Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez 1,9D - Czujnik ciśnienia oleju

Ziutek88 03 Paź 2005 21:19 2063 3
  • #1 03 Paź 2005 21:19
    Ziutek88
    Poziom 10  

    Mam problem z autem padł mi czujnik ciśnienia oleju i nie wiem jaki mam kupić, bo chodzi o ten elektryczny bo zegarowy jest dobry i wskazuje 0,4 bara. Ktoś powie to go wykręć i taki sam kup. Ale auto mi jest cały czas potrzebne.A drugi problem w tym że nie ma go w sklepie bo to do silnika dizla (cytroen1<9) anie wiem co mam zamowić.Chdzi mi o gwint i ilość barów. Z góry dziękuje Józek

    0 3
  • #2 03 Paź 2005 22:06
    Itek
    Poziom 20  

    Wykręć i weź go w rękę i do sklepu napewno coś ci doradzą aby gwint pasował powiniem działać od 0.45bara tu chdzi aby lampka zgasła jak przydzie ciśnienie.

    0
  • #3 03 Paź 2005 22:16
    A.G.
    Poziom 15  

    Witam!

    Rozumiem że chodzi Ci o czujnik kontrolki ciśnienia oleju.
    Jeżeli czujnik zegarowy jest do 4 barów to i ten drugi też ma taki sam zakres, a w ogóle to od 2 - 4 barów. O ile dobrze pamiętam to na tym czujniku było oznaczenie 0,2-0,4 . Silnik Citroena jeżeli póżniej innego nie wkładali, ale to był jedyny jak dobrze pamiętam taki mezalians w poldku. Wszystkie graty do motoru kupisz pod marką cytryny, lub w serwisie Poloneza i może Daewoo bo to było składane u jednego producenta. Jeżeli tam był założony polski czujnik na co wskazuje pochodzenie auta to przypuszczalnie maluchowski czujnik też będzie pasował. Ja nie miałem okazji naprawiać akurat tej dolegliwości w Poldku z silnikiem Citroena ale tak jak już napisałem może pasować czujnik od 126p lub 125p (później FSO 1500). Jeżeli jednak nie mam racji to wykręć tamten czujnik i zmierz średnicę gwintu suwmiarką i gdyby okazało się że jest tam gwint M10/1 lub /1,25 lub/1,5 to właśnie te czujniki które wymieniłem możesz adoptować gdyż mają większy gwint ( przyp M12/1,5). Ja tak zawsze robię gdy mam do czynienia z nietypowymi czujnikami i to działa. Wszystkie silniki pracują na podobnym ciśnieniu oleju więc to nie ma większego znaczenia jaki czujnik zastosujesz - barierą są gwinty a to można przeskoczyć dotaczając redukcję (kiedy trzeba przejść na mniejszą średnicę otworu) lub przerobić gwint na czujniku gdy otwór pod czujnik jest mniejszy niż gwint na nowym czujniku.
    To tyle co mogę Tobie doradzić.

    Pozdrawiam
    A.G.

    0
  • #4 04 Paź 2005 20:12
    Ziutek88
    Poziom 10  

    Cześć A.G. Bardzo mi pomogłeś tak pasuje od Fiata 125.Bardzo dziękuje pozdrawiam. Józek

    0