Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

renault trafic 2.0 dci 2007 - zwarcie między pozycją 1 i 2 pozycja stacyjki

17 Maj 2020 02:04 195 5
  • Poziom 10  
    Witam
    Szukam możliwych przyczyn zwarcia w instalacji które powoduje że w pierwszej pozycji ACC od razu mam włączony zapłon ON ( Palą się kontrolki tak jak w pozycji drugiej). - Oczywiście rozrusznik prawidłowo staruje w trzeciej pozycji :)
    Samochód kupiłem z tą usterką,
    Wskazówką jest też to że nie było radia, dodatkowo był spalony bezpiecznik od radia. Po kupieniu nowego i podłączeniu radia ( a konkretnie pomarańczowego przewodu podświetlenia) ...zapala mi światło postojowe.
    Teraz usunąłem radio aby mieć pewność że to nie ono powoduje zwarcie :)
    Zakupiłem nową stacyjkę (I z dwiema kostkami, razem 4 przewody ) i podłączyłem... zwarcie nie znikło! Nowa stacyjka nadal nie pozwala na odłączenie zapłonu w ACC tak żeby zostawić zasilanie dla zapalniczki i radia.

    Można tak jeździć ale na postoju nie używam radia/ładowarki itp bo w pierwszej pozycji cały zapłon jest aktywny, działają jakieś wiatraki itp. to szybko rozładowuje akumlator :)

    Gdzie może być wspólny punkt w instalacji ? Jakiś przekaźnik z sklejonymi stykami ?
  • Poziom 33  
    piotrturbo napisał:
    Po kupieniu nowego i podłączeniu radia ( a konkretnie pomarańczowego przewodu podświetlenia) ...zapala mi światło postojowe.

    Coś musiało być źle podłączone :D
    piotrturbo napisał:
    Gdzie może być wspólny punkt w instalacji ? Jakiś przekaźnik z sklejonymi stykami ?

    To nie maluch z trzema przewodami żeby bez pacjenta określić punkt wspólny tych dwóch zasilań . :cry:
    Myślę że w traficu tych miejsc może być ze 100 .
    Ja bym zaczął od wszystkich dokładanych urządzeń jeśli są :D
  • Poziom 10  
    Dzięki za odpowiedz ...
    Też obawiam się jakiegoś mechaniora co dla ułatwienia sobie roboty coś podłączył "na krótko" i zapomniał.
    Zasadniczo zastanawiałem się gdzie może "podążać" plus z ACC i "krzyżować" się z ON.
    Przez "krzyżowanie" rozumiem urządzenia używające wspólnie ACC i ON. Oprócz radia nic mi nie przychodzi do głowy. Czy ktoś zna jakies magiczne urządzenie które otrzymuje oba sygnały i może to powodować?
    Dodanych urządzeń nie ma... jest bardzo Spartański. Teraz bez radia, wyświetlacza LCD/zegara, nic nie jest z tuningowane... brak haka i jakiś podłączeń na kablach świateł tylnich. Patrząc na instalację nie widzę jakiś baboli albo dłubania...

    Zwykle radze sobie z elektryką ale tutaj brak mi pomysłu od czego zacząć... czy kolejne wyjmowanie bezpieczników w pozycji ACC coś mi da?
    Zadałem pytanie bo może jednak takie coś już się komuś przytrafiło... czy przełączenie z ACC do ON powoduje zadziałanie jakiegoś przekaźnika który w tej chwili jest zwarty na stałe?

    Na razie to dla mnie tajemnicza zagadka :)

    Dodano po 8 [minuty]:

    Aha... podłączyłem sobie rozrywkowo Delphi i z czytałem błędy. Jako jedyny jest jakiś pernamentny problem z układem: HEATER CIRCUT "A".
    P0380 GLOW PLUG.
    Nie wiąże tego z usterką bo co mają świece żarowe z ACC. Z tym jeszcze nie podjechałem do warsztatu bo pandemia zamknęła warsztaty :(
  • Poziom 10  
    Tak zrobię ale nie znalazłem tej grupy przekaźników.
    rozkręcę całą deskę.
    prześlę na priv VIN