Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Suzuki GSX550ES - Uszkodzony moduł zapłonowy

18 May 2020 15:30 561 8
  • Level 26  
    Reanimuję starego GSX550ES z 1985 roku. Okazało się że uszkodzony jest moduł zapłonowy. Ceny nowego przyprawiają o zawrót głowy (ok. 600 Euro), a używany ciężko trafić, a jak jest to za 700 zł. W związku z tym chciałbym zapytać czy byłaby szansa włożyć inny moduł zapłonowy, od innego pojazdu? Jest to typowy moduł DC, dwa impulsatory, 2 dwustrzałowe cewki WN. Ktoś podpowiedział mi że podłączał w takim motocyklu 2 moduły zapłonowe od chińskiego ATV i że zdawało to egzamin, jednak u mnie kiedy na próbę kupiłem takie moduły i podłączyłem jeden, to początkowo nawet była jakaś słabiutka iskra, ale za chwilę już jej nie było. Teraz pojawia się 1 iskra na początku kręcenia - objaw uszkodzonego modułu. Tego drugiego w ogóle nie montowałem żeby go też nie uszkodzić.
    Czy możliwe byłoby zamontowanie modułu od innego japonskiego motocykla? Jakiegoś dostępnego i w normalnej cenie? A może jakiś samochód? Np Polonez? Nie jestem pewien czy oryginalny moduł miał przyspieszacz zapłonu w funkcji obrotów, ale może coś udałoby się podpasować nawet kosztem nieznacznej utraty mocy? To nie będzie motocykl na codzienne użytkowanie
  • Level 24  
    Może taniej bedzie napwić stary moduł
  • Level 26  
    Stary moduł zalany jest twardą żywicą, problematyczne będzie jego rozebranie. Z resztą pisałem w tej sprawie do jednej firmy zajmującej się tym i wycena też oscylowała w granicach 600-800 zł (w zależności od uszkodzeń)
  • Level 39  
    cyborg39 wrote:

    Czy możliwe byłoby zamontowanie modułu od innego japonskiego motocykla? Jakiegoś dostępnego i w normalnej cenie? A może jakiś samochód? Np Polonez? Nie jestem pewien czy oryginalny moduł miał przyspieszacz zapłonu w funkcji obrotów, ale może coś udałoby się podpasować nawet kosztem nieznacznej utraty mocy? To nie będzie motocykl na codzienne użytkowanie


    Dorabiając moduł z innego pojazdu trzeba uwzględnić kilka aspektów. Sposób rozwiązania układu zapłonowego, sposób sterowania układu zapłonowego, ilość cewek zapłonwych istnienie rozdzielacza, idt. Gdy znajdziesz układ zapłonowy z innego pojazdu, ale z identycznym sterowaniem to nie ma przeszkód aby go zabudować i powinien działać równie skutecznie. Nie wiem jak wygląda sterowanie cewkami w tym motocyklu, ale na pewno inne modele mają zbliżone rozwiązanie i powinno to zadziałać.
    Nie masz też nic do stracenia, aby wypatroszyć żywicę z uszkodzonego modułu i sprawdzić tranzystory kluczujące cewką (cewkami?). To może być uszkodzone w tym module i być może się da stosnkowo prosto naprawić we własnym zakresie.
  • Level 26  
    Moduł wygląda na poważnie uszkodzony ponieważ pomiędzy żadnymi z pinów nie ma jakiejkolwiek rezystancji, ponadto spalone były obydwa impulsatory - musiało kiedyś być konkretne zwarcie/przepięcie. Nie mam pojęcia jak zdjąć żywicę nie uszkadzając reszty.. Co do teorii to wszystko rozumiem, czekam na odpowiedz kogoś kto coś takiego robił i podpowie konkretnie co i z czego
  • Level 39  
    cyborg39 wrote:
    Moduł wygląda na poważnie uszkodzony ponieważ pomiędzy żadnymi z pinów nie ma jakiejkolwiek rezystancji, ponadto spalone były obydwa impulsatory - musiało kiedyś być konkretne zwarcie/przepięcie. Nie mam pojęcia jak zdjąć żywicę nie uszkadzając reszty.. Co do teorii to wszystko rozumiem, czekam na odpowiedz kogoś kto coś takiego robił i podpowie konkretnie co i z czego


    Nie mierz rezystancji ale użyj testu diody i w ten sposób sprawdź czy piny przewodzą.
  • Level 24  
    Kolego w suzuki GS 500 masz 2 impulsatory i moduły troche tańsze tam masz 2 pojedyncze cewki więc może moduł z GS dał by radę bez wiekszych przerubek i wyrobił by na każdym torze na cewke podwójna jak jest u Ciebie