Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Czy istnieje bezpieczny uniwersalny odbiornik Keeloq?

17 May 2020 16:57 900 16
  • Level 11  
    Mam taki problem. Szlaban z podpiętymi ośmioma różnymi odbiornikami pilotów Keeloq. Nikt nie jest w stanie tym zarządzać, nikt tak na prawdę nie wie co jest zapamiętane w odbiornikach. Chcemy to wymienić na odbiornik, którym da się zarządzać. Ale mamy na osiedlu różne piloty: DTM Neo, Nice Smilo, Came Space, Wiśniowski 2k433, BFT Mitto, Nice Flor-s.
    Czy istnieją odbiorniki uniwersalne, które potrafią obsłużyć wiele różnych pilotów, ale jednocześnie nie pozwalają na nieautoryzowane kopiowanie pilotów? Dotychczas trafiam w opisach albo na enigmatyczne wpisy albo wprost info, że analizowana jest tylko część transmisji, tylko numer pilota.
  • Gantry automation specialist
    A zobacz DTM Multi MAX - i ogólnie ofertę DTM, mają listę kompatybilności - co wskazuje na obsługę zmiennokodową wymienionych systemów - ale prawdę ukaże kontakt z producentem. W/w ma także obsługę bazy danych z PC.
  • Level 11  
    kotbury wrote:
    A zobacz DTM Multi MAX - i ogólnie ofertę DTM, mają listę kompatybilności - co wskazuje na obsługę zmiennokodową wymienionych systemów - ale prawdę ukaże kontakt z producentem. W/w ma także obsługę bazy danych z PC.

    Gdyby obsługiwał te piloty to byłoby idealne rozwiązanie - zadałem im pytanie, jutro może zadzwonię. Ale jak na razie to tylko Proxima pisze wprost w kartach katalogowych w jaki sposób rozumie kompatybilność. Wszystko co na razie znalazłem tylko doczytuje numer seryjny, czyli klonować można do woli.
  • Level 39  
    Jak pisał Kotbury DTM max multi , można dokupić przewód i zarządzać dostępem z PC-ta., przez internet. Mam klienta z dużym parkingiem i jest bardzo zadowolony z tego rozwiązania.
    Nie wiem, czy obsłuży wszystkie wymienione piloty, jesli nie tp trzena przejść na jakieś dobre, proste i toporne np stere modele elmesa.
  • Level 11  
    Pogubiłem się.
    Jeden producent na P. twierdzi, że nie da się zrobić odbiornika do pilotów różnych producentów, a jednocześnie zabezpieczonego przez użyciem pilotów samokopiujących (bardzo konkretna rozmowa).
    Producent na D. twierdzi, że ich produkt jest przez tym zabezpieczony (ale osoba z którą rozmawiałem nie była przekonująca w tym co mówi).
    Jeden ze sprzedawców potwierdza słowa P. także w odniesieniu do wspomnianego odbiornika DTM... I kto ma rację?
    Mam na obiekcie kilku cwaniaków, którzy używają pilotów samokopiujących. Mam też stare piloty stałokodowe, które muszą zniknąć (Came Space i Nice Flo). Jeżeli musiałbym wymienić część pilotów to przy tej ilości bardziej opłaca się wdrożyć czytniki kart dalekiego zasięgu i zapomnieć o pilotach.
  • Level 43  
    Raczej pilotów nie zachowasz. Jak dużo mieszkańców to rozpoznawanie kamera tablic rejestracyjnych. W przeliczeniu wyjdą znośne pieniądze. Masz też IDO 1000. Też się to fajnie z komputera zarządza.
  • Level 11  
    kkknc wrote:
    Raczej pilotów nie zachowasz. Jak dużo mieszkańców to rozpoznawanie kamera tablic rejestracyjnych. W przeliczeniu wyjdą znośne pieniądze. Masz też IDO 1000. Też się to fajnie z komputera zarządza.

