Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jak nagłośnić dom - prośba o poradę

17 May 2020 17:37 246 1
  • Level 2  
    Witam, planuję nowy dom i ponieważ nie znam się na audio domowym prosiłbym o poradę. Dotąd nie posiadałem TV ( rodzinna decyzja ) co za tym idzie nie było zestawu kina domowego. Wystarczył gamingowy PC podłączony od rzutnika raz na jakiś czas.

W nowym domu chciałbym podłączyć rzutnik permanentnie pod sufitem. Rzutnik będzie podłączony do komputera jako źródła ( HDMI ) - oglądanie netflix/hbo itp.

Pytanie nr 1- kabel do rzutnika będę kładł w tynku, czy nie byłoby warto raczej podłączyć kabel DisplayPort i zrobić przelotkę przy rzutniku na HDMI ( nie posiada displayport). W przyszłości rzutniki raczej nie będą miały HDMI.

Chciałbym kupić zestaw kina domowego aby móc filmy oglądać w 5.1. Mogę je podłączyć do komputera ( jestem informatykiem i ze zdobyciem karty typu Soundblaster sobie poradzę ).

Pytanie nr 2 - czy takie połączenie będzie ok ? Czy będzie problem z synchronizacją sygnału pomiędzy rzutnikiem a kinem domowym ( tak aby dźwięk się nie rozjeżdżał ? Czy nie powinienem sygnału HDMI najpierw puścić do kina domowego ( wolałbym display port ) a potem podłączyć kino domowe do rzutnika ?

Pytanie nr 3 - kable do głośników kina domowego - analogicznie - chciałbym je poprowadzić pod tynkiem. Rozumiem że zwykły kabel głośnikowy 2mm wystarczy do połączenia ? Na jakiej wysokości powinny być głośniki ? Pod sufitem ? Na wysokości głowy ?

W kuchni chciałbym sobie zrobić możliwość puszczenia muzyki kiedy pichcę. Jest odległa od dużego pokoju gdzie będzie wspomniane kino. Nie ma konieczności 5.1 czy takich bajerów, ale dobrej jakości z więcej niż jednego źródła byłoby fajnie.