Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Mondeo MK3 TDDI - P0216 czujnik położenia wałka korbowego - awaria obwodu

18 Maj 2020 20:29 186 5
  • Poziom 9  
    Mam w swoim Mondeo MK3 TDDI 115KM taki problem. Samochód bardzo ciężko zapala , a jak już zapali to chodzi bardzo nierówno, silnikiem szarpie, samochód bardzo kopci , a po naciśnięciu gazu silnik w ogóle nie wchodzi na wyższe obroty. Mam dwa błedy P0216 czujnik położenia wałka korbowego - awaria obwodu oraz P1631 przekaźnik główny usterka.
    Jakie są objawy uszkodzonego czujnika wału korbowego ? Gdzie znajdę ten przekaźnik główny ? Pod akumulatorem znalazłem przekaźnik o nr 94VG14N089 70A ale on chyba jest od świec żarowych . Czy mam rację ?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 3  
    Tak przekaźnik który znalazłeś napewno odpowiada za świece, Szykał bym winy w instalacji do czujnika.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 9  
    To gdzie znajdę przekaźnik główny ?

    Dodano po 1 [godziny] 10 [minuty]:

    Nie ma ktoś z was zdjęcia gdzie znajduje się czujnik położenia wału korbowego w mondeo TDDI 115KM ?
  • Poziom 9  
    Czujnik już wymieniony, silnik zapala i chodzi równo na biegu jałowym, wkręca sie na obroty jednak po kilkunastu minutach silnik zgasł i nie można było go odpalić . Dopiero otwarcie filtra paliwa i dolanie do niego paliwa spowodowało , że silnik znowu odpalił. Wygląda jak by paliwo się cofało . Po podłączeniu do komputera nie ma już żadnych błędów.
    Jest jeszcze jedna podejrzana rzecz o którą chciałbym zapytać. Gdy silnik pracuje z dwóch wtrysków widać wylatujący dym.
    Co może być powodem nieszczelności na tych wtryskach ? Tam jest jakaś uszczelka oprócz tej uszczelni ( na zdjęciu poniżej )

    Ford Mondeo MK3 TDDI - P0216 czujnik położenia wałka korbowego - awaria obwodu

    Tutaj zamieściłem filmik z tego dymienia
    https://www.youtube.com/watch?v=lvfr2NVjNII&feature=youtu.be
  • Poziom 26  
    Te uszczelki są na górze, a na styku głowicy i wtryskiwacza masz miedziane podkładki i są prawdopodobnie wypalone. A jak brakuje paliwa to sprawdź czy pompa pomocniczą przy baku działa.
  • Poziom 27  
    lukasz12345678910 napisał:
    Te uszczelki są na górze, a na styku głowicy i wtryskiwacza masz miedziane podkładki i są prawdopodobnie wypalone.
    Nawet jeśli byłyby uszkodzone podkładki metalowe pomiędzy wtryskiwaczem i głowicą, to przy szczelnych uszczelkach pomiędzy wtryskiwaczem i pokrywą klawiatury spaliny szły by do odmy, a nie na zewnątrz.
    Wymieniłbym te dwie uszczelki (ze zdjęcia), bez wyjmowania wtryskiwaczy - robota szybka i prosta.

    Przy okazji: podkładki pod wtryskiwacze w silnikach Puma Duratorq 2,0/2,4 (Mondeo, Transit) są stalowe, nie wolno stosować miedzianych.
    http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Podkladka-pod-...skiwacz-Mondeo-Mk3-2.0-TDDi-TDCi-komplet/2361
    https://mccar.pl/ford-mondeo-mk3-2000-2007-cz...nsit-mondeo-mk3-20-tddi-zamiennik-fs0231.html