    Odczytywanie tablic z miejsca zaproponowałem, ale napotkałem niezrozumiały dla mnie opór. Najważniejsze pytanie było "a co jak będzie padał śnieg", mimo że jednocześnie robimy otwieranie za pomocą telefonu.
    Ten odbiornik Gorke współpracuje chyba tylko z ich pilotami, tak samo jak DTM w wersji nie-Multi.
  • Gantry automation specialist
    Tylko prośba - weź na spytki producenta na D. i ustal raz na zawsze jak się ma sprawa z tym "multi" w powiązaniu z keeloq - dla pożytku forum... . Producent P. jest chyba pionierem reverse engineering i wiedzą co mówią ale tylko bozia wie wszystko...
    PS. Came Space zdaje się jest zmiennokodowy (potrzebuje karty dekodującej keeloq i podwójnego dopisywania pilotów). Ze stałych zostaje ci tylko Flo.

  • Radio controllers specialist
    Witam,
    Koledzy, każdy tzw, odbiornik uniwersalny dostępny na rynku polskim jest odbiornikiem który analizuje tylko część stałą 28 bitów z 56 bitów kodowania HCS (Keeloq).
    Każdy system kodowania HCS (np.HCS300,,,) różni się od siebie tylko 64 bitowym kluczem kodującym (kluczem producenckim), który koduje część zmienną transmisji (32 bity).

    Oczywiście możliwy jest " uczciwy " odbiornik wielosystemowy. Odbiornik po odebraniu transmisji rozkodowuje go po kolei wszystkimi znanymi sobie kluczami producenckimi. Jeżeli systemów jest wiele, to takie rozkodowywanie dodatkowo przedłuża reakcję odbiornika, który dodatkowo musi sprawdzić czy rozkodowany pilot znajduje się w pamięci odbiornika.
    Teoretycznie i praktycznie można zrobić taki odbiornik, ale producent musi znać klucze kodujące tych producentów. Jeżeli producent nie oferuje żadnych innych produktów innych producentów, np: pilotów, to na 99.99% ich nie zna.
    Firma Elmes produkuje "uczciwy" dwusytemowy odbiornk HCS jeden system to kodowanie Eldrim, a drugi z system Wiśniowski.
    Wiśniowski - jest systemem wymyślonym dla Wiśniowskiego przez Eldrim.
    Jeżeli ktoś w firmie na D informuje że ich odbiornik jest "uczciwym" odbiornikiem wielosystemowym - mówi nieprawdę, z udziałem, lub bez udziału świadomości.

    Istnieje kilka sposobów weryfikacji czy odbiornik uczciwie analizuje kod zmienny.
    Podaję dwa najprostsze.
    1. Jeżeli radio ma możliwość wyłączenia trybu rejestracji stałokodowej – należy ją wyłączyć.
    Jeżeli radio rejestruje wówczas tylko piloty z HCSem systemowe, a nie rejestruje pozostałych pilotów z HCSem to my pewność, że radio zna klucz szyfrujący i potrafi odczytać część zmiennokodową i prawie na pewno pracuje zmiennokodowo.


    2. Drugi, dosyć łatwy dla niektórych systemów sposób, to zarejestrować pilota w radioodbiorniku. Odłączyć zasilanie odbiornika i wiele razy nacisnąć zarejestrowany przycisk pilota. Wyłączone radio nie odbiera pilota.
    Wiele dla DTMu oznacza minium 17 razy,
    - dla FAAC FIX i FAAC RC minium 15razy,
    - dla PROXIMy 32 razy,
    - dla Nice Smilo aż 256 razy,
    a dla CAME SPACE naciskałem ponad 600 razy i eksperyment się nie udał, mają za szerokie okno, ale kod jest kodem zmiennym.
    Producent MICROCHIP zaleca 17 razy.
    Następnie dołączamy zasilanie odbiornika, czekamy aż odbiornik osiągnie stan gotowości (przejdzie do normalnej pracy) i naciskamy zarejestrowany przycisk pilota, jeżeli odbiornik nie zareagował na pierwsze naciśnięcie, a zareagował dopiero na powtórne naciśnięcie – to mamy pewność że odbiornik pracuje w systemie zmiennokodowym….
    pozdrawiam
    PROXIMILIAN
  • CCTV and Stationary Alarms specialist
    kwitkows wrote:
    kkknc wrote:
    Raczej pilotów nie zachowasz. Jak dużo mieszkańców to rozpoznawanie kamera tablic rejestracyjnych. W przeliczeniu wyjdą znośne pieniądze. Masz też IDO 1000. Też się to fajnie z komputera zarządza.

