R - zatarty silnik Husqvarna 250R - zatarty silnik

    szkieletor11111 napisał:
    Powodów mogło być dużo że zatarłeś silnik. Moja rada jest taka. Jak złożysz silnik to nie cuduj, i kup normalny polski olej do takich maszynek, nazywa sie MIKSOL. Pamietaj ażeby poprzycinać uszczelki z tektury np. do gażnika, zrób wszystkie nowe (lewe powietrze itd.).

    Jakiego masz na myśli producenta oleju MIKSOL?
  • Poziom 20  
    Jaki? Orlen, lotos. 1 literek masz na wiele czasu.
  • Poziom 20  
    Odpuść sobie Miksol, on się skończył z erą komarków i wuesek. Nawet w tamtych czasach zdania były podzielone, czy nie lepszy Lux bo mniej nagaru dawał, ale one były w zasadzie zamienne. Wtedy były dobre, bo w PL nie było innych lepszych. Używaj dedykowanego przez Husqvarnę oleju, tego idzie mało i cena nie robi jakiejś różnicy.
    Tak samo nie jest zalecane, żeby oleju dawać więcej, bo to tylko da zbędny dym i nagar. Jak masz silnik na oryginałach, to używaj tego co zaleca producent i w ilości podanej w instrukcji. Tak ma to chodzić i tak u ludzi chodzi.

    I obejrzyj dokładnie dół silnika, czy rzeczywiście czegoś tam nie ma, skoro takie padło podejrzenie. Może odłamek tłoka, albo łożyska, czy filtr powietrza nie rozwalony itp. Przepłukać, przedmuchać...
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    szkieletor11111 napisał:
    Moja rada jest taka. Jak złożysz silnik to nie cuduj, i kup normalny polski olej do takich maszynek, nazywa sie MIKSOL

    Takie rady to kolego sobie zostaw dla siebie. Miksol to był dobry do starych pierdzików z rozbieralnym wydechem coby go raz na rok z tony żużla wyczyścic. Już nawet w starszych skuterach się nie nadawał, zabijał tłumik, zarzucał świecę. Właściwości smarne to on miał dobre w motorynce, mało wysilonym silniczku z luzami na palec. A nie w maszynie która się kręci kilkanaście tysięcy
  • Poziom 20  
    Zbiorowy Hejt na Miksol, macie prawo. Ja wiem swoje na tym jeżdziłem i nadal mam do swoich maszyn, a nie te farbowane olejki spod znaku nie wiadomo jakiego.

    ps. Nie warto przepłacać. To moje zdanie.
  • Poziom 27  
    szkieletor11111 napisał:
    Zbiorowy Hejt na Miksol, macie prawo. Ja wiem swoje na tym jeżdziłem i nadal mam do swoich maszyn, a nie te farbowane olejki spod znaku nie wiadomo jakiego.

    ps. Nie warto przepłacać. To moje zdanie.

    To go lej pij co chcesz a ludziom daj spokój z tym odpadem niebezpiecznym.
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Zatarcie od strony wydechu prawdopodobnie zbyt wysoka temperatura.
    Jeśli paliwo przeciekało przez co silnik mocno łapał brud, który pogarszał chłodzenie to mogło się przyczynić do awarii.
    Olej lej taki jak lałeś jest prawidłowy a tani olej to nie do markowego sprzętu.
    Na okres docieranie 2-3 zbiorniki warto minimalnie zwiększyć ilość oleju 25 ml na 1 litr paliwa (proporcja 1:40).
    Przed złożeniem dobrze sprawdź komorę korbową czy niema żadnych paprochów aby nie było niespodzianki po złożeniu.
  • Poziom 8  
    Membrana w gaźniku cała:
    Husqvarna 250R - zatarty silnik Husqvarna 250R - zatarty silnik

    W czwartek przyjdą części więc poskładam to i zobaczymy cz coś z tego będzie.
    Czy koś z szanownych forumowiczów ma może serwisów-kę z rozpisanymi momentami dokręcania śrub do tej kosy?

    W internecie znalazłem tylko TDS z listą części zamiennych oraz instrukcję użytkowania.
  • Poziom 20  
    W tej membranie masz dziurke na dole czy to "farfocle" jakieś?
    Dokrecasz do oporu tak z czuciem żeby nie pourywać gwintów.
  • Poziom 8  
    Nie ma dziurki po przedmuchaniu jest bardzo ładna.

    Dodano po 22 [minuty]:

    Jest jeszcze jedna potencjalna przyczyna, wspomniałem o wymianie wężyka paliwa.
    Na pewno dostawała lewego powietrza tędy, natomiast pracowała tylko chwilę bo zaraz zgasła i później zapalała tylko na chwilę, po czym zlokalizowałem ten uszkodzony wężyk. Po wymianie wężyka pracowała około 2h jeszcze zanim doszło do zatrzymania tłoka.
    Husqvarna 250R - zatarty silnik
  • Poziom 20  
    Wymienić co zużyte. Przed skręceniem tego gaźnika posmaruj brzegi tej membrany czymś tłustym, wazelina, krem nivea itd. potem skręć. Tej wazeliny tak delikatnie oczywiście.
  • Poziom 27  
    Tajfun211 napisał:
    Membrana w gaźniku całam

    Zostaw membrany i gaźnik w spokoju skoro dobrze odpalała i wchodziła na obroty, niczym nie smaruj. Zatarła się bo przekraczała obroty maksymalne przez łapanie "fałszywego" powietrza lub rozregulowania gaźnika i będzie wymagała jego delikatnej regulacji.