Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Notlauf Corsa D 1.3cdti, problem z turbina

19 Maj 2020 18:49 96 3
  • Poziom 4  
    Witam, mam problem z moją Corsa D 1,3 cdti, od dłuższego czasu mam notlauf przy 120 na godzinę. Sprawdzałem jak pracuje kierowniczka turbiny, bo wiem że to częsty przypadek notlaufow. Ale sztanga od gruszki chodzi gładko, bez żadnych oporów. Obstawiam że to zaworek sterowania turbiną, dlatego zamówiłem nowy i podmieniłem, niestety nic to nie dało. Zauważyłem, że pompa vacum cały czas daje podciśnienie na zaworek i tutaj pytanie czy powinna cały czas dawać to podciśnienie na zaworek, czy też nie.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 28  
    Przyczyną trybu awaryjnego może tez być przepływomierz, nieszczelności w dolocie, nieszczelności w podciśnieniu, sama turbina i parę innych elementów, ale o tym na forum było sporo - starczy poczytać i posprawdzać. Jak zwykle warto zapytać komputer o błędy. Podciśnienie ma być cały czas, zawór reguluje ile ma być na gruszce. Nieststy opli nie znam zupełnie więc mogę jedynie ogólnie pisać.
  • Poziom 4  
    n6210 napisał:
    Przyczyną trybu awaryjnego może tez być przepływomierz, nieszczelności w dolocie, nieszczelności w podciśnieniu, sama turbina i parę innych elementów, ale o tym na forum było sporo - starczy poczytać i posprawdzać. Jak zwykle warto zapytać komputer o błędy. Podciśnienie ma być cały czas, zawór reguluje ile ma być na gruszce. Nieststy opli nie znam zupełnie więc mogę jedynie ogólnie pisać.


    Rozumiem, w sumie to szukałem przypadku z oplem, ale nie mogłem się doszukać, bo zazwyczaj posty kończyły się na wymianie turbiny.
    Wczoraj przyszedł i do głowy map sensor, bo wyczytałem że to głównie on daje sygnał na zaworek. Ostatnio nawet czyściłem kolektor i czujnik w nim był cały w syfie, a igiełka ledwo się trzymała, więc może faktycznie to on. Dzięki za odpowiedz
  • Poziom 24  
    Kolego nie powielaj głupot.To sterownik steruje zaworem impulsem pwm.Skoro sprawdzałeś turbo potrzebny odczyt błędów a najlepiej odczyt parametrów i ich rejestracja podczas jazdy.