Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Stihl MS180 - reanimacja silnika

18 Maj 2020 11:46 372 15
  • Poziom 3  
    Witam, mam starą pilarkę Stihl, która wygląda mniej więcej tak jak na zdjęciach, porysowany tłok choć w środku cylinder nie ma rys, jak i koło magnesowe również jest nadgryzione. Jak i również nie wiem czy poprawnie jest założona dźwignia, powinno być tak na foto? I pytanie do was jak zabrać się za wymianę tego całego cylindra? Lepiej cały cylinder z tłokiem czy sam tłok? Widzę aukcje na Allegro że nawet za 60zł można kupić komplet z uszczelniaczami, tylko czy to nie jest jakiś jeden wielki bubel? Pilarka oczywiście nie odpala, chociaż iskra przeskakuje, ale po naciśnięciu gazu od razu odskakuje ta dźwignia, nie można podpompować paliwa.
    Stihl MS180 - reanimacja silnika Stihl MS180 - reanimacja silnika Stihl MS180 - reanimacja silnika
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 11  
    A dlaczego chcesz wymieniać cylinder i tłok? Sprawdzałeś ciśnienie sprężania manometrem? 90% usterek starszych piłkarek powoduje gaźnik a konkretnie membrany w gaźniku. Możesz wymienić cały gaźnik bo zamienniki są tanie albo kupić zestaw uszczelek i membran. Wymiana jest prosta https://youtu.be/RfzzTilqwo0 Wszystko znajdziesz na popularnym portalu aukcyjnym. Ostatnio trochę czasu poświęciłem swojej kosie spalinowej, która ma taki sam silnik. Warto przy okazji wymienić przewody paliwowe, świecę, filtr paliwa, filtr powietrza. Moja kosa po tych zabiegach chodzi jak nowa :)
  • Poziom 3  
    To ciśnienie jest dość słabe nie wiem czy to wina kola zamachkwego w którym uszczerbiony jest jeden kawałek

    Dodano po 3 [minuty]:

    Pociągając za rozrusznik, nie stawia on żadnego oporu praktycznie, można lekko kręcić jakby w cylindrze nie było wkreconej świecy
  • Poziom 3  
    Zaliczyłem zdjęcie wału po demontażu świecy nie pokoi mnie fakt że jest tak bardzo porysowany, lekko widać rysy również po zdjęciu tłumika. Chociaż iskra przeskakuje, ale też jest problem z tą dzwignia do ssania, cały czas chodzi bardzo luźno a jak nacisne gaz, to przeskakuje do pozycji 0, nie wiem jak to dokładnie założyć.
  • Poziom 11  
    Trudno mi się wypowiedzieć na temat pilarki. Jednak z tego co wiem dźwignia ssania po dodaniu gazu właśnie powinna odskoczyć. Natomiast jeśli chodzi o rysy to zależy jak są głębokie i czy mają wpływ na uszczelnienie wału. Jeśli nie da się uszczelnić to wał do wymiany.
  • Poziom 27  
    Bart.x napisał:
    Zaliczyłem zdjęcie wału po demontażu świecy nie pokoi mnie fakt że jest tak bardzo porysowany, lekko widać rysy również po zdjęciu tłumika. Chociaż iskra przeskakuje, ale też jest problem z tą dzwignia do ssania, cały czas chodzi bardzo luźno a jak nacisne gaz, to przeskakuje do pozycji 0, nie wiem jak to dokładnie założyć.

    Pod dźwignią jest taka sprężysta blaszka do podgięcia lub wymiany. Pokaż zdjęcie tłoka po zdjęciu tłumika i odkręć pokrywę rozrusznika i pokaż to wyszczerbione magneto bo wróżek tu nie ma a na tych zdjęciach nic nie widać (wyszczerbione koło magnesowe nie ma wpływu na kompresję ale porysowany tłok od strony wydechu oznacza silnik do remontu).
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    Dekalog napisał:
    Tutaj masz trochę informacji. Ja tez nich korzystałem. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3652436.html https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2418690.html Wygląda na uszczelniacze wału korbowego. Właśnie na nich gubi kompresję. Jeśli będziesz wymieniał to tylko na orginały.



