Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

2007 Mazda 5 1.8 benzyna emisje poza limitem, brak oscylacji napiecia sondy

maxylewith 19 Maj 2020 02:36 93 0
  • #1
    maxylewith
    Poziom 11  
    Witam.
    Posiadam Mazdę 5 z benzynowym silnikiem 1.8.
    Auto nie chce zdać norm emisji spalin.
    Wiadomo powszechnie, że te silniki są czule na terminowe wymiany odpowiedniego oleju.
    Samochód zakupiony bez oleju na bagnecie. Po dolewce okazało sie, ze olej jest czarny - mimo, ze rzekomo wymieniony niewiele wcześniej. Dodatkowo samochód palił olej, dymił przy solidnym butowaniu. Najgorzej dymił na postoju , trzymając 3000 obrotów. Lecz nie od razu. Dopiero po kilkudziesięciu sekundach. Zauważyłem też, ze utrzymanie 3000 nie bylo możliwe, albowiem nawet utrzymując pedał gazu idealnie w tym samym położeniu, obroty leciały w dół, a przy minimalnym dodaniu gazu szły na ok 4000. W samochodzie również uszkodzony był termostat (jeździł niedogrzany-pewnie długo) który został wymieniony, lecz nie zmieniło to nadmiernego dymienia przy próbach pomiaru emisji. Silnik chodził na bardzo bogatej mieszance.

    Sugerujac sie opiniami mechaników o zapieczonych pierścieniach ,podjąłem decyzje hardkorowego płukania silnika ropą zamiast oleju w układzie smarowania. Zalałem 3 litry ropy i 1.3 litra oleju. Silnik został odpalony kilkukrotnie z zimnego do temp ok 50/60 stopni. Chodził tylko na wolnych obrotach. Dodatkowo aplikowałem naftę na tłoki trzykrotnie na noc. Po tych zabiegach został zalany nowy olej, silnik zagrzany, olej spuszczony i ponownie zalany nowy 5w30.
    Silnik z ropą w układzie troche rzęził, byl hałaśliwy lecz po zalaniu oleju chodzi bardzo cicho, równo i olej na bagnecie pozostaje w kolorze słomkowym.

    Po płukaniu samochód został dobrze przegoniony w celu pozbycia produktów spalania nafty z układu wydechowego. Moim zdaniem zabieg płukania przyniósł rezultaty, ponieważ błękitnawe dymienie przy butowaniu już nie występuje. Jednakowoż gdy na postoju utrzymuje 3000 obrotów ( jak na teście emisji) samochód zaczyna znów po kilkudziesięciu sekundach dymić na biało. Również utrzymanie tych samych obrotów staje się niemożliwe.

    Moją uwagę zwrócił wykres napięcia z sondy.
    Do pewnego momentu napięcie oscyluje, by po kilkunastu/kilkudziesięciu sekundach zawisnąć w okolicach 0,8 Volta. Wtedy właśnie też pojawia się dymienie. Podczas jednej takiej próby pojawiła się też kontrolka silnika. Wygenerowany kod dotyczył zbyt bogatej mieszanki.

    Moje pytanie brzmi, czy to wina samej sondy, czy jest to wpływ innego czynnika?
    Z gory dziękuję za odpowiedzi.
    2007 Mazda 5 1.8 benzyna emisje poza limitem, brak oscylacji napiecia sondy 2007 Mazda 5 1.8 benzyna emisje poza limitem, brak oscylacji napiecia sondy
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.