Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Bosch WAS28741PL/16 - silnik nie potrafi obrócić bębna po wcześniejszym F43

18 Maj 2020 23:52 108 4
  • Poziom 3  
    Pralka wyrzuciła błąd F43. Po sprawdzeniu szczotek, przeczyszczeniu silnika i złożeniu zresetowałem status błędu. Pralka zaskoczyła, jednak silnik wyraźnie ma problemy ze startem, nie wyskakuje żaden błąd na wyświetlaczu natomiast silnik nie potrafi ruszyć bębna.
    Załączyłem nagranie gdzie dźwięk silnika wskazuje pełnienia problem.

    Pełne oznaczenia z etykiety na drzwiczkach:
    WAS28741PL/16 FO 8809 200042
    KD Code ME146AL 40110X412000101
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Pomocny post
    Specjalista AGD
    Ja_Jacek napisał:
    Po sprawdzeniu szczotek

    Owe szczotki to raczej wymienione powinny być, bo sa za krótkie, praca silnika ewidentna dla zużytych szczotek.
  • Poziom 3  
    mrice napisał:
    Ja_Jacek napisał:
    Po sprawdzeniu szczotek

    Owe szczotki to raczej wymienione powinny być, bo sa za krótkie, praca silnika ewidentna dla zużytych szczotek.


    Szczotki zostały wymienione na nowe, efekt ten sam. Poniżej nagranie z innej strony silnika. Widoczne wewnątrz błyski:
  • Pomocny post
    Specjalista AGD
    Hmm, dziwne... Ewidentnie słychać, że moduł podnosi zasilanie do silnika prawidłowo. Dalej objawy jak zużyte szczotki, ale być może jest uszkodzony wirnik. Motor trzeba by wysterować poza pralką i sprawdzić co się zeń dzieje, ale to raczej już raczej poza twoimi możliwościami napraw domowych.
  • Poziom 3  
    Błąd F:43 moim przypadku był spowodowany nie tyle kończącymi się szczotkami (miały jeszcze po 1cm długości) co zanieczyszczeniem silnika pyłem węglowym. Po oczyszczeniu i zresetowaniu sterownik pralki poprawnie wysterowywał silnik ale ten nie potrafił zaskoczyć. Problemem był odwrócony stojan – błąd przy składaniu. Niby cholernik symetryczny ale nie do końca. Z obu stron ma po 3 gniazda z czego z jednej 3 aktywne a z drugiej aktywne tylko jedno. Po powtórnym z łożeniu silnik działa poprawnie. Temat wyczerpany.