    Co ty opowiadasz.
    Uszczelniacze wału nie mają nic do kompresji.
    Zmierzyć ciśnienie w cylindrze i od tego zacznij.
    Jak wyjdzie koło 8 barów to już słabo.
  • Poziom 3  
    wporządku od jutra zabiorę się za robotę i powiem co i jak
  • Poziom 3  
    Okej rozberalem cały silnik sprawa wygląda tak, dziura w tłoku czyli napewno kwalifikuje się do wymiany, wal korbowy wygląda wporzadku, łożyska również, nie ma luzow, uszczelniacze wału odrazu również wymienię bo już są lekko sparciale, ale teraz pytanie cylinder wygląda wporzadku, nie widać i nie czuć pod palcem żadnych znacznych rys czy jego też mam wymieniać?, załączam fote również gaźnika, membrany są już trochę wyschniete i jakiej firmy zamienniki polecacie a i czy kolo zamachowe z jednym uszczerbkiem również zakwalifikować do wymiany ? Stihl MS180 - reanimacja silnika Stihl MS180 - reanimacja silnika Stihl MS180 - reanimacja silnika Stihl MS180 - reanimacja silnika Stihl MS180 - reanimacja silnika
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Cylinder zostaw w spokoju. Dziura w tłoku od nieudolnego blokowania wału (nie wiem czy to Twoja robota czy dałeś komuś aby zepsuł ach szkoda gadać). Koło zamachowe w zasadzie powinno być wymienione choć piła będzie chodziła (brak wyważenia może przyśpieszać zużycie łożysk itp.). Nie wiem po co rozebrałeś gaźnik. Uszczelniacze i tłok tylko oryginał jeżeli piła ma chodzić długo, koło magnesowe może być używka.
  • Poziom 3  
    Pilarka nigdy nie była rozbierana chodziła do końca, ale leżała ok 2 lata nie używana, dostałem ja po dziadku nie znam jej historii. Gaźnik złożyłem do kupy. Jutro jadę oo części.
    Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi
  • Poziom 3  
    Witam pilarka zamontowana założony nowy tłok i pierścienie, skrecona zapłon ustawiony 0.20mm, iskra jest paliwo dochodzi do gaźnika piła nie odpala, nawet po dolaniu paliwa do cylindra nie chce niestety zagadać, gdzie szukać przyczyna dalej ? Kompresja jest
  • Poziom 22  
    Tłok założony w dobrą stronę??
  • Poziom 3  
    Tak tłok jest zamontowany strzałką do wydechu, tak samo pierścienie zostały ustawione na wypustach, zmieniłem świece i zamoczyłem ją w paliwie odpaliła i chodzi cały czas na wolnych obrotach, jak ją zgaszę i próbuje jeszcze raz odpalić nie ma z tym problemu, tylko zaczyna się problem gdy odczekam z 5 minut, paliwo odparuje z świecy i już wtedy nie pali, problem mam również z dźwignią, która umożliwia rozruch silnika i zaraz ssania, i myślę że tu jest przyczyna, bo nie da się nią zgasić pilarki na pozycji 0, da się tylko uruchomić na pozycji 1, i ew na ssaniu, czyli na dolnej pozycji, ale ona zaraz odskakuje i przechodzi o 1, blaszka nie jest ułamana nigdzie, tak samo włącznik również jest sprawny. posiada ktoś może taką samą pilarkę aby pokazać jak wygląda montaż tej dźwigni ?, gdy na siłę próbuję włączyć 0, ona całkowicie odskakuje mi z mocowania.

    Okej dzisiaj poprawiłem to dźwignie, normalnie wchodzi na 0 i 1, tylko dalej mam problem z tym że nie chce wpelni zamknąć gaźnika na ssaniu, wieko gaźnika nie domyka się całkowicie na ssaniu tylko zostawia kilka milimetrów przerwy, na polssaniu zostawia większą przerwę, a na 1 całkowicie się otwiera. Ale mimo to i tak nie da rady odpalic pilarki a skrzynia korbowa jest szczelna, nie leje się z niej paliwo ani nie ma żadnych wycieków. Po nałożeniu pasty doczekałem ok 3h zanim silnik złożyłem do karteru

    a jeszcze co do uszczelnienia zastosowałem taki sylikon, bo niestety w mieście nie dostałem pasty Dirko, Sprzedawca doradził mi użycie tej pasty/sylikonu.

    https://allegro.pl/oferta/pro-seal-silikon-wy...TK_UtnMhx_VUAqklmC7shGqeOpn5fI8RoCASYQAvD_BwE
  • Poziom 3  
    Nowy gaźnik załatwił sprawę
    pozdrawiam i dziękuje wszystkim za odpowiedzi