Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra II i problem z zapalaniem

krystian2002 03 Paź 2005 21:52 1874 6
  • #1 03 Paź 2005 21:52
    krystian2002
    Poziom 2  

    Witam,
    Mam pytanie co moze byc przyczyna takiego zjawiska :)
    Opel Astra II 1,6 benz. (2000 rok) czasem nie chce zapalic, przekrecajac kluczyk slychac tylko takie cykniecie w rozruszniku :|
    Natomiast jak sciagne kable z akumulatora i na nowo zaloze to rozrusznik kreci :?:
    Pozniej jakis czas (tydzien-2 tygodnie) jest OK, i znowu to samo.

    Prosze o pomoc.

    Pozdrawiam

  • #2 03 Paź 2005 22:00
    Orochimaru
    Poziom 31  

    Witam nowego kolegę na forum.
    Rozrusznik potrzebuje bardzo dużo prądu, więc zapewne chodzi o to, że masz zanieczyszczone klemy.
    Przetrzyj je, jak również słupki na akumulatorze, drobnym papierem ściernym, posmaruj cienko wazeliną i przykręć dobrze klemy.
    Sprawdź też czy zero jest dobrze przykręcone do nadwozia.

  • #3 03 Paź 2005 22:12
    krystian2002
    Poziom 2  

    Dzieki za tak szybka odpowiedz, ale chyba to nie jest wina klem i aku, akumulator kupilem nowy i klemy czyscilem, i dalej to samo.
    Moze to cos z rozrusznikiem ?
    Albo cos z masa na silniku ? (tak mi powiedzial mechanik, tylko nie umial tej masy znalezc :cry: )

    Moze ktos mial jakis podobny problem ?

    Pozdrawiam

  • #4 03 Paź 2005 22:15
    HZ10
    Poziom 14  

    jak jej nie umiał znaleźć to może jej nie ma! a tak być nie może

  • #5 03 Paź 2005 22:23
    Orochimaru
    Poziom 31  

    Powinien być przewód łączący zero akumulatora, z karoserią (łatwy do znalezienia) i karoserię z silnikiem (to pewnie ten którego szukał mechanik).
    wyczyść połączenia przewodów z rozrusznikiem.
    Jeśli to nie to, to może problem z immobiliserem, choć to mało prawdopodobne.

    Czy samo odpięcie i podpięcie akumulatora rozwiązuje sprawę?

  • #6 03 Paź 2005 22:32
    krystian2002
    Poziom 2  

    Nie umial znalezc, bo wywnioskowalem ze sie za bardzo nie orientowal w jakim miejscu jej szukac. Ogladal silnik i nie widzial, ale powiedzial ze niewie gdzie w tym aucie moze byc. Moze ktos wie w ktorym miejscu jest.

    Moglbym pojechac do innego mechanika, ale wolalem zapytac na forum, byc moze ktos sie juz z tym zetknal.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Przewody przy rozruszniku byly czyszczone przez mechanika.

    Jak narazie 2 x tylko sciagnalem klemy i zalozylem i auto zapalilo :|

  • #7 04 Paź 2005 21:08
    Orochimaru
    Poziom 31  

    Sprawdzałem dziś swoją Astrę 14NZ i mam plus i minus bezpośrednio do rozrusznika poprowadzone przewodami, więc moim zdaniem nie ma czegoś takiego jak osobna masa silnika.
    Silnik jest masowany przewodem od rozrusznika.
    Chyba, że się mylę :D

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME