Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

AG centrum Zenit-Blue Box - (CHECK) - MAP poniżej normy

19 May 2020 12:51 639 6
  • Level 6  
    Witam,

    AUTO: Peugeot 307 SW - 1.6 16v - 109 KM

    Zauważałem, że czasami auto przełącza się na gaz wcześniej niż zawsze i trochę nim szarpie
    (pomyślałem wtedy, że temperatura na reduktorze jest za niska, a gaz już się przełącza - wymieniłem czujnik temp. gazu).

    Sprawdziłem błędy w sterowniku i je usunąłem :
    AG centrum Zenit-Blue Box - (CHECK) - MAP poniżej normy AG centrum Zenit-Blue Box - (CHECK) - MAP poniżej normy AG centrum Zenit-Blue Box - (CHECK) - MAP poniżej normy


    Wymieniłem czujnik temperatury gazu ale nic nie zmieniałem w sterowniku (rezystancja w czujniku taka sama - 4.7 kOhm).
    Od tego momentu gaz przełączał się w temp. około 60°C
    (taką widziałem na desce rozdzielczej - w Peugeot 307)
    ale auto jeździło w porządku.

    Później sprawdziłem auto pod komputerem (po tygodniu):
    DODAM, że jak już miałem połączenie z komputerem to patrzyłem na temp. reduktora i przełączył się w odpowiedniej (37 °C) - Pierwszy raz od zmiany czujnika temp. reduktora.

    AG centrum Zenit-Blue Box - (CHECK) - MAP poniżej normy
    AG centrum Zenit-Blue Box - (CHECK) - MAP poniżej normy AG centrum Zenit-Blue Box - (CHECK) - MAP poniżej normy

    Ostatnio jak jechałem i dodałem gazu (na LPG) to się zamulił i nie chciał jechać. Została tylko benzyna.

    Co może być problem błędu: MAP poniżej normy?
  • Level 6  
    Pomyślałem, że dorzucę jeszcze kilka zdjęć, które mogą rzucić nowe światło na problem z gazem.
    AG centrum Zenit-Blue Box - (CHECK) - MAP poniżej normy AG centrum Zenit-Blue Box - (CHECK) - MAP poniżej normy

    Może trzeba wykonać autokalibrację, a może dopasować do sugerowanego modelu (wykres na zielono)?

    Ktoś? Coś?

    A tak wygląda instalacja gazowa "pod maską" AG centrum Zenit-Blue Box - (CHECK) - MAP poniżej normy AG centrum Zenit-Blue Box - (CHECK) - MAP poniżej normy


    AG centrum Zenit-Blue Box - (CHECK) - MAP poniżej normy AG centrum Zenit-Blue Box - (CHECK) - MAP poniżej normy AG centrum Zenit-Blue Box - (CHECK) - MAP poniżej normy AG centrum Zenit-Blue Box - (CHECK) - MAP poniżej normy
  • Level 6  
    Wydaję mi się że tak.
    Widziałem taką opcję w tym programie z Ag Centrum
  • Level 6  
    psooya wrote:
    To wyreguluj auto dla kazdego czasu wtrysku w CL na takie same korekty stft i ltft z kontrolnym porownaniem czasow wtrysku.
    Jest ogloszenie w tym dziale.


    Przyznam się szczerze, że jeszcze nie miałem czasu usiąść do tego co powiedziałeś (SESJA dla studenta bywa zabójcza :/).

    Ostatnio skasowałem błędy (jak pisałem posta) i odpiąłem auto od akumulatora. Przejechałem z 500 km (w tym trasa 100 km, w dwie strony). Ostatnio robiłem dystanse 4-6 km i ponownie wyskoczył Błąd. AG centrum Zenit-Blue Box - (CHECK) - MAP poniżej normy AG centrum Zenit-Blue Box - (CHECK) - MAP poniżej normy

    Tak to dziś wyglada :)
    Dodam, że jak dam "gaz do dechy" na benzynie to się najpierw zadusi silnik, a po około 3 sekundach obroty pójdą w górę.


    PS: Jak coś to nie robiłem żadnej kalibracji, a MAP-y (benzyny i gazu) uległy zmianie (szały na siebie) - nie wiem jak to się stało.
  • Level 6  
    psooya wrote:
    To wyreguluj auto dla kazdego czasu wtrysku w CL na takie same korekty stft i ltft z kontrolnym porownaniem czasow wtrysku.
    Jest ogloszenie w tym dziale.


    A czy to jednak to nie będzie "uszkodzony" czujnik MAP?
    Teraz zauważyłem na na wszystkich "zamrożonych ramkach" wartość podciśnienia wynosi 0,04-0,03 bara, która jest podobno niemożliwa (w aucie) do uzyskania.

    Wrzucam kolejne zdjęcia AG centrum Zenit-Blue Box - (CHECK) - MAP poniżej normy AG centrum Zenit-Blue Box - (CHECK) - MAP poniżej normy