    Odczytywanie tablic z miejsca zaproponowałem, ale napotkałem niezrozumiały dla mnie opór. Najważniejsze pytanie było "a co jak będzie padał śnieg", mimo że jednocześnie robimy otwieranie za pomocą telefonu.
    Ten odbiornik Gorke współpracuje chyba tylko z ich pilotami, tak samo jak DTM w wersji nie-Multi.


    Jest jeszcze Corral z systemem Radio Net. Piloty można "wczytać" do systemu kontroli dostępu jak karty i zarządzać ich uprawnieniami.

    Odnośnie odczytywania tablic, to sposób ten ma pewne wady użytkowe. Do systemu wpisane są określone tablice i każda zmiana pojazdu jakim chcemy wjechać wymaga zgłaszania w administracji. Właściciele jednego miejsca parkingowego mogą mieć kilka samochodów i chcą parkować je zamiennie. Inni parkują motocykle, które tablicę rejestracyjną mają tylko z tyłu. Niektórzy mają samochody służbowe nieprzypisane na stałe i co kilka dni używają inny.

  • Radio controllers specialist
    RadioNET wczytuje piloty stałokodowo, więc będzie też reagowało na wszystkie kopie zarejestrowanych pilotów.
    PROXIMILIAN
  • CCTV and Stationary Alarms specialist
    PROXIMA sj wrote:
    RadioNET wczytuje piloty stałokodowo, więc będzie też reagowało na wszystkie kopie zarejestrowanych pilotów.
    PROXIMILIAN


    To w takim razie tez odpada.
    Byłem przekonany, że czytałem gdzieś o zastosowaniu w nim kodu zmiennego.
  • Level 23  
    O, kol. @PROXIMA sj spadł mi z nieba ;)
    Używałem już Waszej karty zamiennej z kartą FAAC w poprzedniej pracy, ale tylko stałokodowo.
    Teraz szukam czegoś bezpieczniejszego do domu, piloty już posiadam -Faac, chyba fix2, zresztą HCS można wymienić ;)
    Coś polecisz? minimum 2kanały.
    PS
    Zastanawiam się też, jak zrobić alarm w garażu, a raczej jak go bezpiecznie dezaktywować żeby nie wyzwalał się wjazdem samochodu.
  • Gantry automation specialist
    Odbiornik oryginalny Fix dwukanałowy zewnętrzny lub tańszy zamienniki właśnie Proximy NW2 zgodny z Fixem.
    A co do garażu - sam system - to masz bogactwo na rynku - od taniutkich chińskich typu Red alarm system (przeważnie z obsługą telefoniczną GSM a dla bezpieczeństwa - z krajową profesjonalną kablową czujką podczerwieni) aż do profesjonalnych i niestety kosztownych systemów z prawdziwego zdarzenia.
    Dezaktywacja - niestety rzadko który napęd garażowy (nie napisałeś, co masz) ma wyjście sygnalizacji otwartej bramy, którą to sygnalizację dałoby się zastosować do dezaktywacji alarmu. Pozostaje zamontować na szynie napędu dodatkową krańcówkę lub kontaktron magnetyczny.
  • Level 23  
    kotbury wrote:
    Dezaktywacja - niestety rzadko który napęd garażowy (nie napisałeś, co masz) ma wyjście sygnalizacji otwartej bramy, którą to sygnalizację dałoby się zastosować do dezaktywacji alarmu. Pozostaje zamontować na szynie napędu dodatkową krańcówkę lub kontaktron magnetyczny

    Mam własnej produkcji, więc to nie problem, problem jest inny -jak ktoś otworzy bramę, to po co mi wtedy alarm?
    Dlatego myślałem o dezaktywacji, prostej a bezpiecznej (pilot dwukierunkowy?), bo przez GSM/internet to ja sobie zrobię.
  • Level 11  
    Ostatecznie kupiliśmy odbiornik DTM Wigo ale piloty traktujemy tylko dodatek dla tych, którzy nie mogą skorzystać z podstawowego trybu otwierania szlabanów - odczytywania tablic rejestracyjnych oraz telefonu (moduł GSM). Całością steruje system kontroli dostępu i tam zarządzamy numerami pilotów i telefonów.