Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

1.9 BKC SZARPANIE NA OBCIĄŻENIU

20 Maj 2020 19:17 192 7
  • Poziom 3  
    Witam. Posiadam A3 8P 1.9 bkc 105KM. Samochód ma 300tys przebiegu. pompa, wtryski, oraz turbo jeszcze fabryczne. Zabrałem się za czyszczenie egr i kolektora dolotowego. Po wyczyszczeniu całego układu zaczęły się problemy. Silnik między 1800-2000 obr/min traci moc i szarpie. Dzieje się tak tylko przy wolnym i średnim przyspieszaniu na wszystkich biegach poza 5. Błędów żadnych nie ma. Na biegu jałowym przy 2000 obr/min czuć nierówną pracę silnika. Wykluczam egr, ponieważ był czyszczony i sprawdzany. Turbina jest w dobrej kondycji chociaż wątpie, żeby miała cokolwiek wspólnego. Jeżeli chodzi o układ paliwowy to pompkę paliwową w zbiorniku zdemontowałem, sprawdziłem i przeczyściłem. Filtr paliwa był zmieniany pół roku temu, ponieważ strasznie odpalał gdy był rozgrzany, lecz temat z odpalanie mam rozwiązany. Zastanawiam się nad wadliwym sterownikiem silnika i uszkodzonym jednym pompowteyskiwaczy. Od czasu szarpania zaczął puszczać czarne dymki po ostrym przygazowaniu. Nigdy wcześniej nie kopcił. wymieniałem również uszczelkę pokrywy zaworowej i uszczelniałem wtyczke wchodzącą w głowice powieważ ciekł olej. Do tej operacji wypiąłem przewody z wszystkich pomopowtrysków. Wszystko jest w 100% dobrze złożone więc samą instalacje elektryczną też bym wykluczył. Jedynie co to jeden z pomopowtrysków dostaje minimalnie inną dawke od reszty, lecz mieści się to jeszcze w granicy tolerancji. Proszę o jakieś porady. Może ktoś się z tym już spotkał. Przed wyczyszczeniem układu dolotowego nie było tego.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 24  
    Zobacz jak wygląda odczyt z MAF w nastawach egr.Coś czuję żeś przekombinował to czyszczenie.Jaki tam jest egr elektryczny z chłodniczką czy membranowy?
  • Poziom 3  
    egr jest membranowy. ok. sprawdzę.
  • Poziom 3  
    Odczyty z MAF są w normie. Jednak dzisiaj po uruchomieniu po dodaniu gazu kopci. Przy niższych zakresach obrotów czuć nierówną pracę. Czuje że nadchodzi czas na pompowtryski. W sumie nawet się nie dziwię, bo samochód ma 300 tys km a pompowtryski jeszcze nigdy nie były robione.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Cały układ jest szczelny, a w dodatku przy okazji czyszczenia dolotu wymieniłem przewody i zabezpieczenia do intelkulera, ponieważ były już zużyte i nie trzymały się zbyt dobrze.
  • Moderator Samochody
    Pokaż BIP-y, zrób screena z gr 013, 018, 023
  • Poziom 3  
    Jeżeli chodzi o grupę 018 to prze 2500obr/min pojawia się wszędzie wartość 4, a przy około 4000obr/min 128 i też wszędzie. Jeżeli chodzi o grupę 013 to niby mieści się to w normie ale na jednym cylindrze odbiega troche wartość od reszty.
  • Poziom 3  
    Kolejne dni zmagań z szapaniem silnika. Teraz przy równej jeździe szarpie od czasu do czasu. Najwięcej szarpie przy delikatnym puszczeniu pedału gazu. oczywiście dalej jest to zakres 1800-2000 obr/min. Z rzeczy które robiłem to odpuściłem. diagnostykę komputerową ponieważ nic nie widziała. Wymieniłem filtr paliwa, ponieważ stary był cały czarny i brudny. Najdziwniejsze jest to, że 3 miesiące temu był wymieniany. Przypuszczam, że gdy jeździłem na rezerwie to musiał zaciągnąć troche brudu z dna zbiornika. Przejżałem cały układ dolotowy i powymieniałem co było trzeba aby był szczelny. Mam bardzo mocne przypuszczenia, a wręcz pewność, że turbosprężarka leje olej (gdy wypne wąż między intelkulerem a turbo to leje się olej prawie ciurkiem. Po tym wszystkim czuje minimalną poprawe ale problem dalej nie zostaje rozwiązany.